Daha önce de yazdım: 'Eliptik' ve elitist Aria reklamlarını
gördüğümde çok üzülmüştüm. Bu reklamların iş yapması, Aria'ya abone
getirmesi mümkün değildi.
Nedeni basit:
Piyasa daha önce Turkcell ve Telsim tarafından parsellenmişti. A ve B
grubu tüketici çoktan ceplenmişti. Onca yıl kullandıktan sonra
numaralarını değiştirmek için çok önemli bir gerekçe olmalıydı.
Mesela Aria olağanüstü ucuz olsaydı, parası olan birisi için bile
oraya geçmemek aptallık olurdu. Ne var ki Aria, ucuzdu ama çok da
ucuz değildi.
Bu şartlar altında Aria ancak alt sınıflara hitap ederek abone
toplayabilirdi. Ne var ki Aria'nın reklamları onları değil, A sınıfı
tüketiciyi hedef almıştı. Tabii işe yaramadı. Aria'ya beklediğinin
çok altında abone geldi.
Şimdi görüyoruz ki Aria reklam şirketini değiştirmiş (inanın eski
hangisiydi, yenisi hangisi bilmiyorum) ve spora yatırım yapmış:
Fenerbahçe formasına verilen reklamı ve 'İyi Olan Kazansın' spotlu
futbol konulu reklam filmini görünce memnun oldum. Nihayet doğru
çizgiye geldiler.
Ama sanırım pahalıya patladı.