kapat
29.03.2002
 GÜNAYDIN
 SON DAKİKA
 EDİTÖR
 YAZARLAR
 HABER İNDEKS
banner
 EKONOMİ
 FİNANS
 MARKET
banner
 TÜRKİYE
 DÜNYA
 POLİTİKA
 İSTANBUL
 SPOR
 GALOP
 MAGAZİN
 SAĞLIK
 KAMPUS
 HYDEPARK
 İNANÇ
 ANKETLER
 SABAH
 FOTOMAÇ
 GÜNAYDIN
 ŞAMDAN
 CİNSELLİK
 EMİNE BEDER
 SABAH PAZAR
 KİTAP
 SİNEMA
 SANAT
 RENKLER
 GURME
 TARİH
 SUNNY
 HİGH-TECH
 YAT&TEKNE
 NET YORUM
 NET GÜNDEM
 MELODİ
 ASTROLOJİ
 SARI SAYFA
 METEO
 TRAFİK
 ŞANS&OYUN
 ACİL TEL
 KÜNYE
 WEB REKLAM
 ARŞİV
 

Sigaradaki cami silueti kalkıyor

Philip Morris, Diyanet'in başvurusu üzerine Türkiye'de üretilen Chesterfield marka sigaraların paketlerini değiştirme kararı aldı

Diyanet İşleri Başkanlığı'nın fendi, ABD'li sigara devi Philip Morris'i yendi. Philip Morris Diyanet'in isteği üzerine, 1912 yılından bu yana hiç değişmeyen Chesterfield marka sigara paketlerindeki Ortaköy Cami'nin siluetini çıkaracağını açıkladı. Hem Sağlık Bakanlığı'na hem de üretici firmaya mektup gönderen Diyanet, sigara gibi zararlı bir üründe İslam dininin kutsal kabul ettiği bir mekanının resminin kullanılmasının kabul edilemeyeceği uyarısı yapmıştı.

Philip Morris Sabancı Genel Müdürü Kürşat Koçdağ, yaptığı yazılı açıklamada, Diyanet İşleri Başkanlığı'ndan 15 Şubat 2002 tarihinde Chesterfield marka sigaraların paketleri üzerindeki temsili cami siluetine ilişkin hassasiyeti bildiren bir yazı aldıklarını hatırlattı.

YERLİ PAKET DEĞİŞİYOR
Koçdağ, Sağlık Bakanlığı'nca tescil edilen bu marka sigaranın 1996'dan itibaren İzmir Torbalı'da üretilmeye başlandığını belirterek, şöyle devam etti: ''Chesterfield markasının sahibi olan şirketle görüşerek bu hassasiyeti aktardık. Lisans sahibi firma, paket tasarımlarının kimseyi üzmek ve rencide etmek amacını taşımadığını, Türkiye'de üretilen Chesterfield marka sigaraların paket tasarımlarının değiştirilebileceğini tarafımıza bildirdi.'' Temel prensiplerini, ''tüketicilerin ve yaşadığı toplumun değerlerine ve beklentilerine her zaman saygılı olmak'' şeklinde açıklayan Koçdağ, şöyle devam etti: ''Sorumluluklarının bilincinde ve toplumsal hassasiyetlere duyarlı bir şirket olarak, nasıl ki 18 yaşından küçüklerin sigaraya ulaşamamaları için hiçbir kanuni zorunluluk olmamasına rağmen tüm bayilerimize uyarı afişleri asıp, tüm ürünlerimizin paketlerinde '18 yaşındaki küçüklere satılamaz' ibaresi koyuyorsak, aynı sorumluluk içerisinde 1912 yılından bu yana dünyanın pek çok pazarında tüketicilerin beğenisine sunulan ürünümüzün ambalajını yeniden düzenleme kararı aldık. Ürünümüzün imalatında kullanılan malzeme satın alımlarını derhal durdurduk ve en kısa süre içerisinde de yeni paket tasarımı ile üretime geçeceğiz.''



<< Geri dön Yazıcıya yolla Favorilere Ekle Ana Sayfa Yap

Copyright © 2002, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır