| |
|
|
Ahenk Musiki Topluluğu Yeditepe'deydi
VE AYŞE TAŞ.
PAZAR akşamı Yeditepe Üniversitesi'nin "İnan Kıraç Kongre Salonu" nu dolduran 2000 müzik severle birlikte Mithat Özyılmazel'in "Ahenk Musiki Topluluğu" nun ve seslendirdiği her şarkıya yüreğini de katan solist Ayşe Taş'ın konserini dinledim. Amatör müzisyenlerin nasıl birer profesyonel mükemmeliyete ulaşabileceklerini, mesela Sevim Okay, Yahya Nazim Efendi'nin (1650-1727) çok sevdiğim Şehnaz Ağır Semaisi "Didem Yüzüne Nazır" ını yorumlarken gördüm. Dr. Adnan Oflazer, Hacı Sadullah Ağa'nın Hicazhümayun Nakış Yürük Semaisi "Nideyim sahn-ı çemen seyrini cananım yok" u yorumlarken, dayanamayıp ben de mırıldanarak katıldım koltuğumdan. Meragi'den Itri'ye, Tabi Mustafa'dan Dede Efendi'ye, Hacı Arif'ten Sadettin Kaynak'a, Yesari Asım'a yüzlerce yıl süren bir kültür yolculuğunu 3.5 saatte yaptırdı Özyılmazel'in "Ahenk" çileri bize. Bedrettin Dalan'ın bu tür çalışmalara verdiği destek, yine anıldı ve alkışlandı. Sahneye gelen Dr. Nevzad Atlığ, "Sadettin Kaynak Yesari Asım Selahattin Pınar" üçlüsünün, 1925-40 arasındaki resmi boşluğu besteleriyle nasıl doldurup, klasiklerin yolunu nasıl bugünün kültürüne yeniden açtıklarını veciz biçimde anlattı. Dolu dolu bir pazar akşamıydı. Bu konserden sonra bugün BBG evlerinin şöhretlerinin başlarına gelenleri okuyunca, "Kalıcı" olmanın ne anlama geldiğini iyice anladım.
|