Komşuda fiyatlar çıldırdı turistler kaçmaya başladı
Olimpiyatlara evsahipliği yapmaya hazırlanan Yunanistan'da turizm hayalkırıklığı yarattı. Turistler fiyatların pahalılığından şikayet ederek, başka ülkeleri tercih etmeye başladı. Yeni rota Türkiye ve İtalya oldu.
Yunanistan, 2004 olimpiyatlarını üstlenmesine rağmen bu yıl turizminde büyük bir düşüş yaşıyor. Yunan turizm yetkililerine göre, Atina ve Yunanistan genelinde bu yıl yüzde 8 ile 10 oranında düşüş kaydedildi. Buna karşın İtalya ve Türkiye'nin bu yıl yüzde 45 oranında daha fazla turist çektiği belirtiliyor. Bu yılın ilk altı ayında Yunanistan'dan Türkiye'ye gelen turist sayısı yüzde 31.2 artışla 143 binden 188 bine çıktı. Yetkililer, Yunan turizminde gözlenen bu düşüşün, hızlı fiyat artışlarından kaynaklandığı görüşünde birleşiyorlar. Atina'nın 2004 Olimpiyat oyunlarını düzenleyecek olmasından yararlanan otel, restaurant, cafe ve benzeri eğlence yerleri, sahiplerinin başkente beklenilenden fazla yabancı turist geleceğini varsayarak, fiyatlarını yüzde 100 ve hatta bazı durumlarda yüzde 200 oranında artırdılar. Atina'da orta halli bir otelde iki yataklı bir odanın fiyatı 60 Euro'dan 120 Euro'ya yükseltilirken, 5 yıldızlı otellerde oda fiyatı 500 Euro'ya kadar çıktı.
ŞARAP VE BALIK: 100 EURO Orta halli bir lokantada balığın kilosu, en az 50 - 60 Euro arasında değişirken; şarap üreticiliğiyle ünlü olmasına karşın orta kaliteli bir şişe Yunan şarabının fiyatı da 30-40 Euro'yu buluyor. Kent merkezindeki kafeler de aynı yöntemi uygulamakla bir fincan kahveyi 4-5 Euro'ya; portokallar diyarı Yunanistan'da bir bardak sıkma portokal suyu ise 4.5 Euro'ya satılıyor. Yunanistan genelinde artan bu fiyatların yabancı basında yayınlanması ve tur operatörlerinin, bu yıl verilen fiyatların geçmiş yıllara oranla iki katına çıkmış olması; yabancı turistlerin rota değiştirmesine ve Türkiye ile İtalya'ya yönelmesine yol açtığı bildiriliyor.
FİYATTA İNDİRİMLER YAPILDI Yunan otel sahiplerinin, temmuz ayının ortasına gelinmiş olmasına rağmen otellerin boş kalması üzerine, bugünlerde fiyat kırmaya ve özel tarifeler uygulamaya başladıkları öğrenildi. Bazı oteller, yüzde 50 oranında indirim yaparken bazıları da, turist çekmek amacıyla kahve ve meyve sularını oda fiyatına dahil etmeye başladılar. Yunan turizm acentaları ise Yunanistan turizminde gözlenen bu düşüşün Yunan Hükümeti'nin turizm için gerekli reklamı yapmadığından yakınıyor. Hükümet çevreleri ise reklam için gereken harcamaların yapılmasına rağmen; Olimpiyat oyunları süresinde olası bir terör eyleminden korkan yabancı turistlerin bu yıl başka ülkeleri tercih ettiğini de kabul ediyorlar.