3. bölüm 115 - 436. maddeler arasından oluşur, Birlik'in politikaları ve faaliyetleri üzerine odaklaşır, mevcut Antlaşmaların bir çok hükmünü Anayasa'ya dahil eder
.
BÖLÜM III / 110 BAŞLIK VI BİRLİK'İN İŞLEYİŞİ KISIM I KURUMLARLA İLGİLİ HÜKÜMLER BÖLÜM 1 KURUMLAR Alt Bölüm 1 Avrupa Parlamentosu MADDE III-330 1. Konsey'in bir Avrupa yasası veya çerçeve yasası , tüm Üye Devletlerdeki bir örnek prosedüre uygun olarak veya tüm Üye Devletlerde ortak olan prosedüre uygun olarak, doğrudan evrensel oy hakkı ile Üyelerinin seçimi için gerekli tedbirleri belirler. Konseyi, üyelerinin çoğunluğuyla hareket eden Avrupa Parlamentosu'nun inisiyatifi üzerine ve rızasını aldıktan sonra oybirliğiyle hareket eder. Bu yasa veya çerçeve yasası Üye Devletler tarafından kendi anayasal gerekliliklerine uygun olarak onaylanmadıkça yürürlüğe girmez. 2. Avrupa Parlamentosu'nun bir Avrupa yasası, Üyelerinin görevlerinin yerine getirilmesini düzenleyen tüzükleri ve genel koşulları belirler. Avrupa Parlamentosu, Komisyon'un görüşünü aldıktan sonra ve Konsey onayı üzerine kendi inisiyatifiyle harekete geçer. Konsey, Üyelerin veya eski Üyelerin vergilendirilmesiyle ilgili tüm kurallar ve koşullar için oybirliğiyle hareket eder. MADDE III-331 Avrupa yasaları, Avrupa düzeyinde siyasi partileri yönlendiren ve özellikle bu partilere fon sağlanmasıyla ilgili olarak Madde I-46(4)'de anılan tüzüğü belirler. BÖLÜM III / 111 MADDE III-332 Üyelerinin çoğunluğuyla hareket eden Avrupa Parlamentosu, Anayasa'nın uygulanması amacına yönelik olarak bir Birlik tasarrufu gerektiğini düşündüğü meseleler hakkında Komisyon'dan herhangi uygun bir teklif göndermesini talep edebilir. Komisyon bir teklif göndermezse, bunun nedenleri hakkında Avrupa Parlamentosu'nu bilgilendirir. MADDE III-333 Avrupa Parlamentosu, görev akışı içinde, Üyelerinin dörtte birinin talebi üzerine, Anayasa tarafından diğer kurumlar veya organlara verilen yetkileri ihlal etmeksizin, Birlik yasasının uygulanmasındaki ihlal iddialarını veya kötü yönetimi araştırmak üzere, iddia edilen gerçeklerin bir mahkeme huzurunda inceleniyor olması ve davanın halihazırda yasal işleme tabi olması durumları haricinde, geçici bir İnceleme Komitesi kurabilir. Geçici İnceleme Komitesi, raporunu gönderdikten sonra sona erer. Avrupa Parlamentosu'nun bir Avrupa yasası, inceleme hakkının uygulanmasını düzenleyen ayrıntılı hükümler belirler. Avrupa Parlamentosu, Konsey'in ve Komisyon'un rızasını aldıktan sonra kendi inisiyatifiyle harekete geçer. MADDE III-334 Madde I-10(2)(d) gereğince, Birlik'in herhangi bir vatandaşının ve Üye Devletlerden birinde ikamet eden veya kayıtlı işyeri bulunan herhangi bir gerçek veya tüzel kişinin, tek başına veya diğer vatandaşlarla işbirliği içinde, Birlik'in faaliyet alanı içinde bulunan ve bu kişiyi doğrudan etkileyen bir mesele hakkında, Avrupa Parlamentosu'na dilekçe verme hakkı vardır. MADDE III-335 1. Avrupa Parlamentosu, bir Avrupa Ombudsman'ı atar. Madde I-10(2)(d) gereğince, Avrupa Ombudsman'ına, Birlik'in herhangi bir vatandaşından veya Üye Devletlerden birinde ikamet eden veya kayıtlı işyeri bulunan herhangi bir gerçek veya tüzel kişiden, kendi yargısal rolünü yerine getiren Avrupa Birliği Adalet Divanı dışındaki Birlik kurumlarının, organlarının veya dairelerinin faaliyetleriyle ilgili kötü yönetim durumları hakkında şikayet alma yetkisi verilir. Avrupa Ombudsman'ı, görevlerine uygun olarak, iddia edilen gerçeklerin halihazırda bir yasal işlem konusu oluşturması veya eskiden oluşturmuş olması durumu haricinde, kendi inisiyatifiyle veya kendisine ya da doğrudan bir Avrupa Parlamentosu Üyesine yöneltilen şikayetlere dayanarak, haklı bulduğu konuları inceleme altına alır. Avrupa Ombudsman'ı, bir kötü yönetim durumu tespit ettiğinde, bu meseleyi ilgili kuruma, organa veya daireye bildirir; bunlara görüşlerini Ombudsman'ına bildirmek için üç ay süre verilir. Daha sonra, Avrupa Ombudsman'ı Avrupa Parlamentosu'na ve ilgili kuruma, teşkilata veya daireye bir rapor iletir. Şikayette bulunan kişi, bu tür incelemelerin sonuçlarıyla ilgili olarak bilgilendirilir. Avrupa Ombudsman'ı, incelemelerinin sonuçları hakkında, Avrupa Parlamentosu'na yıllık rapor gönderir. BÖLÜM III / 112 2. Her Avrupa Parlamentosu seçiminden sonra, Parlamento'nun görevde bulunma süresi için Avrupa Ombudsman'ı atanır. Avrupa Ombudsman'ı, yeniden atanabilir. Görevlerinin yerine getirilmesi için gereken koşulları artık karşılamaması halinde veya ciddi bir kötü yönetimle suçlanıyorsa, Avrupa Ombudsman'ı, Avrupa Parlamentosu'nun talebi üzerine, Adalet Divanı tarafından görevden alınabilir. 3. Avrupa Ombudsman'ı, görevlerinin yerine getirilmesi konusunda tamamen bağımsızdır. Bu görevleri yerine getirirken, herhangi bir kimseden talimat istemez ya da almaz. Avrupa Ombudsman'ı, görevde bulunduğu süre boyunca, kazançlı olsun ya da olmasın, herhangi başka bir görevde bulunamaz. 4. Avrupa Parlamentosu'nun bir Avrupa yasası, Ombudsman'ın görevlerinin yerine getirilmesini yönlendiren tüzüğü ve genel koşulları belirler. Avrupa Parlamentosu, Komisyon'un görüşünü ve Bakanlar Konseyi'nin onayını aldıktan sonra kendi inisiyatifiyle hareket eder. MADDE III-336 Avrupa Parlamentosu, yıllık oturum düzenler. Avrupa Parlamentosu, duyuru yapılmasına gerek kalmaksızın, Mart ayının ikinci Salı gününde toplanır. Avrupa Parlamentosu, Üyelerinin çoğunluğunun talebi üzerine ya da Konsey'in veya Komisyon'un talebi üzerine, olağanüstü kısım oturumu için bir araya gelebilir. MADDE III-337 1. Konseyi usul kuralları ve Bakanlar Konseyi Usul Kuralları'nda belirtilen koşullara uygun olarak, Avrupa Konseyi ve Konsey, Avrupa Parlamentosu tarafından dinlenebilir. 2. Komisyon, Avrupa Parlamentosu'nun tüm toplantılarına katılabilir ve talepte bulunursa, dinlenebilir. Komisyon, Avrupa Parlamentosu veya onun Üyeleri tarafından yöneltilen soruları sözlü veya yazılı olarak yanıtlar. 3. Avrupa Parlamentosu, Komisyon tarafından verilen yıllık genel raporu açık oturumda müzakere eder. MADDE III-338 Anayasa'da aksi belirtilmedikçe, Avrupa Parlamentosu, verilen oyların çoğunluğuyla hareket eder. Yeter sayıyı Usul Kuralları belirler.
Terör korkusu 'ja' demeye yetmedi Hollanda'da da AB anayasasına "hayır" dedi. Birçok AB uzmanına göre artık Fransa'da ikinci referandum ihtimali neredeyse yok. Birlik kördüğüm... EVET Yüzde 38 HAYIR Yüzde 62...devamı
Non-Non-Non (Hayır-Hayır-Hayır) Beklenen oldu... Fransa'da anayasa referandumunu ilk sonuçlara göre "hayır" cephesi kazandı. "Chirac'ın kumarı" denilen oylama sonrası gözler nasıl bir B Planı uygulayacağı bilinmeyen...devamı
Sandıktan 550 milyon kişinin kaderi çıkacak AB'nin 25 üyesi, Türkiye ve diğer iki aday ülke Fransa'daki referanduma kilitlendi. Bugün çıkacak hayır, genişleme sürecini erteler mi? AB yetkililerine göre Fransa ve diğer ülkelerin...devamı
Anayasa 9 ülkede halkoyuna sunulacak 'Avrupa anayasası' olarak adlandırılan metin, Avrupa Birliği'nin hukuki temelini oluşturuyor, kültürel değerleri ve eşitliği garanti altına alıyor. Avrupa anayasası metni hedef olarak da...devamı
Roma'da tarihi imza AB liderleri, AET anlaşmasının imzalandığı salonda toplanıp Avrupa Anayasası'nı imzaladı ve Berlusconi'nin ifadesiyle "Avrupa'yı kuranların ütopyası, harika bir gerçeğe dönüştü." Anlaşmaya...devamı
AB, anayasa için ortak karara varabilecek mi? 15 Ay süren bir maraton sonucu hazırlanan Avrupa anayasası tartışmaları dün Belçika'nın başkenti Brüksel'de başlayan zirveye damgasını vurdu. Anayasa çıkmazının aşılması durumunda,...devamı
Başkan ve Anayasa arayışı AVRUPA Birliği (AB) Aralık Zirvesi'nde sonuç alınamamasına neden olan Avrupa Anayasası, Haziran Zirvesi'nde de hararetli tartışmalara neden oldu. AB Komisyon Başkanlığı ve Anayasa...devamı
Erdoğan: Kıbrıs için ek mektup verdik Başbakan Erdoğan, Avrupa Anayasası Sözleşmesinin Avrupa Birliği için hayırlı olmasını temenni ettiklerini söyledi. Erdoğan, arkadaşımız Yasemin Taşkın'ın nihai senette "Kıbrıs Cumhuriyeti...devamı
Avrupa anayasası yeniden yazılabilir Fransa'da 29 Mayıs'ta yapılacak referanduma sayılı günler kala Avrupa Birliği Anayasası ile ilgili tartışmalar giderek büyüyor. Ancak eski Avrupa Komisyonu Başkanı Jacques Delors anayasaya...devamı