3. bölüm 115 - 436. maddeler arasından oluşur, Birlik'in politikaları ve faaliyetleri üzerine odaklaşır, mevcut Antlaşmaların bir çok hükmünü Anayasa'ya dahil eder
.
BÖLÜM III / 130 BÖLÜM 3 AVRUPA YATIRIM BANKASI MADDE III-393 Avrupa Yatırım Bankası tüzel kişiliğe sahiptir. Avrupa Yatırım Bankası'nın üyeleri, Üye Devletlerdir. Avrupa Yatırım Bankası Tüzüğü, bir Protokol'le belirlenir. Avrupa Yatırım Bankası Tüzüğü, bir Konsey Avrupa yasası tarafından tadil edilebilir. Konsey, Avrupa Yatırım Bankası ve Avrupa Parlamentosu'na danıştıktan sonra Komisyon'dan gelen bir teklif üzerine ya da Avrupa Parlamentosu'na ve Komisyon'a danıştıktan sonra Avrupa Yatırım Bankası'nın talebi üzerine oybirliği ile hareket eder. MADDE III-394 Avrupa Yatırım Bankası'nın görevi, sermaye piyasasına başvurarak ve kendi kaynaklarını kullanarak, iç pazarın Birlik'in çıkarları yönünde dengeli ve istikrarlı biçimde gelişmesine katkıda bulunmaktır. Banka bu amaçla, kamu yararına çalışma esasına göre hareket ederek, ekonominin tüm sektörlerinde aşağıdaki projelere para sağlanmasını kolaylaştıracak krediler ve garantiler verir: (a) kalkınmada geri kalmış bölgelerin kalkındırılması için uygulanan projeler; (b) söz konusu projeler, Üye Devletlerin her birinde mevcut çeşitli yollarla tam olarak finanse edilemeyecek büyüklükte olduğunda veya böyle bir yapıya sahip olduğunda, girişimlerin çağdaşlaştırılması veya değiştirilmesi ya da iç pazarın giderek artan şekilde oluşturulmasıyla gerek duyulan yeni faaliyetlerin geliştirilmesi projeleri; (c) Üye Devletlerin her birinde mevcut çeşitli yollarla tam olarak finanse edilemeyecek büyüklükte veya böyle bir yapıya sahip olan, birkaç Üye Ülkenin ortak çıkarına hitap eden projeler. Banka, görevlerini yerine getirirken, Yapısal Fonlar ve Birlik'in diğer mali araçlarının yardımıyla yatırım programlarına para sağlanmasını kolaylaştırır. BÖLÜM III / 131 BÖLÜM 4 BİRLİK'İN KURUMLARI, ORGANLARI, OFİSLERİ VE DAİRELERİ İÇİN ORTAK OLAN HÜKÜMLER MADDE III-395 1. Anayasa'ya göre Konsey'in, Komisyon'un bir teklifi üzerine hareket ettiği hallerde, Madde I- 55, I-56, III-396(10) ve (13), III-404 ve III-405(2)'ye tabi olarak, söz konusu teklifte değişikliği gerektiren bir tasarruf için oybirliği gerekir. 2. Konsey tasarrufta bulunmadığı sürece Komisyon, bir Birlik tasarrufunun kabul edilmesi yönündeki işlemler sırasında istediği zaman teklifinde değişiklik yapabilir. MADDE III-396 1. Anayasa'ya göre, Avrupa yasalarının veya çerçeveye yasalarının doğal yasal prosedür kapsamında benimsendiği hallerde, aşağıdaki hükümler uygulanır. 2. Komisyon, Avrupa Parlamentosu'na ve Konsey'e bir teklif verir. İlk okuma 3. Avrupa Parlamentosu, ilk okuma sırasında tutumunu kabul eder ve bunu Konsey'e bildirir. 4. Konsey, Avrupa Parlamentosu'nun tutumunu onaylarsa, önerilen tasarruf kabul edilir. 5. Konsey, Avrupa Parlamentosu'nun tutumunu onaylamazsa, ilk okuma sırasında kendi tutumunu kabul eder ve bunu Avrupa Parlamentosu'na bildirir. 6. Konsey, ilk okuma sırasındaki tutumunu benimsemesine neden olan gerekçeler konusunda Avrupa Parlamentosu'nu tam olarak bilgilendirir. Komisyon, tutumu hakkında Avrupa Parlamentosu'nu tam olarak bilgilendirir. İkinci okuma 7. Söz konusu bildirimi izleyen üç ay içinde Avrupa Parlamentosu (a) Konsey'in ilk okumadaki tutumunu onaylarsa veya karar almazsa, önerilen tasarruf kabul edilmiş addedilir; (b) Konsey'in ilk okumadaki tutumunu, kendisini oluşturan üyelerin çoğunluğuyla reddederse, önerilen tasarruf kabul edilmemiş addedilir; (c) kendisini oluşturan üyelerin çoğunluğuyla Konsey'in ilk okumadaki tutumunda değişiklik yapılmasını önerirse, buna göre değiştirilen metin, söz konusu değişikliklerle ilgili görüşlerini bildirmeleri için Konsey'e ve Komisyon'a iletilir. 8. Avrupa Parlamentosu'nun değişikliklerini almasından sonraki üç ay içinde, nitelikli çoğunlukla hareket eden Konsey, (a) bu değişikliklerin tamamını onaylarsa, söz konusu tasarruf kabul edilmiş addedilir; BÖLÜM III / 132 b) değişikliklerin tamamını onaylamazsa, Konsey Başkanı, Avrupa Parlamentosu Başkanı ile anlaşarak, altı hafta içinde Uzlaştırma Komitesi'ni toplantıya çağırır. 9. Konseyi, Komisyon'un olumsuz görüş bildirdiği değişiklikler hakkında oybirliğiyle hareket eder. Uzlaştırma 10. Konsey üyeleri veya onların temsilcileri ile aynı sayıda Avrupa Parlamentosu'nu temsil eden üyeden oluşan Uzlaştırma Komitesi, Konsey üyelerinin veya onların temsilcilerinin nitelikli çoğunluğu ve Avrupa Parlamentosu'nu temsil eden üyelerin çoğunluğuyla, toplantıya çağırılmasından sonraki altı hafta içinde, Parlamento'nun ve Komisyon'un ikinci okumadaki tutumlarına dayanarak, ortak bir metin üzerinde anlaşmaya varma görevine sahiptir. 11. Komisyon, Uzlaştırma Komitesi'nin çalışmalarında yer alır ve Avrupa Parlamentosu ile Konsey'in tutumlarının uzlaştırılması amacıyla tüm gerekli girişimlerde bulunur. 12. Uzlaştırma Komitesi, toplantıya çağırılmasından sonraki altı hafta içinde ortak metni onaylamazsa, teklif edilen tasarruf kabul edilmemiş addedilir. Üçüncü okuma 13. Bu süre zarfında, Uzlaştırma Komitesi ortak bir metni onaylarsa, verilen oyların çoğunluğuyla hareket eden Avrupa Parlamentosu ile nitelikli çoğunlukla hareket eden Konsey'in her ikisi de, ortak metin uyarınca söz konusu tasarrufu kabul etme konusunda bu tarihten sonra altı haftalık bir süreye sahiptir. İki kurum da önerilen tasarrufu kabul etmezse, öneri kabul edilmemiş addedilir. 14. Bu Maddede belirtilen üç aylık süre ile altı haftalık süre, Avrupa Parlamentosu veya Bakanlar Konseyi'nin inisiyatifiyle sırasıyla en çok bir ay ve iki hafta uzatılır. Özel hükümler 15. Anayasa'da özel olarak belirtilen hallerde, bir grup Üye Ülkenin inisiyatifi, Avrupa Merkez Bankası'nın tavsiyesi veya Adalet Divanı ya da Avrupa Yatırım Bankası'nın talebi üzerine bir yasanın veya çerçeve yasasının doğal yasal prosedüre sunulması durumunda, 2. paragraf, 6. paragrafın 2. cümlesi ve 9. paragraflar uygulanmaz. Avrupa Parlamentosu ve Konsey, teklif edilen tasarrufu ve ilk okuma ile ikinci okumadaki tutumlarını Komisyon'a bildirir. Avrupa Parlamentosu veya Konsey, prosedür boyunca Komisyon'un görüşünü isteyebilir. Komisyon ayrıca, kendi inisiyatifiyle bir görüş bildirebilir. Gerekli görürse, 11. paragrafta belirtilen şartlar altında Uzlaştırma Komitesi'nde yer alabilir.
Terör korkusu 'ja' demeye yetmedi Hollanda'da da AB anayasasına "hayır" dedi. Birçok AB uzmanına göre artık Fransa'da ikinci referandum ihtimali neredeyse yok. Birlik kördüğüm... EVET Yüzde 38 HAYIR Yüzde 62...devamı
Non-Non-Non (Hayır-Hayır-Hayır) Beklenen oldu... Fransa'da anayasa referandumunu ilk sonuçlara göre "hayır" cephesi kazandı. "Chirac'ın kumarı" denilen oylama sonrası gözler nasıl bir B Planı uygulayacağı bilinmeyen...devamı
Sandıktan 550 milyon kişinin kaderi çıkacak AB'nin 25 üyesi, Türkiye ve diğer iki aday ülke Fransa'daki referanduma kilitlendi. Bugün çıkacak hayır, genişleme sürecini erteler mi? AB yetkililerine göre Fransa ve diğer ülkelerin...devamı
Anayasa 9 ülkede halkoyuna sunulacak 'Avrupa anayasası' olarak adlandırılan metin, Avrupa Birliği'nin hukuki temelini oluşturuyor, kültürel değerleri ve eşitliği garanti altına alıyor. Avrupa anayasası metni hedef olarak da...devamı
Roma'da tarihi imza AB liderleri, AET anlaşmasının imzalandığı salonda toplanıp Avrupa Anayasası'nı imzaladı ve Berlusconi'nin ifadesiyle "Avrupa'yı kuranların ütopyası, harika bir gerçeğe dönüştü." Anlaşmaya...devamı
AB, anayasa için ortak karara varabilecek mi? 15 Ay süren bir maraton sonucu hazırlanan Avrupa anayasası tartışmaları dün Belçika'nın başkenti Brüksel'de başlayan zirveye damgasını vurdu. Anayasa çıkmazının aşılması durumunda,...devamı
Başkan ve Anayasa arayışı AVRUPA Birliği (AB) Aralık Zirvesi'nde sonuç alınamamasına neden olan Avrupa Anayasası, Haziran Zirvesi'nde de hararetli tartışmalara neden oldu. AB Komisyon Başkanlığı ve Anayasa...devamı
Erdoğan: Kıbrıs için ek mektup verdik Başbakan Erdoğan, Avrupa Anayasası Sözleşmesinin Avrupa Birliği için hayırlı olmasını temenni ettiklerini söyledi. Erdoğan, arkadaşımız Yasemin Taşkın'ın nihai senette "Kıbrıs Cumhuriyeti...devamı
Avrupa anayasası yeniden yazılabilir Fransa'da 29 Mayıs'ta yapılacak referanduma sayılı günler kala Avrupa Birliği Anayasası ile ilgili tartışmalar giderek büyüyor. Ancak eski Avrupa Komisyonu Başkanı Jacques Delors anayasaya...devamı