ABD'li Reputation Institute'un yaptığı araştırmaya göre dünyanın en tanınmış markası İtalyan Barilla şirketi seçildi. Listede gıda şirketlerinin çoğunlukta olması dikkat çekti.
Şirketler için tanınmışlık oranı global rekabette büyük önem taşıyor. Merkezi New York'ta bulunan Reputation Institute (RI) adlı araştırma şirketi, global kuruluşların hem ülke sınırları içerisinde hem de dışındaki tanınmışlık oranlarını araştırdı. RI araştırmasında dünyanın farklı ülkelerinde 30 bin tüketiciye en çok tanıdıkları markalar ile ilgili sorular yöneltti. Araştırma sonucunda toplam 600 şirketten meydana gelen dev bir liste oluştu.
GIDA, LİDER SEKTÖR Global anlamda en tanınmış markaları belirlemek için ise en az 25 ülkede merkezi bulunan şirketler seçildi. Bu liste de toplam 300 farklı şirketten meydana geliyor. Yöresel değerlendirmelerdeki farklılıkların da göz önünde bulundurulduğu araştırma sonucunda birinciliği geçen yıl 5.5 milyar dolar ciro yapan İtalyan gıda şirketi Barilla kazandı. Değerlendirmenin 100 puan üzerinden yapıldığı sıralamada Barilla birinciliği 87.79 puanla elde etti. İkinci sırayı şu sıralar yeniden yapılanma sürecinden geçen Danimarkalı oyuncak üreticisi Lego aldı. Üçüncü sırada ise Alman havayolu şirketi Lufthansa bulunuyor. Sıralamada en ilgi çekici nokta ise ilk on içerisinde yalnızca bir ABD'li şirketinin yer alması oldu. Yıllık 34 milyar dolarlık cirosuyla sıralamaya onuncu sırada giren gıda devi Kraft, ABD'nin ilk ondaki tek temsilcisi oldu.
DEVLER
ALT SIRADA Listenin ilk elli sırasında gıda şirketlerinin çokluğu bu sektörün hem lokal hem de global anlamda tanınma oranının diğer sektörlere kıyasla daha fazla olduğunu gösterdi. IR'in hazırladığı dünyanın en tanınmış markaları sıralamasında birçok ünlü şirket alt basamaklarda yer aldı. Buna göre dünyanın değerli markası olarak bilinen Coca-Cola sıralamada ancak 106'ncı basamağa yerleşebildi. Dünyanın en büyük yazılım şirketi Microsoft ise 139'uncu oldu.