Tüketiciler Birliği, Türk Telekom'un "yüzde 80'e varan indirimler" sloganıyla tanıttığı yeni tarifeleri, tüketiciyi yanılttığı gerekçesiyle Reklam Kurulu'na şikayet edecek.
Tüketiciler Birliği Türk Telekom'un yeni fiyat tarifelerini tanıtan reklamlara dava açmaya hazırlanıyor. Tüketiciler Birliği Genel Başkan Yardımcısı Üstün Bol, Telekom'un yüzde 80'e varan oranlarda indirimler adı altında tüketicileri yanıltıcı ve aldatıcı reklamlar verdiğini belirterek, "Reklamların yayınlarının durdurulması ve yasada belirtilen cezaların uygulanması için reklam kuruluna başvuracağız" dedi. Üstün Bol, Türk Telekom'un reklam ve ilanlarının tüketiciyi yanıltıcı ve aldatıcı nitelikte olduğunu belirtti. Telekom'un 1 Ağustos'tan itibaren yeni fiyat tarifelerini beş ayrı paket ile açıkladığını ifade eden Bol, şu noktaların altını çizdi:
FİYATLAR ARTTI * Konuya ilişkin reklam ve ilanlarda yüzde 29 ile yüzde 80 arasında değişen oranlarda indirim yapıldığı belirtildiği halde,milletlerarası görüşme ücretleri ve kurumsal müşteriler dışında indirim yapılmadığı aksine orta ve dar gelirli tüketiciler için yüzde 57 oranında zam yapıldığı görülüyor.
* Örneğin dar gelirli tüketicilerin yoğun olarak ilgi göstermesi gereken 'hesaplı hat' tarifesinde dakikası halen 72 bin lira olan şehir içi görüşme ücreti 113.040 liraya, halen 288 bin lira olan şehirlerarası görüşme ücreti 309 bin liraya, Turkcell ve Telsim hatları için halen 720 bin lira olan kontür ücreti 955 bin liraya, 505'li AVEA hattı için halen 432 bin lira olan kontür ücreti 955 bin liraya, 555'li AVEA hattı için ise 720 bin lira olan kontür ücreti 1.027 bin liraya yükseltildi.
* Bu nedenlerle Türk Telekom'un reklam ve ilanlarda duyurduğunun aksine, hizmet bedellerinde indirim yerine zam yapmış olması, buna ilişkin reklam ve ilanların tüketiciyi yanıltıcı ve aldatıcı nitelikte olması nedeniyle reklamların yayınının durdurulması ve ceza uygulanması için reklam kuruluna başvuruyoruz.