kapat

27.06.1999
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
S u p e r o n l i n e
Magazin
intermerkez
Siber Haber
L E I T Z
Sofra
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
Bayan Sabah
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
Hazırlayanlar
Sabah Künye
E-Posta

1 N U M A R A
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 1999
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
SERPİL YILMAZ(syilmaz@sabah.com.tr )

Krize rağmen turizme yatırım

Kriz ortasında turizme 3100 yatak kapasiteli otel zinciri yatırımıyla giren bir işadamı. Son bir yılda hem Antalya'da hem de Bodrum'da iki büyük otel inşa etti. Bunları işletecek Murathan Turizm diye bir şirket kurdu.

Almanya ve Rusya'da BENTUR International Acenta şirketlerini devreye soktu. İki otel yatırımının tutarı yaklaşık 136 milyon dolar.

Dün Bodrum'daki otelin açılışı gerçekleşti. Temmuz ayı içinde de Antalya devreye giriyor.

Hikayenin kahramanı Mehmet Nazif Günal. Ankara'da siyasi çevrelere yakınlığı ile tanınan MNG Holding'in patronu. Televizyonu, bankası ve ardında bıraktığı Ankara ve İzmir Hiltonlar da dahil olmak üzere onlarca otel inşaatı, sürdürdüğü müteahhitlik işleriyle tanınıyordu.

Bunların yanında Avusturya merkezli Türk şirketi Magic Life'ın işlettiği, Magic World ve Kiriş Magic World'ün de mülk sahibi olarak turizm sektöründe yeralıyordu.

Bodrum ve Antalya'daki otelleri yaparken hesapta bunları Magic Life'a kiralamak vardı. Ancak Nisan ayında Türkiye'deki krizi gören Magic Grubu "Biz bu işte yokuz" dedi. Aksi halde Nazif Günal'ın otelleriyle birlikte yedi otelin işletmeciliğine iki tanesi eklenecek ve riskler artacaktı. Günal için ise artık yatırımda gelinen bu noktadan sonra geri adım atmak mümkün olmadı. Ve Magic Life'ların Türkiye'deki yöneticisi Hakan Ülkü'yü transfer ederek yatırımcı kimliğinin yanına pazarlamacılığı ve işletmeciliği de ekledi.

ANAP Genel Başkanı Yılmaz ve Turizm Bakanı Mumcu'nun açılışını yaptığı Bodrum Halikarnas Resort'ta Almanya'dan 45 acente, 10 gazeteci, Avusturya'dan 35 acente ve 17 gazeteci konuk edildi.

Ülkü, otellerinde fiyatları dibe vurdurarak turist çekme yöntemini uygulamayacaklarını söyledi. Oteller, 24 saat ücretsiz bar-restorant-cafe hizmeti verecek. 35 milyona yatak satarak start alacak.

Sonrası ne olur? Kısa vade için birşey söylemek güç. Ancak uzun vadede Türkiye'nin siyasi dış tanıtıma ağırlık vermesiyle iyimser bir beklenti içine girecekleri açık. Havaalanı bitince, 3-5 yıl sonra, Antalya'ya rakip bir Bodrum perspektifinden hareket ediyorlar. O nedenle buraya 1100 yataklı otel inşa etme gereği duymuşlar.

Görüntü güzel mi denirse, değil. Ne var ki kitlesel turizme yelken açıp riskleri dağıtma isteği cesaret veriyor.

Nazif Günal'ı bu cesur girişiminde milletvekilleri Ufuk Söylemez, Hasan Ekinci ve Bülent Akarcalı'nın yanısıra müteahhit dostları da yalnız bırakmadı. Kazakistan'daki bisküvi, çikolata ve şekerleme fabrikasını açıp ayağının tozuyla Bodrum'a gelen Okan Holding Yönetim Kurulu Başkanı Bekir Okan, Ankaralı müteahhit ve savunma sanayinin önde gelen Nurol Holding Yönetim Kurulu Başkanı Oğuz Çarmıklı, ayrıca Karadeniz Otoyol Projesi'nin yüzde 50 patronu ve Mesut Yılmaz'ın hemşerisi Mehmet Cengiz de Günal'ın konukları arasındaydı.

Açılışta en çok ilgiyi kimin çektiğine gelince, şüphesiz dövmeleriyle ünlü kadın Billur Kalkavan. Haftasonu gazete eklerinde Bodrum-Halikarnas Resort açılışını Kalkavan'ın fotoğraflarıyla göreceğimiz kesin.

Reklam gezisine çıktık!
Koç Topluluğu Cumhuriyet'in 75'inci yılında, gökyüzüne bir zeplin salıverdi. Bundan dünyada 16 tane var. Koç Topluluğu şirketlerinin reklamını yapan zeplin, arada bir de gazetecileri sefere alıyor.

Ben de Koçbank ve Fonbank yazılı zeplinle İstanbul'u turladım. Adalardan, Büyükçekmece'ye kadar... Havadan fotoğraflar çektim. Moda'daki ilkokulumu, Kadıköy'de çocukluğumun geçtiği evin yanındaki sokaktaki yangını, Sabah gazetesinin bahçesinde dolaşan arkadaşlarımı gördüm.

Zeplinin freni olmadığını, yere indiği zaman 8 tane adamın koşturarak ikişerli gruplar halinde halatlarla durduğunu öğrendim. Zeplini Türkiye'de kullanabilen 2 pilot var. İkisini de Koç Amerika'da eğitmiş. Gökyüzüne çıktığından bu yana yaklaşık 200 saat sefer yapan zeplinin güvenli durmadığı belli ki, dönüşümde kahraman gibi karşılandım.

Pilota sordum; "Uçaktan daha tehlikeli mi?" "Hayır" dedi. Uçak kazalarında en önemli aksaklık iki motorun durması sonucu yere çakılma diye anlattı. Balonda yere çakılma yok, motorlar durduğu anda gökyüzüne yükseliyor. Bu sürede pilot kontrolü alabiliyor. İşin püf noktası, rüzgârı arkasına alabilmesi. Bu açıklama Koç Topluluğu yöneticilerini pek ikna etmiş gibi gözükmüyor. Çünkü 8 aydır zepline yalnızca projenin babası Ali Koç ile diğer veliaht Ömer Koç binmiş. Diğer üst düzey adımını atmamış.

Yazarlar sayfasına geri gitmek için tıklayınız.

Copyright © 1999, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır