* Yurtdışında üretim düşünüyor musunuz? Uzun vadede Türkiye'nin gelişimine paralel olarak giderek işçilik de daha pahalı hale geliyor. Bunun için ya çok özel mallar üretmek gerekiyor, ya da bir adım sonrası kendi markanı pazarlaman gerekiyor. Dünyada da böyle oldu. Katma değeri yüksek malları üretmek bile bir süre sonra bazı ekonomiler için lüks olmaya başlıyor. Onlar tasarım üretiyor. Bizim de uzun vadedeki stratejimizin bir parçası bu. Bunu Türkiye içinde Güneydoğu'da daha ucuz işçilikle de yapabiliriz, yurtdışında da.
* Rakiplerinize de üretiyorsunuz değil mi? Calvin Klein, Gass, Esprit, French Collection, Armani, Rifle gibi markalara üretiyoruz. İşi blucin olan herkese üretiyoruz. Bunlarla uzun süreli bir ilişkimiz var.
YILDA 7 MİLYON BLUCİN * Türkiye iyi bir blucin tüketicisi mi? Kişi başına blucin tüketiminde daha alınacak çok yol var. Bu da bizim için iyi bir potansiyel demek, daha çok büyüyebileceğiz demek. Mavi'nin 2003 yılı Türkiye satışı 4 milyon adet blucin. 2003 yılında tüm dünyada 7 milyon adet Mavi blucin satıldı. Kuzey Amerika operasyonu yurtdışı operasyonunun önemli bir bölümünü kapsıyor. ABD bulucin pazarı 430 milyon adetlik bir büyüklük. Bu, parasal değer olarak 12-13 milyar dolara tekabül ediyor. ABD'deki barkod sistemi sayesinde bu pazarın büyüklüğü saptanabiliyor, ama Türkiye'nin rakamlarını bilmiyoruz.