kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
  » Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    İşte İnsan
    Sinema
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Ali Saydam @ SABAH
 
Allah Erdal Acar Bey'den razı olsun
Bundan böyle çaylar benden
Ayrı marka mı olsa!
Eş ve müşteri kaybetmek çok kolay

Allah Erdal Acar Bey'den razı olsun

Şu publicity (medyada görünürlük) meselesinin negatif boyutunu Bahçeşehir ve İstanbul Üniversitesi İletişim Fakülteleri'ndeki öğrencilerime hangi taze örneklerle anlatsam diye aylardır düşünüp dururken Erdal Acar Bey imdadıma yetişti.
Gazetelerde önce bir haber çıktı: "Erdal Acar George Clooney'in Como Gölü kıyısındaki muhteşem villasındaki özel partiye davet edildi!" Yanında kocaman bir fotoğraf. George ile Erdal 'kanka' halinde...
İki gün sonra gazetelerde bu kez başka bir haber: Erdal Bey'in fotoğrafı sahte imiş. Photoshop'da kendi resmini kesip biçip George'un yanına yerleştirmiş; sonra da gazetelere göndermiş, "Ben de oradaydım" diye... Erdal Bey tarafından bu haberi yazan gazetelere külliyatlı miktarda bir tazminat talebi ile dava açılmadığına ve yalanlama gönderilmediğine göre, demek ki olay doğru.
Erdal Bey'in olayından iletişime kafa takan herkesin çıkaracağı dersler vardır.
1. Publicity aslında külliyen reddedilecek bir şey değildir. İki yanı da keskin bir bıçaktır. Doğru kullanılırsa işe yarar. Bütün bir iletişim stratejisinin içinde yan öğe olarak kullanıldığında çarpan etkisi yaratabilir. Örneğin, Red Bull'un zaten sponsoru olduğu David Coultard'ın F-1 yarış otosuyla köprüde yaptığı şov başarılı bir publicity olayıdır. Buna karşılık, Cumhurbaşkanlığı Köşkü'nün önünde soyunan hanımefendi o işten pek bir PR değeri elde edememiştir. Bugün kimse adını bile hatırlamaz.
2. İletişimde geçerli ilke şudur: "Söylediğin her şey doğru olsun ama her doğruyu söyleme". Yalan söylemek ise, ancak "Başkanın Adamları" türden filmlerde geçerli bir numaradır. Yoksa yalancının mumu yatsıya kadar yanar ve geri dönüşünün bedeli ağır olur.
3. "Haberim çıksın da nasıl çıkarsa çıksın. Benim için gazetedeki sütun santim önemlidir" diye düşünen kişi ve kuruluşlar bu olayı analiz etsinler. Bunlar bazen, aslında iletişim müzelerine kaldırılmış tarihi bir yöntemi de uygularlar. Haberlerini sütun santim olarak ölçtürüp, çıkan rakamı o sayfanın reklam fiyatıyla çarpıp "İşte bu kadar dolarlık haber değeri yarattık" diye bir de sevinirler... Bu açıdan bakıldığında Erdal Bey'in, Gamze Özçelik'in, Bülent Ersoy'un sütun santim değeri bayağı iyidir.
4. İletişim ve tabii ki publicity mutlaka bir iş hedefi için yapılır. Örneğin Acarkent'deki villaların satışları artsın" gibi bir iş hedefi yoksa; hedefsiz işler negatif sonuçlara gebedir. "Çıkayım bir konuşayım, ortalık karışsın" ya da "Anlatacak çok şeyimiz var kimse yazmıyor; iki manken getirelim de haber olalım" türünden muhabbetle PR olmaz.
5. İletişim uzmanlık işidir. Erdal Bey ille de iletişim yapmak istiyorsa bir uzmanına gitmelidir. Bu işin uzmanlarının adresi bellidir. İDA'nın (İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği) uluslararası sertifikasyona sahip 15 üyesinin 15'i de ona mükemmel hizmet verecek kapasitededir. Nasıl ameliyat olması gerektiğinde kendisi neşteri eline almıyorsa, nasıl finansal işlerini tek başına halletmiyorsa, bu işi de bir uzman kuruluşa devretmelidir. Yoksa pek çok dostumun oturduğu o güzelim Acarkent'in algılanmasını bile olumsuz yönde etkileyebilir...

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Yandı gülüm keten helva   / 11-09-2005
 Katrina'da ABD fiyaskosu gizleniyor   / 04-09-2005
 Eski günahların gölgesi uzun olurmuş...   / 28-08-2005
 Ha bu bize ders olsun!   / 21-08-2005
 Sezen Aksu: Hiçbir şey; ya da her şey...   / 14-08-2005
 Bu düğünün iletişim hedefi neydi?   / 07-08-2005
 Aktüel'den çıkaracak çok ders var   / 31-07-2005
 Ebru Gündeş'in danışmanı benim de danışmanımdı   / 24-07-2005
 Hangisi haklı; Roche mu, Bosch mu?   / 17-07-2005
 Şaka gibi ama, değil   / 10-07-2005
ALİ SAYDAM
Allah Erdal Acar Bey'den razı olsun
Şu publicity...
İşte Bakan Koç'un şarkıcıları
Aralarında Muazzez Abacı, Safiye Soyman ve Zekai Tunca gibi ünlü...
Avukatı davadan çekildi
Yılın skandalında ilginç gelişme... Avukat Ali Aydın, müvekkili Gamze...
Kanserli miniklerin koruyucu melekleri
Kanserli miniklerin koruyucu melekleri
Kanserli Çocuklara Umut Vakfı'nın üniversite öğrencisi gönüllüleri...
İskenderun düğümü
İskenderun düğümü
İskenderun Deniz Ticaret Odası verilerine göre ABD, limandan Kuzey...
IMKB
E: 33.294 D:% 0,07
DOLAR
S: 1,340 D:% 0,037
EURO
S: 1,641 D:% 0,214
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu