kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 2 Haziran 2007, Cumartesi
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC

'Moda ile edebiyatı birleştirdim'

BURCU ALDİNÇ
26.05.2007
Küçük bir kızken annesinin kaşmir kazağına gizli gizli dokunan Ayşen Zamanpur, yıllar sonra bu tutkusunu yatırıma çevirerek dünyanın önde gelen kaşmir markalarından birini kurdu..
İLİŞKİLİ HABERLER
'Moda ile edebiyatı birleştirdim'
Ayşen Zamanpur, bugün dünyanın önde gelen ipek ve kaşmir markalarından birinin yaratıcısı. Silk&Cashmere markasını yarattığı günden bugüne tam 15 yıl geçti. Ve o, başarı ve birçok ödülle geçen bu 15 yılın anısına çok özel bir hediye hazırladı. Modayı edebiyatla birleştirdiğini söyleyen Zamanpur, edebiyat dünyasının 15 önemli isminin, en sevdikleri hikâyeleri bir kitapta topladı. Boğaziçi Üniversitesi İşletme mezunu olan Zamanpur'un aklında moda sektörüne atılmak yokmuş: "Ben geleneksel bir doktorlar sülalesinin doktor olmayı istememiş tek kızıyım. Rahmetli babamın tüm ısrarlarına ve o devirde araba alma rüşvetine rağmen tıbbiyeyi yazmadım," diyor. Üniversite sonrasında bir cam fabrikasında işe başlamış. Ama onun aklında hep, küçük bir kızken annesinin gardırobunda duran kaşmir kazağı kalmış. Moda sektörüne bir yerden bulaşmak isteyen Zamanpur, mesleğinden ayrılarak, biriktirdiği para ile bir Benetton mağazası açmış. "Benetton'un da arkasında bir sanayi devi yok. Bir aile çıkıp, kazaklara renk vermeye karar vermiş. Ben de dokunmayı çok sevdiğim kaşmirle ilgili bir şeyler yapmak istedim," diyor. Kaşmir ve ipek için, Çin'in ve İç Moğolistan'ın yolunu tutmuş. "Kaşmir ve ipekle ilgili ya çok aristokrat markalar vardı ya da çok ucuz. Biz aradaki nişi doldurmaya karar verdik. Herkes elindekini bir marka yapar, ama biz boşluğa bir marka yarattık ve Silk&Cashmere doğdu," diyor. Marka 10/10/1992'de saat 10.10'da doğmuş. İlk mağazasını Zürih'te açmış. Ardından da Türkiye, İspanya, Fransa, Rusya, Amerika gibi birçok ülkede daha mağaza açmış. International Herald Tribune'e bile konu olmayı başarmış. Gazete markasından, "Dünyayı fethetmeye başlayan kaşmirci," olarak söz etmiş. Ama onun ileriki hedeflerinde daha çok mağaza açmak ve daha çok insana hitap etmek kadar yazmak da geliyor. "Yaşlanmak diye bir şeyi kabul etmiyorum, ama bir gün yazarak emekliliğe ayrılmak istiyorum," diyor. Tam bir edebiyat düşkünü olan, Boğaziçi Üniversitesi ve Bilgi Üniversitesi'nde kitap okuma toplantılarına katılan Zamanpur, 2007 yılı sonunda kendi yazdığı romanını yayımlamanın hayalini kuruyor. Kaşmir Yolu isminin verdiği kitabının 148 sayfasının şimdiden tamamlamış. "İlerisi için tek hayalim, yazmak," diyor.

'SANATÇILAR MÜŞTERİMİZ'
Ayşen Zamanpur, müşteri profilini de "Sanat camiasından insanlar çoğunlukta," diyerek yorumluyor: "Bizim müşterimizin giydiği uzaktan bağırmaz. Damıtılmış zevk sahibi insanlardır hepsi. Kendi bendenlerinin zevki için bizi seçerler. Kaşmir giymek için sadece para yeterli değildir. Görgü, kültür ve gelişmiş bir zevke sahip olmak gerekiyor. İçkiyse bir konyak, sporsa golf, yiyecekse çikolata gibi. Belirli bir noktadan sonra hoş gelen zevkler bunlar."