kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
  » Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Sinema
    Çizerler
    Teknoloji
Günaydın
ATV
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Müstehcenlik görüntü değil, kafanın içinde...
Müstehcenlik görüntü değil, kafanın içinde...
Dünyadaki bütün ülkeler yayınlıyor

Bakan çıplak

Reklam bahane yasak şahane. Dünyada kimsenin müstehcen bulmadığı krem reklamına kafayı takan Sanayi Bakanı Coşkun reklama sansür basına boykot istedi

Avrupa'da ve hatta Kuzey Afrika'da yayın organlarında boy boy yayınlanan, eczane vitrinlerini süsleyen inceltici krem reklamı, Türkiye'de Sanayi ve Ticaret Bakanı'nın boy hedefi oldu. Hem de Tüketiciler Günü'nde.

"KUTSAL KADIN... ÖRF VE ADET" GEREKÇESİ
Bakan
Coşkun "Eşime sordurdum. 10 üst düzey bürokrat eşinden 4'ü reklamdan etkilenip kremi kullanmaya başlamış" dedi ve savaş açtı: "Reklam, kutsal bildiğimiz kadını istismar ediyor. Örf ve âdetlerimize yakışmıyor."

HUKUKÇULARA GÖRE MÜSTEHCEN DEĞİL
Coşkun firma ve reklamcılara gözdağı verdi, "Avrupa'da olsa o yayın okunmaz" diyerek basına da boykot istedi. Reklamı veren Çarşı Mağazaları, "Tartıştık, müstehcen değil estetik bulduk" dedi. Hukukçular da aynı görüşte.


***

Müstehcenlik görüntü değil, kafanın içinde...

Sanayi Bakanı Ali Coşkun, basındaki kozmetik reklamını eleştirdi. "Bu bizim örfümüze, ticari anlayışımıza sığmaz" dedi. Reklamcılar, hukukçular ve gazeteciler ise bakanı eleştirdi: Önemli olan meseleye bakış açısı ve zihniyettir.

Sanayi ve Ticaret Bakanı Ali Coşkun'un, gazetelerdeki kozmetik reklamlarına ilginç yaklaşımı günün konusu oldu. Dün Dünya Tüketiciler Günü nedeniyle Ankara Ticaret Odası'nın (ATO) düzenlediği 'Tüketici Hakları ve TSE' konulu toplantıya katılan Coşkun, Çarşı Mağazaları'nın kozmetikçi Clarins ile ortaklaşa verdiği gazete reklamlarının, Türkiye'nin örfüne adetine ve ticari anlayışına aykırı olduğunu savundu. Reklamda, ünlü Fransız kozmetikçi Clarins'in inceltici kreminin tanıtımı yapılıyor ve bu kremin Çarşı Mağazaları'nda bulunabileceği anlatılıyordu. Ancak Clarins'in ilanında bir kadının arkadan çıplak görüntüsünün yer aldığı fotoğraf, Coşkun'u rahatsız etti.

4 BÜROKRAT EŞİ KREMİ KULLANDI
EŞİ
aracılığı ile 10 üst düzey bürokratın eşine söz konusu kremi kullanıp kullanmadıklarını sordurduğunu, ve 4 kişinin reklamdan etkilenerek kremi kullandığını öğrendiğini anlatan Bakan Çoşkun söyle devam etti: "Demek ki reklamlar da tüketiciyi aldatıcı yönde olabiliyor. Kaldı ki reklamın, kutsal bildiğimiz kadını istismar etmemesi lazım. Buradan sesleniyorum; kadın haklarını koruyucu derneklere, vakıflara, basına, bu konuda tepki göstermeleri lazım. Eğer Almanya'da, Fransa'da olsa okumazlar o yayını ve yayınevi de vazgeçer.'' Oysa reklam Kuzey Afrika ülkeleri dahil bütün dünyada yayınlanıyor. Reklamın yer aldığı gazete sayfasını elinde tutarak katılımcılara gösteren Coşkun, "Değerli arkadaşlar, bu bizim örfümüze adetimize ve ticari anlayışımıza yakışır mı? Bu bir krem reklamı. Bunu bir firma yaptırıyor. Altında bir ticari kuruluşun ismi var. Grafiker bunu hazırlıyor. Ve gazete de basıyor. Her şeyi bakanlıktan, bürokrattan beklemek de herhalde doğru değil'' dedi.

FİRMAYA UYARI İSTEĞİ
COŞKUN
, bu açıklamalarıyla da yetinmeyip, ATO Başkanı Sinan Aygün'den söz konusu kuruluşları uyarmasını rica etti. Coşkun, Sanayi Bakanlığı bünyesinde bulunan Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürü Özcan Pektaş'ın bu konudaki genelgeyi kendisine ileteceğini belirterek, bu konuda basına önemli görevler düştüğünü hatırlattı. Bu arada Tüketici Yasası'nda yer alan cezaları belirlerken, basın mensupları ve medya patronlarının kendisini ziyaret ettiğini kaydeden Coşkun, şöyle devam etti: "Dediler ki, malın sahibi üretici, aracı grafiker, reklamı hazırlayan reklam ajansı ve yayını yapan basına müteselsilen ceza koymuşsunuz. Biz buna hazır değiliz. Bizi ayrı tutun. Bizi ikaz ettikten sonra yayına devam edersek bize ceza verin. Biz de makul zannettik ve öyle kabul ettik. Ama hata etmişiz. Çünkü uyanıyorsunuz. Reklam devam ediyor. 'Efendim paket reklamıdır. Biz parasını peşin aldık' diyorlar.'' Tüketici Yasası'nı çıkardıkları sırada basında promosyonu kaldırdığı için boy hedefi olduğunu da savunan Coşkun, "Çoğu şimdi memnun, teşekkür ediyorlar. Ama o zaman ben boy hedefi oldum. Günlerce evimin etrafında fotoğrafçı gezdirdiler. 'Acaba bir şey yakalayabilir miyiz?' diye. Bu adam iş dünyasından geldi. Bayi toplantıları yapmıştır. Bayi toplantısında yanında bir dansözle resmi var mı? diye gazinolara gidip araştırma yapmışlar. Hoşuma da gitti. Hiç olmazsa bir testten geçtik. Çok uğraştılar. Ama tekrar söylüyorum şimdi başka konuda uğraşıyorlar. Yine haksız rekabeti ve halkı, yani tüketiciyi koruma bakımından büyük mağazalarla ilgili bir yasa çıkartıyoruz.''

ÇARŞI'DAN AÇIKLAMA
COŞKUN'UN
'edebe aykırı' diye eleştirdiği reklamı veren Çarşı Mağazaları yönetimi yaptığı yazılı açıklamada şu noktalara dikkat çekti: "Sanayi ve Ticaret Bakanı Sayın Ali Coşkun, Ankara'da bir konferansta yaptığı konuşmada, Çarşı imzasıyla yayınlanan bir kozmetik ürün ilanını eleştirmiş ve kadın derneklerini bu konuda tavır almaya davet etmiştir. Bu ilan, söz konusu ürün adına yurt dışında hazırlanmakta ve eş zamanlı olarak bütün dünya basınında yer almaktadır. Global dünyanın bir parçası olan Türkiye'de de, okuyucuların bu ilanı görüp kişisel değerlendirmelerini, bütün ileri dünya vatandaşları gibi kendi başlarına yapabilecek olgunlukta olduğunu düşünüyoruz. Şirketimiz reklam vermeden evvel, aynı ilanı veren başka reklam verenlerin de yaptığı gibi, reklam filmini değerlendirmiş, kadın vücudunun fotoğrafının kadını küçültücü bir ticari emtia gibi göstermediğine kanaat getirmiştir. Reklam, estetik açıdan da ürünü çok iyi ifade ettiği düşünülerek kullanılmıştır. Öte yandan, ticari haberleşme özgürlüğünün bulunmadığı ya da herhangi bir nedenle kısıtlandığı ortamlarda serbest piyasadan söz edilemeyeceğine inanıyoruz. Konuşma özgürlüğü nasıl siyasal özgürlüğün temeli kabul ediliyorsa, pazarlama ve reklam özgürlüğü de piyasa ekonomisinin temelidir."
DİĞER GÜNDEM HABERLERİ
 'Bayram benim neyime'
 De Soto: Tatminkâr ilerleme oldu
 Bağımsız adaylar eziliyor diyenleri, polis ezdi
 Sezer'in hemşehrileri başkana and içirecek
 Peygamber'in yaşı başkanlığa örnek
 'Holigan Yasası' Köşk'ten döndü
MEHMET TEZKAN
AKP'ye değil, oy farkına bakalım..
AKP yüzde kaç oy...
EMRE AKÖZ
Türkler'e güven olmaz
Hepsini Fişleyeceksin!Fişleme...
UMUR TALU
İşte böyle, hem nalına hem mıhına!
İspanya'da 200 kişiyi...
MUHARREM SARIKAYA
Seçim sonrası senaryoları
Ankara'da batılı ülkelerin...
Sırada Kim Var?
Amerika, İngiltere, İspanya ve İtalya'da hükümetler Irak savaşına...
Askerlerimizi çekiyoruz
Çiçeği burnunda İspanya Başbakanı Zapatero'nun ilk açıklaması genel...
Hakan yanlış yaptı
Hakan yanlış yaptı
"Bizim dönemde Hakan Şükür Ümit Karan olayı aile içinde çözülürdü.
 
    Ana Sayfa | Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon
Spor | Hava Durumu | Sarı Sayfalar | Günaydın | Bizimcity | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Cumartesi | Aktüel Pazar | Sinema | Çizerler | Teknoloji | On
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.