GarantiBankası Genel Müdürü Ergun Özen, kredi kartında taksit uygulamaları konusunda bankacılık sektöründe bir rahatsızlık bulunduğunu belirterek, "İşi daha makul bir rekabete getirmemiz lazım. İrrasyonel bir rekabet var burada'' dedi. Kredi kartında bir sıkıntı bulunmadığını dile getiren Ergun Özen, geri dönüşte yüzde 5-6'lık bir sorunun son derece doğal olduğunu savundu. Ergun Özen, "Dünyaya baktığınızda bunu en iyi yapan bankaların sorunluluk oranı yüzde 3-4'ler civarındadır. Kötü yapanların oranı yüzde 9-10'lara çıkabilir. Bizim Türkiye'de yüzde 5-6 seviyesindedir. Krizden çıkmış bir ülkede son derece makul karşılıyorum. Gittikçe daha da azalacağını düşünüyorum'' dedi. Özen, kredi kartında taksit uygulamalarının yaygınlaşması konusunda ise bankacılık sektöründe bir rahatsızlık bulunduğunu söyledi. Özellikle hızlı tüketim mallarında taksiti özü itibariyle yanlış bulduğunu ifade eden Özen, şunları kaydetti: "Ama başka bankacılar farklı görüşler söyleyebilir. İşi bu konuda daha makul bir rekabete getirmemiz lazım. Buradaki rekabet işi hakikaten biraz aşırı oldu diye düşünüyorum. İrrasyonel bir rekabet var. Bu konuda bankacılık sektörü olarak uğraşıyoruz. Önümüzdeki günlerde kararlar alabiliriz.'' Bankaların yavaş yavaş bu piyasada rekabeti, taksit sayısını düşürerek makul bir seviyeye çekebileceğini belirten Özen, "Garanti Bankası olarak öyle mi yapacaksınız?'' sorusunu da şöyle yanıtladı: "Önümüzdeki günlerde planımız bunlardır. Burada rekabete de bakacağımızı söylemek isterim. Bu sadece Garanti'nin yapması ile olacak iş değildir. Garanti bunu tek başına yapmayacaktır. Rekabetle birlikte, burada akıllı bir şekilde indirmemiz lazım. Çünkü karlılık açısından baktığımız zaman önümüzdeki günlerde rahatsız edici seviyeye gelebilir.