|
|
|
|
Reklam Kurulu sağlık ürünlerine ceza yağdırdı
Bakan Ali Coşkun'un, kırışıklık giderici krem reklamını cinsel teşhir gerekçesiyle eleştirmesinden sonra sağlık sektöründeki ürün tanıtımlarına çok sayıda ceza geldi.
Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü bünyesinde kurulan, kamu ve özel sektör temsilcilerinin yer aldığı "Reklam Kurulu"; geçen yıl toplam 173 reklama, yasalara ve genel ahlaka uygun olmadığı, yanıltıcı unsurlar içerdiği gerekçesiyle ceza verdi. Sanayi Bakanı Ali Coşkun'un, kırışıklık giderici krem reklamlarına yönelik tepkisi, reklam filmlerini cinsel teşhir yönüyle eleştirmesi sonrasında özellikle sağlık sektöründeki ürün tanıtımlarına ceza yağdı. Ceza alan 173 reklamın 64 tanesi sağlık sektöründen çıktı.
5 TRİLYON CEZA VERİLDİ Reklam Kurulu, 2004 yılında, reklamverenlere 4 trilyon 645 milyar lira, reklamı yayınlayan kuruluşlara da 259 milyar lira ceza kesti. Sağlık sektörünün ardından gıda, turizm ve iletişim ürünleri en çok şikayet edilen reklamlar oldu. Sanayi Bakanı Coşkun, kadın kalçasını açıkta gösterdiği için "Örf ve adetlerimize aykırı" dediği kırışıklık giderici krem reklamlarını halka şikayet etmişti. Ardından Reklam Kurulu tarafından bu reklama 45 milyar lira para, reklam durdurma ve düzeltme cezası verilmişti. Cezaların, reklamlarda anlatılan iyileştirici etkilerin yapılan testlerle teyit edilmemesinden kaynaklandığı ifade edilmişti.
İbrahim BİLEKLİ / ANKARA
|
|
|
|
|
|
|
|
|