Kutadgu, süt ve süt ürünlerinin büyüme hedeflerini olumsuz etkilediğini belirterek, "Ayakbağı olacak hiçbir işte yokuz" dedi.
TEKFEN'den satın aldığı Mis Süt'ü 9 yıl sonra Danone'ye satan Nestle, Türkiye'deki büyümesine olumsuz katkıda bulunacak hiçbir işte olmama kararı aldı. Nestle'nin Türkiye'de tek haneli büyüyen sektörlerde olmama kararı aldığını belirten Nestle Türkiye Yönetim Kurulu Üyesi ve Kurumsal İlişkiler Direktörü Ahter Kutadgu, süt ve süt ürünlerinin büyüme hedeflerine olumsuz katkıda bulunduğunu söyledi. Kutadgu, "100 yıla yakın bir süredir Türkiye'deyiz. Ama Nestle'nin 65 milyar dolarlık cirosu içinde payımız yüzde 1 bile değil. O nedenle Türkiye'de bulunduğumuz her alanda çift haneli büyüme kararı aldık. 5 yılda 500 milyon doları aşkın bir ciroyu yakalamak istiyoruz. Bu hedefe ulaşmak için bize ayakbağı olan hiçbir işte bulunmayacağız" dedi. Süt tesislerinin satışının ardından suskunluğunu bozan Ahter Kutadgu ile şirketin geleceğe dönük stratejilerini konuştuk.
* Nestle, 1995'te Mis Süt'e ortak olarak büyük firmaların sektöre ilgi duymasını sağladı. 9 yılda ne değişti? Nestle'nin dünyada bir vizyonu var. Ve Türkiye'ye de verilmiş bir görev var. Bu görev, bulunduğu alanlarda her yıl çift haneli rakamlarla büyümek ve yüzde 5 karlılık düzeyini yakalamak. Bu hedefleri nasıl tutturabiliriz diye baktık ve şunu gördük. Süt ve süt ürünleri bizim büyümemizi olumsuz etkiliyor. Çünkü Türkiye'de katma değer yaratma açısından zor bir sektör. Geleneksel bir ürün ve yoğun bir rekabet var. Ulusal, bölgesel, il, ilçe hatta köy bazında bile rakipleriniz var. Halbuki 1995'te çok umutlarla girmiştik pazara. Çok yatırım yaptık. Yeni ürünler denedik ama olmadı. Oysa gıdada müthiş bir büyüme potansiyeli var. Hangi ürüne bakarsanız bakın yüzde tüketim daha beşte bir, altıda bir düzeyinde. Bu potansiyel dururken, kaynakları dağıtmanın anlamı yok. Sütte sadece bebek büyüme sütlerinde olacağız. Onları da Danone bizim adımıza üretecek.
* Oysa suya çok daha sonra girdiniz ve büyük bir başarı yakaladınız. Nestle suda dünya lideri bir kuruluş. Global olarak da ciddi bir yatırım yapıyor bu alana. İki yıl gibi kısa bir zamanda ikinci duruma geldik su pazarında.
* Bisküvi, çikolata pazarında müthiş bir hareketlilik var. Bu yeniden yapılanma biraz da buna mı yönelik? Nestle maalesef Türkiye'de hakettiği yere gelemedi. Büyüyebilirliğinin ancak yüzde 20'sini gerçekleştirdi diyebiliriz. Nestle Türkiye'ye son derece pozitif bakıyor ve kaynak ayırıyor. Yönetimde de yeni hedeflere göre bir yapılanma var. Geçmişte çok kopyalandık. Belki pazarda çok sessiz olmasından kaynaklandı bu. Rakipler de bu boşluğu değerlendirmiş. Ama artık bu tür boşluklar yaratmayacağız. Gerektiğinde hukuki zeminde hakkımızı arayacağız. Ama önceliğimiz doğru iletişimden yana olacak. Tüketicinin bizi ayırt etmesini sağlayacağız. Birileri Nestle'yi taklit ettiği zaman tüketici, "Bu Nestle'yi taklit etmiş' diyebilsin.