|
|
|
|
|
|
'Baştacı' sektöre yön veren program
Baştacı, beş yıldan bu yana atv ekranlarından evlenecek çiftlere düğün hazırlıkları ve organizasyonları konusunda yön veriyor. Program, sunucusu ve yapımcısı Cansu Özdenak Kandemir'in deyişiyle, sektöre yön vermesiyle önem taşıyor.
atv'nin sektöre öncülük eden evlilik programı 'Baştacı', programın yapımcısı ve sunucusu Cansu Özdenak Kandemir ile birlikte anılıyor. Alım gücü yüksek kesimlere hitap eden düğün organizasyonlarını tanıtan 'Baştacı', beş yıldan bu yana kanalın vazgeçilmezlerinden... Evlilik organizasyonu yapan şirketlere yol çizen, sektörün gelişmesine öncü olan Baştacı'nın amacını şöyle anlatıyor Kandemir: "Düğün organizasyonu olgusu, bizim programımızdan sonra arttı. Sektör, şimdi bundan 5 yıl önceki durumunda değil. İstanbul dışından da arayanlar oldu, 'Biz organizasyon şirketi açmak istiyoruz, neler yapabiliriz' diye. Hatta programın ismini kullanan bir şirket bile kuruldu. 'Baştacı', izleyenlere vizyon kazandırmayı amaçlayarak yola çıktı. Bu konuda da son derece başarılı. Türkiye, düğün organizasyonu kavramıyla bu program sayesinde tanıştı."
OTOMOBİLDEN ÇEYİZE Cansu Özdenak Kandemir, 'Baştacı'ndan önce atv için 'Direksiyon' adlı bir otomobil programı hazırlayıp sunuyordu. Program sona erdiğinde Taç'tan atv'ye bir teklif geldiğini anlatıyor Kandemir ve devam ediyor: "Yapımını ve sunumunu bana teklif ettiler. Benim için çeyiz programı bambaşka ve hiç alakalı olmadığım bir dünya idi. Çeyiz programı için ne yapmak gerekir, ne konulur bilmiyordum. Ama apar topar ilk kaset hazırlandı. Sonra düşündüm nasıl yapalım diye. İnsanlar evlenirken ne bilmek ister; nerede ne var, ne ne kadardır, bunlar üzerinde yoğunlaştık. Seneler geçtikçe içeriğinde değişiklikler oldu. Çünkü insanlar her sene biraz daha değişiyor. Programa başladığımda yaşındaydım, şimdi 27 yaşındayım."
PROGRAMIN TEMASI VAR Programın bu kadar uzun zamandır devam ediyor olmasının sırrını programın kalitesinin ve bir temasının olmasına bağlıyor Kandemir. Baştacı'nın 5 yıldan bu yana aralıksız devam etmesini, Türkiye gibi her yeniliği çabuk tüketen bir toplumda aslında şaşkınlıkla karşılandığını söylüyor: "Avrupa'da 25-27 yıl devam eden programlar biliyorum ben. Türkiye'de ise sezonluk programlar var. Biz öyle olmadık. Hem bizim illa ki ilk beşte olacağız gibi bir iddiamız da yok. Asıl amacımız, insanlara şık ve zarif bir şeyler göstermek. Bir nikah şekeri gösteriyorum mesela, gidin hepiniz bunu alın diye göstermiyorum. Böyle şeyler de yapılıyor diye gösteriyorum. Kimseyi özendirmek ve yalnızca belli bir kesime hitap etmek istemiyorum. Ama işin fantastik yönü de var. Bu olmalı çünkü bu bir televizyon programı. Görsel zenginlik, bulunması gereken bir özellik..."
|
|
|
|
|
|
|
|
|