kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 28 Haziran 2008, Cumartesi
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC

İyi reklamcı rakı içmeyi de bilmeli

21.06.2008
İLİŞKİLİ HABERLER
İyi reklamcı rakı içmeyi de bilmeli
- Reklam sektöründe kilit sözcük 'yaratıcılık'... Gençlerde ışık var mı, yoksa iyi işler hep tecrübeli isimlerden mi çıkıyor?
- Cem Topçuoğlu:
Ben hayatın sürekli bir değişim ve likit halde olduğunu düşünüyorum. Ajansları genç ve yaşlı olarak ayırmıyorum. Ne yapılması gerekiyorsa herkes hazır olmalı. Bu çok köklü bir ajans da olabilir, çok yeni, enerjisi patlama halindeki bir ajans da... Önemli olan gençlerin bu değişimi yakalaması...
- E.S: Genç düşünce, taze düşünce demektir. Ama bazen genç düşünce, çok yaşlı biri ya da grup kafasından da çıkabilir. Bazen de çok genç ajanslar ihtiyar gibi davranabilir. Deneyim çok önemli ama sadece ekonomik ortamdaki, pazarlama iletişimindeki yaratıcılıkla yetinemeyiz. Türkiye'nin kültür, sanat, düşünsel ortamına bakmalıyız. Gençlere hep 'Sadece reklamla yetinmeyin. Reklam yaratıcısı olmak demek, her hafta sinemaya gitmek demektir. Tiyatroyu izlemek lazım, yalnız Türk değil dünya tiyatrosunu da... Mutlaka rakı içmeyi bilmek gerekir. Hayatı iyi bilmek, kavramak gerekir,' diyorum.

- Kristal Elma düşüncesi ajansları kamçılıyor mu?
- C.T:
Katılım her yıl artıyor. Bu yıl katılım rekoru yaşanıyor. 1002 katılım var. Kristal Elma, bu sektörü sektör yapan, en büyük buluşma ortamı. Özellikle de genç ajansların kendini gösterme, aldıkları ödülle beslenme zamanı.

- Ersin Bey bunca yılın tecrübesiyle reklamın iyisini nasıl anlıyorsunuz?
- E.S:
İlk saniyede anlamazsın, ama sende bir etki bırakmışsa, 'Bunda bir iş var, tekrar bakayım,' dersen... Yaratıcı olmak için süslü ya da komik olmak gerekmiyor. Yaratıcı olmak ürünün satışına veya imajına olumlu katkıda bulunmakla mümkündür. Bu bazen güldürücü bazen hüzünlendirici bazen de yalın olur. Ama zeki olması lazım. Hedef kitlesine mesajı etkili biçimde ulaştırmalı. Ve mutlaka rekabetçi olması lazım.