|
|
|
|
|
'Tekstilde indirimlerin asıl sorumlusu Türkler'
'Yabancılar çerçöp değil, fıstık gibi mal satıyor" diyen Özbek, indirim çıkmazından Türkler'i sorumlu tuttu.
Tekstil sektörünün yasal düzenlemeye tabi tutulması için canla başla çalıştığı indirimler konusunda bir açıklama da Seven Hill'in sahibi Hüseyin Özbek'ten geldi. "Yabancı markalar günah keçisi oldu. Sektörde istenen tarihte indirim yapılabilmesinin asıl sorumlusu Türk markalarıdır" diyen Özbek, İstanbul Tekstil ve Konfeksiyon İhracatçı Birlikleri (İTKİB), Birleşmiş Markalar Derneği (BMD), Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği'ne (AMPD) de ateş püskürdü.
'Dernekler palavracı' Her mağazanın istediği gibi indirim yapması sürecinin kriz dönemindeki 'Bu ülke için seve seve' kampanyasıyla başladığını, bu politikanın Türk markaları tarafından sürekli hale getirildiğini söyleyen Özbek, şöyle devam etti: "O dönemde bu kadar pahalıya satmıyordular. Şimdi marka değerleri ile fiyatları da yükseldi, indirime itiraz başladı. Önceden neredeydiler? Yabancı çer çöp değil, fıstık gibi mal satıyor. Ucuza satıp kazanıyor. Birçok Türk marka, yüzde 50 indirim yaptığı dönemde yüzde 30 kârla satıyor. Malın satıldığı ilk fiyat çok pahalı. Sonra H&M'den korkuyorlar." İTKİB, BMD, AMPD gibi sektörün önde gelen derneklerini de eleştiri yağmuruna tutan genç tekstilci, "Öküz öldü, cenaze kalktı, çare aramaya şimdi başladılar. Konferans vermekle, defile yapmakla olmaz. Söyledikleri palavra, inanmıyorum. Bu işler düzelmezse ben de istediğim fiyata satar, istediğim kampanyayı düzenlerim. Kime ne zararım var, umrumda olmaz" dedi.
Menekşe
ATASELİM - EKONOMİ
|