* Siz göreve geldikten sonra Coca-Cola'nın rakamları ne yönde değişti? Başkan Isdell yeni bir ekip getirdi. İyi bir takımız. Başarılıyız. Geçen yıl sonunda da iyi bir büyüme yakalamıştık. Bu yıl da son çeyrekte yüzde 7'lik bir büyüme açıkladık ki, son iki yılda böyle bir rakam hiç olmamıştı. Çok işimiz var. Yolun daha başındayız.
BAŞARILI TÜRKLER
* Coca-Cola'da başarılı Türkler'in sayısı artıyor mu? Başarı sadece bana ait değil. ABD'de bugün en az 10 Türk yönetici var. Marka müdürleri, pazarlama ve reklamda çalışan Türkler var. Türkler başarılarını şimdi göstermeye başladı diye düşünüyorum. Coca-Cola da bence Türkler'e yer vermek konusunda öncülük ediyor. Sanıyorum şirketin Türkiye'deki operasyonunun başarılı olması bunun sebebi.
*
Çin'de ciddi üretim yapan Türk şirketi yok. Bu çok mu zor? Çin'de oynamanız için büyük yatırım yapmanız lazım. Çin'de başarılı olmak için ölçüyü yakalamak gerek. Böylesi büyük yatırımlar da boyutları itibariyle Türk şirketlerine çok geliyor. Bugün General Motors, Çin'de ABD'den daha çok araç üretiyor ve daha fazla kâr ediyor. İkincisi de Çin'e çok uzun vadeli bakmak lazım. Bugün Çin'de hemen kâr etmek mümkün değil. Marjlar ve fiyatlar çokdüşük. Rekabet çok. Çin'i anlamak için değişimi görmek lazım. Bugün olduğu yer değil, dün neredeydi, yarın nerede olacağı iyi analiz etmek gerek.
* Davos toplantılarında en çok ne öne çıktı sizce? Avrupa Birliği kuşkusuz. AB ile ilgili şu anda aynen müzakere tarihini aldığımız 3 Ekim öncesine benzer bir 'ne olacak' kaygısı var şu anda. Yol ayrımına doğru gidiyoruz. Tedirginlik var. Ama bence bu toplantının zamanlaması müthiş. Rapor yeni yayınlandı. 12 Aralık'ta karar var. Bana göre bir ara çözüm olacak.