kapat

27.06.1999
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
S u p e r o n l i n e
Magazin
intermerkez
Siber Haber
L E I T Z
Sofra
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
Bayan Sabah
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
Hazırlayanlar
Sabah Künye
E-Posta

1 N U M A R A
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 1999
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Manyak moda
Her istediklerine sahipler ama hiç bir şey istemiyorlar; çok sıkılıyor, dünyanın en çılgın gençlik modasını 'uydurarak' hayatlarına renk katmaya çalışıyorlar.

Japonya'da, 1960'lardan beri 'Gençliğin Gereksinimleri' üzerine araştırmalar yürüten gençlik araştırmacısı Hideo Takayama, ilk kez 1999 yılında, gereksinimleri hakkında sorguladığı gençler

den kitlesel olarak 'hiç' cevabını aldığını söylüyor. Anne-baları günde 14 saat çalışan ve çocuklarına ayıramadıkları saatlerin bedelini onlara istedikleri bir şeyleri satın alarak ödemeye çalışan bir kuşağın çocukları olarak, Vapon gençlerinin her şeyleri var; akıllarına isteyecek yeni bir şey gelmiyor.

Çoğu tek çocuk olarak büyüyen bu çocuklar, sosyologların görüşüne göre, bir nevi 'dilsizler.' Müzik setleri, video oyunları, bilgisayar ve günde 24 saat gençlik şovları yayını yapan televizyon kanallarıyla örülü dünyalarında, dilek ve problemlerini dile getirmeyi unutuyorlar ve bütün söyleyemediklerini üstlerinde taşıdıkları giysi ve aksesuarlara yansıtmaya çalışıyorlar.

'Bütün bu biçimler, kumaşlar, renkler, giysiler benim burada ve şimdi hayatta olduğumu ve değişik olduğumu gösteriyor' diyor modern Japonya'nın en popüler yazarı Banana Yoshimoto, 'Moda bu gençliğin hayatının manası oldu' diye ekliyor.

Herşeyin bedeli var
Modayı hayatının manası haline getirmenin bir bedeli de var. Ekonomi uzmanları 12-21 yaşları arasında her gencin her ay, 300-500 dolar arası üstüne başına harcadığını hesaplıyor. Gençler, ikinci el dükkanlarından, bit pazarlarından, büyükannelerinin bohçalarından devşirdikleri giysileri Prada veya Gucci'den bir aksesuar ya da Louis Vuitton'tan bir çanta ile tamamlamayı pek seviyorlar. Bu markalarda en basit bir ürünün fiyatı (tişört ya da cüzdan) 100 dolardan başlıyor. Bu parayı bulmak için de kızlar 'fahişelik' yapmaktan çekinmiyor. Japon liselerinde yapılan bir soruşturmada, her 3 liseli kızdan birinin fahişelik yapma teklifi aldığı ortaya çıkıyor. Basında her gün fahişelik yaşının 12-13'e düştüğünü gösteren röportajlar yayımlanıyor.


Copyright © 1999, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır