|
|
|
|
Fuarın gözdesi hibrid otomobiller
Dünyanın önde gelen otomobil devlerini buluşturan Uluslararası Frankfurt Otomobil Fuarı'na (IAA) bu yıl "hibrid otomobiller" damgasını vuruyor.
Artan petrol fiyatları yüzünden fuarda spor otomobillerden ziyade motor hacimleri küçük tasarruflu araçlar ön plana çıkıyor.
61'nci kez düzenlenen Frankfurt Otomobil Fuarı, otomotiv meraklılarını biraraya getiriyor. 25 Eylül'e kadar sürecek olan fuarda bu yılın ana temaları düşük yakıt tüketimini sağlayan motorlar ve güvenli sürüş sistemleri.
Avrupa'nın bu en büyük otomobil fuarında 44 ülkeden 1000'e yakın şirket katılıyor. 122 yeni modelin tanıtıldığı fuarda, 80 aracın dünya prömiyeri yapılıyor.
Üreticiler fuarda özellikle az tüketen ve aynı zamanda da fiyatı 10 bin Euro'nun altında olan arabalarla tüketicilerin karşısına çıkmayı planlıyor.
Şu sıralar küçük araba sınıfında Volkswagen Lupo, Smart coupe fortwo, Daihatsu Cuore ve Opel Corsa 1.0 Twinport Eco gibi araçlar sağladıkları tüketim avantajlarıyla büyük ilgi görüyor. 100 kilometrede ortalama 3-5 litre arasında benzin yakan bu araçlar uzun süre göz ardı edilen küçük ve tasarruflu otomobil sektörünü yeniden canlandırıyor.
IAA Fuarı'nda üreticiler gelecek senenin küçük yıldızlarını tanıtmak için yerlerini almış durumda. Yeni Ford Ka, Opel Agila ve Renault Twingo bu modellerin başında geliyor.
İLK KEZ ÇİN'DEN OTOMOBİLLER VAR
Fuarda ilk kez Çin otomotiv endüstrisinden Geely, Brilliance ve Landwind adlı firmalar katılıyor.
DÜŞÜK YAKIT TÜKETİMİ
Ayrıca artan petrol fiyatları yüzünden dizel benzin fiyatlarının da süper benzine yaklaşmış olması dizel motorlu araçların da tasarruflu otomobil sınıfından yavaş yavaş çıkmalarına neden oluyor.
Bu durum hibrid adı verilen teknolojiyle üretilen araçların piyasaya girme sürecini daha da hızlandırıyor. Hibridler yarı benzin ve elektrikli motorla çalışıyor.
PricewaterhouseCoopers'ın araştırmasına göre 2010 yılına kadar dünya çapında 74 farklı hibrid otomobil modeli olacak ve satışlar yıllık 1 milyon adede yükselecek.
Petrol fiyatlarının yükselişi karşısında sektörde yeni arayışların ortaya çıktığı gözeniyor. Özellikle hem elektrik hem de benzinli motora sahip olan hibrid araçların fuarda ön plana çıkıyor. Ayrıca az yakıt tüketimi motorlarda meraklıların beğenisine sunuluyor.
Toyoto'nın araştırma ve geliştirme departmanının yöneticisi Kazuo Okamoto, "10 yıl içinde dünya hibrid otomobillerle dolacak" görüşünü dile getiriyor. Toyoto'nın hibrid otomobili Prius'un Avrupa pazarında daha çok pay alacağını öngörüyor.
Teknolojideki gelişmeler karşısında hibrid otomobillerde maliyetlerin düşmeye başladığını belirten Okamoto, "Gelecekte, küçük araçlarda da bu teknoloji kullanılabilecek" diyor.
Öte yandan Cardiff Ünivertesi Otomotiv Araştırma Merkezi yöneticisi Garel Rhys, hibrid otomobillerin ekonomik açıdan hala sorun olduğunu belirterek, "Hibrid otomobiller normal otomobillerden daha pahalı" açıklamasında bulunuyor.
Hibrid otomobiller ateşleme ve hareket için benzinli motor kullanıyorlar, ancak motor belli bir güce ulaştığında elektrik motoru devreye girerek, benzin sarfiyatının kısılmasını sağlıyor.
Porsche de Cayenne aracının hibrid versiyonunu 2010'un sonuna kadar üretmeyi planlıyor. Volkwagen ve Audi ile hibrit motor teknolojisi geliştirmek konusunda işbirliği yapıyor. Volkwagen, Porsche ile yürüttükleri projenin yarı sıra Çinli ortağıyla da hibrid otomobiller konusunda yatırım yapılıyor. BMW'nin de General Motors ve DaimlerChrysler'in hibrid motorlar konusunda işbirliği yaptığı belirtiliyor.
Öte yandan, Renault yeni otomobilleri Clio III ve Egeus'u 61. Frankfurt Otomobil Fuarı'nda dünya basınına tanıttı.
Renault, Bursa'da da üretimine hazırlandığı Clio III ile 2004 yılında satışa sunduğu Modus'ten sonra B segmentindeki ürün gamını yenilemeyi sürdürüyor.
Küçük modeller segmentinde yer alan Clio III'ün süspansiyon sisteminin üst sınıf modellere yaraşan bir sürüş keyfi verecek şekildetasarlandığı kaydedilirken, otomobilin üstün yol tutuşu, düşük yakıt tüketimi ve Euro NCAP testlerinden aldığı en yüksek not olan 5 yıldızla güvenlik açısından da öne çıktığı ifade edildi.
Otomobilin benzinli ve dizel motor seçenekleri de sunulan Clio III'te 2006 yılının ilk yarısında direksiyondan kumandalı robotize vites kutusu yer alacak.
Renault'nun bir diğer yeni otomobili Egeus ise, hatchback havasında bir üst gam 4X4 spor amaçlı araç (SUV) aracı olarak tanımlanıyor.
Dış görünüşü ile farklılaşan, konfor ve güç unsurlarıyla kullanıcılarına SUV boyutları sayesinde geniş bir iç mekan sunan otomobilin tasarımı, önceki kavram modelleri Wind ve Fluence çizgisinde yer alıyor.
Renault, fuarda aynı zamanda, Clio Renault Sport Concept'i de katılımcıların beğenisine sundu. Otomobilin, 2006 yılının ilk yarısında satışına başlanacak seri modelin de habercisi durumunda olduğu kaydedildi.
|
|
DERLENEN HABERLER | |
| | Petrol zammı vurdu az yakanlar moda oldu Petrole gelen zamlar dünyanın en büyük otomobil fuarı IAA'ya konsept değiştirtti. Bu yıl PS çılgını spor arabalar yerine küçük ve tasarruflu araçlar gözde. Dünyanın en büyük otomobil...devamı | |
| | 2006 modeller akın akın geliyor 1 Ağustos tarihinden itibaren başlayan 2006 model yılıyla birlikte otomobil firmaları yeni modellerini birer birer pazara sunmaya başladılar. Önümüzdeki yaklaşık 8 ay içerisinde birçok...devamı | |
|
|
|
|
|