Koç ile Iveco'nun ortak şirketi Otoyol, 2004'ü atılım yılı ilan etti. İki ortak, Türkiye'de üretilen Eurobus midibüslerin dünya pazarlarına ihracatı için çalışmaları hızlandırdı. Hedef Iveco'nun üssü olabilmek.
KOÇ Grubu ile İtalyan Iveco'nun ortak olduğu Otoyol, Iveco'nun midibüste üretim üssü olmaya hazırlanıyor. Koç Holding Diğer Otomotiv ve Yan Sanayi Grubu Başkanı Selçuk Gezdur, "Otoyol'un midibüste Eurobus modelinin üretim üssü olması konusunda çalışmalarımız sürüyor" dedi. Koç Holding Diğer Otomotiv ve Yan Sanayi Grubu Başkanı Selçuk Gezdur, Iveco'nun Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı Franco Fenoglio ile Iveco'nun İhracat Direktörü Franco Miniero, Otoyol'a ilişkin hedef ve planların ele alındığı bir basın toplantısı düzenledi. Türkiye'nin otomotiv sektöründe hem önemli potansiyele sahip stratejik ve büyük bir pazar, hem de ana ve yan sanayi altyapısı ile önemli rekabet avantajına sahip bir üretim merkezi konumunda bulunduğunu kaydeden Gezdur, şunları söyledi:
GÜÇLÜ ORTAKLIK "Iveco, dünya çapında ve ticari araç sektöründe güçlü bir kuruluş. Koç Holding, Iveco ile köklü ve yakın bir stratejik işbirliği içindedir. Bu güçlü ortaklık, önümüzdeki dönemde, bugüne kadar olduğundan daha da başarılı girişim ve atılımları hayata geçirmekte kararlı.'' Koç-Iveco ortak kuruluşu Otoyol'un, bu güçlü ortaklıktan aldığı destekle bugünkünden çok daha iddialı hedefleri ve başarıları gerçekleştirme yönünde kapsamlı bir atılım planını uygulamaya başladığını vurgulayan Selçuk Gezdur, şunları söyledi: "Önümüzdeki dönemde, hem iç pazarda hem de ihracatta Otoyol'un bugünkünden daha büyük başarılar elde edeceğine yürekten inanıyoruz." Gezdur, 'işbirliğinin geliştirilmesine yönelik somut gelişmelerin neler' sorusun üzerine de "Otoyol'un Eurobus üretim merkezi olması konusunda bir çalışma var. Başka alternatifler de düşünülüyor'' cevabını verdi. Iveco Başkan Yardımcısı Franco Fenoglio da Türkiye'nin kendileri için stratejik ve önemli bir ülke olduğunu kaydederek, "Ortağımız da stratejik ve önemli bir ortak. Onlarla başarılarımızı sürdürmek istiyoruz'' dedi. Yıllarca pek çok ülke gibi kendilerinin de Türkiye'deki şartların düzelmesini beklediklerini anlatan Fenoglio, "Artık Türkiye'deki piyasa istikrarının elişmekte olduğunu ifade edebiliriz'' diye konuştu.
Sırada 9 metrelik otobüsler var IVECO'nun İhracat Direktörü Franco Miniero hedefleriin Türkiye'deki firmayı, otobüs ürünlerinde yenilenme çalışmalarında bir üs olarak kullanmak olduğunu söyledi. Miniero, ayrıca, 9 metrenin üzerindeki otobüs üretimi konusunda da Koç Holding ile çalışma yaptıklarını kaydetti. Otoyol, kamyon ve otobüsmidibüs sınıfında üretim yapıyor. Otoyol'un 2003 yılı üretimi önceki yıla göre yüzde 25 artarak 2 bin 745 adet oldu. Arifiye tesislerinde üretilen Eurobus midibüs serisi de piyasada beğeni kazandı.
48 ülkeye ihracat 48 ülkeye ihracat gerçekleştiren Otoyol, bu yıl 4 bin 381 adet araç üretti. İşte araçların dağılımı:
K. Kamyon: 1.711 B. Kamyon: 60 Kamyonet: 607 Minibüs: 91 Midibüs: 1.912 Toplam: 4.381