kapat

11.06.1999
Anasayfa
Son Dakika
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi
Dünyadan
Spor
S u p e r o n l i n e
Magazin
micro
Siber Haber
L E I T Z
Sofra
Bizim City
Sizinkiler
Para Durumu
Hava Durumu
Bayan Sabah
İşte İnsan
Astroloji
Reklam
Sarı Sayfalar
Arşiv
Hazırlayanlar
Sabah Künye
E-Posta

1 N U M A R A
Z D N e t  Türkiye
A T V
M i c r o s o f t
Win-Turkce US-Ascii
© Copyright 1999
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Yeni maden çocuklar
İnternet'te çocuklara yönelik yayın yapanların en büyük gelir kaynağı reklamlar. Fakat anne babalar çocuklarına yönelik reklamlar konusunda endişeli.

İnternet'in şimdilik iki ekonomik lokomotifi var. Birincisi reklam, ikincisi de neredeyse bütün işlemlerin İnternet üzerinden yapıldığı elektronik ticaret. Bu iki lokomotifin yöneldiği en etkin tüketici kitlelerinden birisini de çocuklar ve ergenlik çağındakiler oluşturuyor. Fakat anne babalar, bırakın çocuklarının pornografik içerikli İnternet yayınlarına erişmesini, İnternet'te sörf yaparken karşılaşacakları reklamlar ve elektronik ticaret teklifleri konusunda epey endişeli.

Birkaç gün önce ABD'de gerçekleştirilen Digital Kids '99 konferansının temel konusu da buydu. Konferans, çocuklara ve ergenlik çağındaki kişilere yönelik İnternet pazarının geleceğini belirlemek ve risklerini ortaya koymak açısından önemli sonuçlar getirdi.

Çoğunluğunu oyuncak sektörünün oluşturduğu çocuklara yönelik İnternet reklamlarının en endişe verici yanı, reklamla karşılaşan çocukların yapacaklarının anne babaları tarafından denetlenme olasılğıının düşük olması. Bu nedenle anne babalar bu reklamlar üzerinde bir denetim olmasını tercih ediyorlar.

Tek kaynak
Ötesi, 1998 tarihli bir araştırmaya göre, yalnızca ABD'deki anne babaların yarısından fazlası, çocuklarının reklamlarla karşılaşmayacağı, abonelik sistemine dayalı İnternet yayınlarına para ödemeye hazırlar.

İnternet reklamlarının, reklamverenler açısından tercih edilmesinin birincil nedeniyse, siber alemdeki reklamların 30 saniyelik TV reklamlarına göre çok daha etkili olduıunun ortaya çıkması. İnternet reklamları, çocuklar ve ergenlik çağındakiler üzerinde çok daha etkili oluyor. Bu nedenle, sektörün kimi üyeleri abonelik sistemini çekici bulurken, kimi şirketler de reklam gelirlerinden vazgeçmeye yanaşmıyor.

Bu tür şirketler, reklamla içeriğin birbirinden kesinkes ayrılabileceği, aradaki çizginin belli olacağı yayınlara yönelmenin kuratarıcı olacağını düşünüyor.

Çığ gibi büyüyor
Bütün bu tartışmaların karşısında, çocuklara ve ergenlik çağındakilere yönelik İnternet sektörü çığ gibi büyüyor. Bu sektörün başını çeken Disney, değişen anne baba tepkilerini çok iyi değerlendirerek her türlü hizmeti vermeye çalışıyor. CD ve kitap satışıyla işe başlayan ve şu an dünyanın en büyük online alışveriş merkezlerinden biri olan Amazon.com, geçen günlerde oyuncak reyonunu açtı.

Rakipler geliyor
İnternet'in görece muhalif yayınlar topluluğu Wired da geri kalmadı ve kendi çocuk bölümüne oyuncak satışı seçeneğini ekledi. Sony'nin İnternet üzerinden elde ettiği gelirin büyük bir bölümüyse, ergenlik çağındakilere yönelik reklamlardan kaynaklanıyor. Çocuklara yönelik TV yayınlarının devi Nickelodeon da, sonbaharda, geliri doğrudan reklamlara ve elektronik ticarete dayanacak bir siteyi hayata geçirmeyi planlıyor.


Copyright © 1999, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır