3. bölüm 115 - 436. maddeler arasından oluşur, Birlik'in politikaları ve faaliyetleri üzerine odaklaşır, mevcut Antlaşmaların bir çok hükmünü Anayasa'ya dahil eder
.
MADDE III-339 Avrupa Parlamentosu, Üyelerinin çoğunluğuyla hareket ederek, kendi Usul Kurallarını kabul eder. Avrupa Parlamentosu'nun işlemleri, Anayasa'da ve kendi Usul Kurallarında belirtilen şekilde yayımlanır. BÖLÜM III / 113 MADDE III-340 Avrupa Parlamentosu'na, Komisyon faaliyetleri hakkında bir gensoru sunulursa, Avrupa Parlamentosu gensoru sunulduktan en az üç gün sonra ve yalnızca açık oylamayla bunun üzerinde oylama yapabilir. Gensoru, Avrupa Parlamentosu Üyelerinin çoğunluğunu temsil edecek şekilde, atılan oyların üçte ikisinin desteğini kazanırsa, bir bütün olarak Komisyon ve Birlik Dışişleri Bakanı istifa eder. Madde I-26 ve I-27'ye uygun olarak, Komisyon, yerlerine başkaları atanana dek mevcut görevlerine devam eder. Bu durumda, bu Komisyon'un yerine geçmek üzere atanan Komisyon'un görev süresi, görevden istifa etmek zorunda kalan Komisyon'un görev süresinin normalde sona erecek olduğu tarihte biter. Alt Bölüm 2 Avrupa Konseyi MADDE III-341 1. Bir oylama yapıldığında, Avrupa Konseyi üyelerinden herhangi biri, aynı zamanda, bir kişiden daha fazla olmamak kaydıyla, bir üyenin yerine daha hareket edebilir. Şahsen hazır bulunan veya temsil edilen üyelerin çekimser oyları, Avrupa Konseyi'nin oybirliği gerektiren kararları benimsemesine engel olmaz. 2. Avrupa Parlamentosu Başkanı, Avrupa Konseyi tarafından dinlenmek üzere davet edilebilir. 3. Avrupa Konseyi, kendi usulmeselelerini ve Usul Kurallarının kabulünü salt çoğunlukla belirler. 4. Avrupa Konseyi'ne, Konsey Genel Sekreterlik'i yardımcı olur. BÖLÜM III / 114 Alt Bölüm 3 Bakanlar Konseyi MADDE III-342 Konsey, Başkanı tarafından toplantıya çağrıldığında veya kendi inisiyatifiyle ya da üyelerinden veya Komisyon'un isteği üzerine toplanır. MADDE III-343 1. Bir oylama yapıldığında, Konsey üyelerinden herhangi biri, aynı zamanda, bir kişiden daha fazla olmamak kaydıyla, bir üyenin yerine daha hareket edebilir. 2. Salt çoğunlukla hareket etmesi gereken durumlarda, Bakanlar Konseyi kendi üyelerinin çoğunluğuyla hareket eder. 3. Şahsen hazır bulunan veya temsil edilen üyelerin çekimser oyları, Bakanlar Konseyi'nin oybirliği gerektiren kararları benimsemesine engel olmaz. MADDE III-344 1. Üye Devletlerin Daimi Temsilcilerinden oluşan bir komite, Konsey çalışmalarını hazırlamaktan ve Konsey tarafından kendisine verilen görevleri gerçekleştirmekten sorumlu olur. Komite, Konsey'in Usul Kurallarında belirtilen durumlarda, usule ait kararlar kabul edebilir. 2. Konsey'e, Konsey tarafından atanan Genel Sekreter'in sorumluluğu altında bulunan Genel Sekreterlik yardımcı olur. Konsey, genel Sekreterlik'in örgütlenmesi hakkında salt çoğunlukla karar varır. 3. Konsey, prosedür konularında salt çoğunlukla hareket eder ve Usul Kurallarını salt çoğunlukla kabul eder. MADDE III-345 Salt çoğunlukla hareket eden Konsey, Komisyon'dan, ortak hedeflere ulaşma doğrultusunda Konsey'in istenebilir bulduğu tüm çalışmaları üstlenmesini ve bunu tüm uygun tekliflerde ileri sürmesini talep edebilir. Komisyon bir teklif göndermezse, bunun nedenleri hakkında Konsey'i bilgilendirir. MADDE III-346 Konsey, Anayasa'da belirtilen komiteleri düzenleyen kuralları belirleyen Avrupa kararlarını kabul eder. Konsey, Komisyon'a danıştıktan sonra salt çoğunlukla, harekete geçer. BÖLÜM III / 115 Alt Bölüm 4 Avrupa Komisyonu MADDE III-347 Komisyon Üyeleri, kendi görevleriyle uyumlu olmayan herhangi bir faaliyette bulunmaktan kaçınırlar. Her Üye Ülke, bu ilkeye saygı göstermeyi ve görevlerini yerine getirirken Komisyon Üyelerini etkilemeye çalışmamayı taahhüt eder. Görevde bulundukları süre boyunca, Komisyon Üyeleri, kazançlı olsun ya da olmasın, herhangi başka bir görevde bulunamazlar. Komisyon Üyeleri, görevlerini devralırken görev süreleri boyunca ve daha sonrasında da görevlerinden kaynaklanan yükümlülüklere ve özellikle görev süreleri sona erdikten sonra belirli atamaları veya faydaları kabul etme konusunda dürüst ve ihtiyatlı davranma ödevlerine saygı göstereceklerini resmi bir biçimde taahhüt ederler. Bu yükümlülüklerin ihlali durumunda, Adalet Divanı, Konsey'in başvurusu üzerine, salt çoğunlukla hareket ederek, ilgili kişinin mevcut koşullar altında Madde III-349'a uygun şekilde zorunlu olarak emekli edilmesine veya bunun yerine emekli aylığından veya diğer kazançlardan faydalanma hakkından mahrum bırakılmasına hükmedebilir. MADDE III-348 1. Normal değişiklik veya ölüm durumlarının yanında, bir Komisyon Üyesinin görevi, istifa ettiğinde veya zorunlu olarak emekli edildiğinde sona erer. 2. İstifa, zorunlu emeklilik veya ölüm nedeniyle boşalan bir yer, Komisyon Üyesi'nin geriye kalan görev süresi için, Avrupa Parlamentosu'na danıştıktan sonra Konsey tarafından Komisyon Başkanı'nın uygun görmesi ile Madde I-26(4)'de belirtilen kriterler gereğince yeni bir Komisyon Üyesi tarafından doldurulur. Komisyon Başkanı'ndan gelen teklif üzerine oybirliği ile hareket eden Konsey, özellikle yeni üyenin çok kısa bir zaman dilimi için seçilmesi gereken durumlarda boşalan üyenin yerini doldurmamaya karar verebilir. 3. İstifa, zorunlu emeklilik veya ölüm durumunda Başkan'ın yerine görev süresinin geriye kalanı için Madde I-27(1)'e uygun olarak yeni bir Başkan seçilir. 4. İstifa, zorunlu emeklilik veya ölüm durumunda Birlik Dışişleri Bakan'ın yerine görev süresinin geriye kalanı için Madde I-28(1)'e uygun olarak yeni bir Başkan seçilir. 5. Komisyon Üyelerinin tümünün istifa etmesi durumunda, Madde I-26 ve I-27'ye uygun olarak, görev sürelerinin sonuna kadar yerleri doldurulana dek, görevde kalacaklardır. BÖLÜM III / 116 MADDE III-349 Herhangi bir Komisyon Üyesi, görevlerini yerine getirmek için gereken koşulları artık karşılayamıyorsa veya ciddi anlamda yetkisini kötüye kullanma ile suçlanıyorsa, salt çoğunlukla hareket eden Konsey'in veya Komisyon'un başvurusu üzerine, Adalet Divanı bu Üyeyi zorunlu olarak emekli edebilir.
Terör korkusu 'ja' demeye yetmedi Hollanda'da da AB anayasasına "hayır" dedi. Birçok AB uzmanına göre artık Fransa'da ikinci referandum ihtimali neredeyse yok. Birlik kördüğüm... EVET Yüzde 38 HAYIR Yüzde 62...devamı
Non-Non-Non (Hayır-Hayır-Hayır) Beklenen oldu... Fransa'da anayasa referandumunu ilk sonuçlara göre "hayır" cephesi kazandı. "Chirac'ın kumarı" denilen oylama sonrası gözler nasıl bir B Planı uygulayacağı bilinmeyen...devamı
Sandıktan 550 milyon kişinin kaderi çıkacak AB'nin 25 üyesi, Türkiye ve diğer iki aday ülke Fransa'daki referanduma kilitlendi. Bugün çıkacak hayır, genişleme sürecini erteler mi? AB yetkililerine göre Fransa ve diğer ülkelerin...devamı
Anayasa 9 ülkede halkoyuna sunulacak 'Avrupa anayasası' olarak adlandırılan metin, Avrupa Birliği'nin hukuki temelini oluşturuyor, kültürel değerleri ve eşitliği garanti altına alıyor. Avrupa anayasası metni hedef olarak da...devamı
Roma'da tarihi imza AB liderleri, AET anlaşmasının imzalandığı salonda toplanıp Avrupa Anayasası'nı imzaladı ve Berlusconi'nin ifadesiyle "Avrupa'yı kuranların ütopyası, harika bir gerçeğe dönüştü." Anlaşmaya...devamı
AB, anayasa için ortak karara varabilecek mi? 15 Ay süren bir maraton sonucu hazırlanan Avrupa anayasası tartışmaları dün Belçika'nın başkenti Brüksel'de başlayan zirveye damgasını vurdu. Anayasa çıkmazının aşılması durumunda,...devamı
Başkan ve Anayasa arayışı AVRUPA Birliği (AB) Aralık Zirvesi'nde sonuç alınamamasına neden olan Avrupa Anayasası, Haziran Zirvesi'nde de hararetli tartışmalara neden oldu. AB Komisyon Başkanlığı ve Anayasa...devamı
Erdoğan: Kıbrıs için ek mektup verdik Başbakan Erdoğan, Avrupa Anayasası Sözleşmesinin Avrupa Birliği için hayırlı olmasını temenni ettiklerini söyledi. Erdoğan, arkadaşımız Yasemin Taşkın'ın nihai senette "Kıbrıs Cumhuriyeti...devamı
Avrupa anayasası yeniden yazılabilir Fransa'da 29 Mayıs'ta yapılacak referanduma sayılı günler kala Avrupa Birliği Anayasası ile ilgili tartışmalar giderek büyüyor. Ancak eski Avrupa Komisyonu Başkanı Jacques Delors anayasaya...devamı