Le Nouvel Ecoromiste Dergisi, Türkiye'nin devleri Koç ve Sabancı'nın Avrupa'da markalaşma çabalarına geniş yer verdi.
Türkiye'nin devleri Koç ve Sabancı'nın yaptığı önemli hamleler, Avrupa'da markalaşma ve gelişme çabaları Fransız basınına konu oldu. Fransızca konuşulan ülkelerde haftalık ve aylık olarak yayınlanan ve en çok okunan yayın olma özelliğini elinde bulunduran Le Nouvel Economiste, bu yıl içinde ikinci kez Türkiye dosyasına yer verdi. Paris'te gerçekleşen TÜSİAD ofisinin açılışında da dağıtılan gazete versiyonundaki sayıda, Doğu ile Batı'0nın kavşağında önemli bir durak olan Türkiye'nin AB şansının, eylül ayında yapılacak olan görüşmelerde son derece yüksek olduğuna değinildi. Yayın, özellikle Türkiye'nin devleri Koç ve Sabancı'nın yaptığı önemli hamleler, Avrupa'da markalaşma ve gelişme çabalarına dikkat çekti. Ülkelerarası iş ortaklıkları, belli markalar veya şirket satın almalar hız kaybederken Koç ve Sabancı'nın piyonlarını ileri oynadığı belirtilen Le Nouvel Economiste'de, şöyle deniliyor: "Küreselleşme tüketiciler açısından birçok sürpriz barındırıyor: Mesela McDonald's firmasının hamburgerseverlere cömertçe dağıttığı ufak ketçap paketçiklerinin Türkiye'de imal edildiğini biliyor muydunuz? Ya da sevdiğiniz yüzlerce Carrefour mamulünün İstanbul civarlarında hazırlandığını? Sınır tanımaz kapitalizmin bu iki hikayesinin arkasında aslında Türkiye'nin uluslararası 2 büyük şirketi var: Koç ve Sabancı."