kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 22 Aralık 2007, Cumartesi
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC
Çocuklar daha çok, reklamlarda gördükleri ürünleri satın alıyor.

Yuva çocukları market alışverişinde

Pervin METİN - MERKAZ HABER AJANSI
15.12.2007
Bahçelievler Çocuk Yuvası'ndaki minikler, bağışçıların desteğiyle kurulan markette alışverişlerini kendileri yapıyor. Çocuklar, ayakkabıdan kazağa, meyveden çikolataya istedikleri her şeyi satın alabiliyor. Ancak bu markette para değil, 'derslerdeki başarı' geçiyor..
Yuva çocukları, market alışverişlerini artık kendileri yapıyor. Sosyal Hizmetler Çocuk Esirgeme Kurumu'na SHÇEK) bağlı Bahçelievler Şeyh Zayed Çocuk Yuvası'nda kalan 7-12 yaş grubu çocukları, bağışlarla kurulan markette, kendileri için gerekli olan giyim, kırtasiye ve gıda alışverişlerini kendileri yaparak, karar vermeyi, sorumluluk almayı öğreniyor. Yuva müdürünün, derslerindeki başarıları ve her olumlu davranışları karşılığında verdiği kartlarla alışveriş yapan çocuklar, daha çok çikolata, kek ve ayakkabılara ilgi gösteriyor. Bir ay önce açılan ve 225 çocuğun yararlandığı 120 metrekarelik markette yapılan her alışverişin kaydı, bilgisayar ortamında tutuluyor. Bu sayede markete giren ve çıkan her üründen haberdar olunuyor. Ürünlerin kullanma tarihinin geçip geçmediğinin kontrolü ise beslenme uzmanı tarafından yapılıyor. Daha çok reklamlarda gördükleri şeyleri isteyen minikler markette, ayakkabı, kazak, şampuan, meyve, çikolata, oyuncak gibi istedikleri her şeyi bulabiliyor. Küçük arabalarla alışverişlerini yaptıktan sonra kasada sıraya girip, kazandıkları kartları görevliye veriyorlar.

TAKIM FORMASI İSTİYORLAR
Markette bulunmasa da erkek çocuklar, futbol takımlarına ait forma, atkı ve şapka ile krampon (futbol ayakkabısı) satılmasını istiyor. Şeyh Zayed Çocuk Yuvası müdürü Emel Alanyalıoğlu, bunun için bağışçılara ve takımlara çağrıda bulunuyor: "Üstelik çocuklar, bu büyük takımların lisanslı ürünlerini istiyor. Bu kulüplerin desteği olursa çok sevinirler." Bu uygulamanın çocukların eğitimdeki başarılarını etkilediğini söyleyen Alanyalıoğlu, "Atatürk'ün Gençliğe Hitabesi'nin 10 kıtasını ezberleyene 10 tane alışveriş kartı vereceğimizi söyledik, şimdi hepsi harıl harıl çalışıyor. Sınavlarında ne kadar iyi not alırlarsa o kadar kart veriyoruz. Emek harcayarak bir şey elde etmeyi, seçmeyi, ona sahip çıkmayı öğreniyorlar. Beş ya da 10 kart karşılığındaki ürünleri almak için, ellerindekini biriktiriyorlar. Normalde zorla yapacakları şeyleri bu yolla isteyerek, heyecanla gerçekleştiriyorlar," diye konuşuyor. Markette zaman geçirmeyi çok sevdiklerini söyleyen çocuklar ise, "Ne alacağımıza karar verirken biraz zorlanıyoruz çünkü her şey birbirinden güzel." diyor.
Haberin fotoğrafları