3. bölüm 115 - 436. maddeler arasından oluşur, Birlik'in politikaları ve faaliyetleri üzerine odaklaşır, mevcut Antlaşmaların bir çok hükmünü Anayasa'ya dahil eder
.
MADDE III-350 Madde I-28(4)'e halel getirmeksizin, Komisyon'a verilen sorumluluklar, Madde I-27(3)'e göre, Başkan tarafından Komisyon üyeleri arasında yapılandırılır ve dağıtılır. Başkan, Komisyon'un görev süresi boyunca, bu sorumlulukların dağıtımını yeniden düzenleyebilir. Avrupa Komisyonu Üyeleri ve Komisyon Üyeleri, Başkan'ın kendi yetkisine dayanarak, aralarında birbirlerine devrettiği görevleri yürütürler. MADDE III-351 Komisyon, üyelerinin çoğunluğuyla hareket eder. Yeter sayı Usul Kuralları tarafından belirlenir. MADDE III-352 1. Komisyon, hem kendi çalışması, hem de birimlerinin çalışmasını garantilemek için kendi Usul Kurallarını kabul eder. Komisyon, bu kuralların yayımlanmasını sağlar. 2. En geç Avrupa Parlamentosu'nun açılış oturumundan bir ay önce, Komisyon, Birlik'in faaliyetleri hakkında yıllık olarak genel bir rapor yayımlar. BÖLÜM III / 117 Alt Bölüm 5 Avrupa Birliği Adalet Divanı MADDE III-353 Avrupa Birliği Adalet Divanı Tüzüğü'ne uygun olarak, Adalet Divanı, tam bir Mahkeme olarak veya bir Büyük Kurul olarak heyet halinde oturum yapar. MADDE III-354 Adalet Divanı'na, sekiz Genel Savcı yardımcı olur. Adalet Divanı'nın bu yönde bir talebi olması halinde, oybirliğiyle hareket eden Konsey, Genel Savcıların sayısını artıran bir Avrupa kararını kabul edebilir. Avrupa Birliği Adalet Divanı Tüzüğü'ne uygun olarak katılımını gerektiren davalar hakkında, açık oturumda gerekçeli sunuşlar yapmak, tam tarafsızlık ve bağımsızlıkla hareket eden Genel Savcının görevidir. MADDE III-355 Adalet Divanı'nın Hâkimleri ve Genel Savcıları, bağımsızlıkları şüphe götürmeyen ve kendi ülkelerindeki en yüksek yasal makama atanmak için gerekli vasıfları taşıyan tanınmış yeterlikte hukukçular arasından seçilir; bu kişiler, Madde III-357'de belirtilen jüri heyetine danışıldıktan sonra, Üye Devletlerin hükümetlerinin ortak uzlaşmaları yoluyla atanırlar. Her üç yılda bir, Avrupa Birliği Adalet Divanı Tüzüğü'nde belirtilen koşullara uygun olarak, Hâkimler ve Genel Savcılar kısmen değiştirilirler. Hâkimler, Adalet Divanı Başkanı'nı, üç yıllık bir dönem için kendi aralarından seçerler. Başkan yeniden seçilebilir. Adalet Divanı, kendi Usul Kurallarını kabul eder. Bu Kurallar, Konsey'in onayını gerektirir. MADDE III-356 Genel Mahkeme Hâkimlerinin sayısı, Avrupa Birliği Adalet Divanı Tüzüğü ile belirlenir. Tüzük, Genel Mahkeme'ye Genel Savcıların yardımcı olacaklarını belirtebilir. Genel Mahkeme üyeleri, bağımsızlıkları şüphe götürmeyen ve en yüksek adli makama atanmak için gerekli beceriye sahip kişiler arasından seçilir. Üyeler, Madde III-357'de belirtilen jüri heyetine danışıldıktan sonra, Üye Devletlerin hükümetlerinin ortak uzlaşmaları yoluyla atanırlar. Genel Mahkeme üyeleri, her üç yılda bir kısmen değiştirilir. Hâkimler, Genel Mahkeme Başkanı'nı, üç yıllık bir dönem için kendi aralarından seçerler. Başkan yeniden seçilebilir. BÖLÜM III / 118 Genel Mahkeme, Adalet Divanı'yla mutabakat halinde kendi Usul Kurallarını belirler. Bu Kurallar, Konsey'in onayına tabidir. Tüzük aksini belirtmediği sürece, Adalet Divanı'yla ilgili Anayasa hükümleri, Genel Mahkeme için de geçerlidir. MADDE III-357 Üye Devletler [Madde III-355 ve III-356'da anılan kararları almadan önce, Adalet Divanı ve Genel Mahkeme Hâkimliği ve Genel Savcılığı görevlerini yerine getirme konusunda, adayların uygunluğuyla ilgili fikir beyan etmek üzere, bir jüri heyeti kurulur. Jüri heyeti, eski Adalet Divanı ve Genel Mahkeme üyeleri, ulusal anayasa mahkemeleri üyeleri ve tanınmış yeterliğe sahip avukatlar arasından seçilen ve biri Avrupa Parlamentosu tarafından aday gösterilen yedi kişiden oluşur. Konsey, heyeti ve çalışma kurallarını belirleyen bir Avrupa kararı ile heyet üyelerini atayan bir Avrupa kararını kabul eder. Konsey, Adalet Divanı Başkanı'nın inisiyatifi üzerine hareket eder. MADDE III-358 1. Avrupa Birliği Adalet Divanı Tüzüğü'nde Adalet Divanı için saklı tutulan ve Madde III-359'a göre oluşturulan özel bir mahkemenin yetkisine bırakılan davalar dışında, Genel Mahkeme, Madde III-365, III-367, III-370, III-372 ve III-374'de belirtilen davalara veya takibatlara ilk derece mahkemesi olarak bakma ve bunları belirleme konularında yargılama yetkisine sahiptir. Tüzük, Genel Mahkeme'ye diğer dava veya takibatlar için yargılama yetkisi verebilir. Bu paragraf kapsamında Genel Mahkeme tarafından verilen kararlar, Adalet Divanı Tüzüğü ile belirlenen koşullar altında ve sınırlar çerçevesinde, yalnızca hukuksal hususlarla ilgili olarak Avrupa Adalet Divanı'na temyize götürülebilir. 2. Genel Mahkeme, özel mahkemelerin kararlarına karşı açılan davalara veya takibatlara bakma ve bunları belirleme konularında yargılama yetkisine sahiptir. Bu paragraf kapsamında Genel Mahkeme tarafından verilen kararlar, Birlik yasasının bütünlüğünün ve tutarlılığının ciddi anlamda etkilenme riski bulunduğunda, Avrupa Birliği Adalet Divanı Tüzüğü ile belirlenen koşullar altında ve sınırlar çerçevesinde, istisnai olarak Adalet Divanı tarafından inceleme altına alınabilir. 3. Genel Mahkeme'nin, Adalet Divani Tüzüğü ile belirlenen özel alanlarda Madde III-369 kapsamındaki bir ön kararda anılan soruları sorma ve yanıtlar tespit etme konusunda yargılama yetkisi vardır. Genel Mahkeme, Birlik yasasının bütünlüğünü veya tutarlılığını etkileme olasılığı bulunan davanın bir ilke kararı gerektirdiğini düşünürse, davayı karar için Avrupa Adalet Divanı'na götürebilir. Genel Mahkeme'nin ön kararla ilgili yöneltilen sorular hakkında verdiği kararlar, Birlik yasasının bütünlüğünün ve tutarlılığının ciddi anlamda etkilenme riski bulunduğunda, BÖLÜM III / 119 Tüzük'le belirlenen koşullar altında ve sınırlar çerçevesinde, istisnai olarak Avrupa Adalet Divanı tarafından inceleme altına alınabilir. MADDE III-264 1. Avrupa yasaları, belirli alanlardaki belli davalara veya takibatlara birinci derecede bakmak ve bunları belirlemek üzere, Genel Mahkeme'ye bağlı uzmanlaşmış özel mahkemeler kurulabilir. Bu yasalar, Adalet Divanı'na danışıldıktan sonra Komisyon'un talebi üzerine veya Komisyon'a danışıldıktan sonra Adalet Divanı'nın talebi üzerine kabul edilir. 2. Özel bir mahkeme kuran Avrupa yasası, mahkemenin örgütlenmesi ve mahkemeye verilen yargılama yetkisi ile ilgili kuralları belirler. 3. Özel mahkemeler tarafından verilen kararlar, yalnızca hukuksal hususlarda temyiz hakkına tabidir; uzmanlaşmış mahkemeyi kuran Avrupa yasasında belirtildiğinde, aynı zamanda sıradan konularla ilgili de Genel Mahkeme huzurunda temyiz hakkına tabidir. 4. Özel mahkemelerin üyeleri, bağımsızlıkları şüphe götürmeyen ve yasal makama atanmak için gerekli vasıfları taşıyan kişiler arasından seçilir. Bu kişiler, oybirliğiyle hareket eden Konseyitarafından atanırlar. 5. Özel mahkemeler, kendi Usul Kurallarını, Adalet Divanı ile mutabakat halinde oluştururlar. Bu kurallar için, Konsey'in onayı gerekir. 6. Özel mahkemeyi kuran Avrupa yasasında aksi belirtilmediği sürece, özel mahkemeler için, Avrupa Birliği Adalet Divanı'yla ilgili Anayasa hükümleri ve Avrupa Birliği Adalet Divanı Tüzüğü'nün hükümleri geçerlidir. Tüzüğün Başıl I'i ve Madde 64'ü her halde özel mahkemeler için uygulanır.
Terör korkusu 'ja' demeye yetmedi Hollanda'da da AB anayasasına "hayır" dedi. Birçok AB uzmanına göre artık Fransa'da ikinci referandum ihtimali neredeyse yok. Birlik kördüğüm... EVET Yüzde 38 HAYIR Yüzde 62...devamı
Non-Non-Non (Hayır-Hayır-Hayır) Beklenen oldu... Fransa'da anayasa referandumunu ilk sonuçlara göre "hayır" cephesi kazandı. "Chirac'ın kumarı" denilen oylama sonrası gözler nasıl bir B Planı uygulayacağı bilinmeyen...devamı
Sandıktan 550 milyon kişinin kaderi çıkacak AB'nin 25 üyesi, Türkiye ve diğer iki aday ülke Fransa'daki referanduma kilitlendi. Bugün çıkacak hayır, genişleme sürecini erteler mi? AB yetkililerine göre Fransa ve diğer ülkelerin...devamı
Anayasa 9 ülkede halkoyuna sunulacak 'Avrupa anayasası' olarak adlandırılan metin, Avrupa Birliği'nin hukuki temelini oluşturuyor, kültürel değerleri ve eşitliği garanti altına alıyor. Avrupa anayasası metni hedef olarak da...devamı
Roma'da tarihi imza AB liderleri, AET anlaşmasının imzalandığı salonda toplanıp Avrupa Anayasası'nı imzaladı ve Berlusconi'nin ifadesiyle "Avrupa'yı kuranların ütopyası, harika bir gerçeğe dönüştü." Anlaşmaya...devamı
AB, anayasa için ortak karara varabilecek mi? 15 Ay süren bir maraton sonucu hazırlanan Avrupa anayasası tartışmaları dün Belçika'nın başkenti Brüksel'de başlayan zirveye damgasını vurdu. Anayasa çıkmazının aşılması durumunda,...devamı
Başkan ve Anayasa arayışı AVRUPA Birliği (AB) Aralık Zirvesi'nde sonuç alınamamasına neden olan Avrupa Anayasası, Haziran Zirvesi'nde de hararetli tartışmalara neden oldu. AB Komisyon Başkanlığı ve Anayasa...devamı
Erdoğan: Kıbrıs için ek mektup verdik Başbakan Erdoğan, Avrupa Anayasası Sözleşmesinin Avrupa Birliği için hayırlı olmasını temenni ettiklerini söyledi. Erdoğan, arkadaşımız Yasemin Taşkın'ın nihai senette "Kıbrıs Cumhuriyeti...devamı
Avrupa anayasası yeniden yazılabilir Fransa'da 29 Mayıs'ta yapılacak referanduma sayılı günler kala Avrupa Birliği Anayasası ile ilgili tartışmalar giderek büyüyor. Ancak eski Avrupa Komisyonu Başkanı Jacques Delors anayasaya...devamı