3. bölüm 115 - 436. maddeler arasından oluşur, Birlik'in politikaları ve faaliyetleri üzerine odaklaşır, mevcut Antlaşmaların bir çok hükmünü Anayasa'ya dahil eder
.
BÖLÜM III / 100 KISIM IV ÜÇÜNCÜ ÜLKELERLE İŞBİRLİĞİ VE İNSANİ YARDIM BÖLÜM 1 KALKINMA İŞBİRLİĞİ MADDE III-316 1. Kalkınma işbirliği alanındaki Birlik politikası, Birlik'in dış faaliyet ilkeleri ve hedefleri çerçevesinde yürütülür. Birlik'in kalkınma işbirliği politikası ile Üye Devletlerin politikaları birbirini tamamlar ve güçlendirir. Birlik kalkınma işbirliği politikasının temel hedefi, yoksulluğun azaltılması ve uzun vadede, ortadan kaldırılmasıdır. Birlik, kalkınmakta olan ülkeleri etkileme olasılığı olan uyguladığı politikalarda kalkınma işbirliği hedeflerini göz önünde bulundurur. 2. Birlik ve Üye Devletler, Birleşmiş Milletler ve diğer yetkili uluslararası örgütler bağlamında onayladıkları taahhütlere uyar ve hedefleri göz önünde bulundururlar. MADDE III-317 1. Avrupa yasaları veya çerçeve yasaları, kalkınmakta olan ülkelerle çok yıllık işbirliği programları veya konuyla ilgili yaklaşıma sahip programlarla ilgili olabilecek şekilde, kalkınma işbirliği politikasının uygulanması için gerekli tedbirleri belirler. 2. Birlik, üçüncü ülkelerle ve yetkili uluslararası örgütlerle, Madde III-292 ve III-316'da anılan hedeflere ulaşılmasına yardımcı olacak tüm anlaşmaları akdedebilir. İlk alt paragraf, Üye Devletlerin uluslararası teşkilatlarla görüşme yapma ve uluslararası anlaşmaları akdedilmesi yetkisini ihlal etmez. 3. Avrupa Yatırım Bankası, Tüzüğünde belirtilen şartlar dahilinde, 1. paragrafta belirtilen tedbirlerin uygulanmasına katkıda bulunur. BÖLÜM III / 101 MADDE III-318 1. Faaliyetlerinin tamamlayıcılığını ve verimliliğini teşvik etmek amacıyla, Birlik ve Üye Devletler, kalkınma işbirliği hakkındaki politikalarını koordine ederler ve uluslararası örgütlerde ve uluslararası konferanslar dahil olmak üzere, kendi yardım programları hakkında birbirlerine danışırlar. Ortak faaliyette bulunabilirler. Üye Devletler gerektiğinde Birlik yardım programlarının uygulanmasına katkıda bulunabilirler. 2. Komisyon, 1. paragrafta belirtilen koordinasyonun teşvik edilmesi amacıyla her türlü yararlı girişimde bulunabilir. 3. Birlik ve Üye Devletler, ilgili yetki alanları dahilinde, üçüncü ülkelerle ve yetkili uluslararası örgütlerle işbirliğinde bulunabilirler. BÖLÜM III / 102 BÖLÜM 2 ÜÇÜNCÜ ÜLKELERLE EKONOMİK, MALİ VE TEKNİK İŞBİRLİĞİ MADDE III-319 1. Özellikle Madde III-316 ilâ III-318 olmak üzere, Anayasa'nın diğer hükümlerini ihlal etmeksizin Birlik, özellikle mali yardım olmak üzere, kalkınmakta olan ülkeler dışında üçüncü ülkelerle ekonomik, mali ve teknik işbirliği tedbirlerini uygulamaya koyabilir. Söz konusu tedbirler, Birlik'in kalkınma politikasıyla tutarlı olacak ve Birlik'in dış faaliyet ilkeleri ve hedefleri çerçevesinde uygulanacaktır. Birlik'in ve Üye Devletlerin tedbirleri, birbirini tamamlar ve güçlendirir. 2. Avrupa yasaları veya çerçeve yasaları, 1. paragrafın uygulanması için gerekli tedbirleri belirler. 3. Birlik ve Üye Devletler, ilgili yetki alanları dahilinde, üçüncü ülkelerle ve yetkili uluslararası örgütlerle işbirliğinde bulunur. Birlik işbirliği düzenlemeleri, Birlik ile ilgili üçüncü taraflar arasındaki anlaşmalara tabi olabilir. İlk alt paragraf, Üye Devletlerin uluslararası teşkilatlarla görüşmeler yapma ve uluslararası anlaşmalar akdetme yetkisini ihlal etmez. MADDE III-320 Üçüncü bir ülkedeki durum Birlik'in acil mali yardım yapmasını gerektirdiğinde Konsey, Komisyon'un bir teklifi üzerine, gerekli Avrupa kararlarını kabul eder. BÖLÜM III / 103 BÖLÜM 3 İNSANİ YARDIM MADDE III-321 1. Birlik'in insani yardım alanındaki operasyonları, Birlik'in dış faaliyet ilkeleri ve hedefleri çerçevesinde yürütülür. Söz konusu operasyonlar, bu farklı durumlardan kaynaklanan insani gereksinimlerin karşılanması amacıyla, doğal ya da insan kaynaklı felaketlerin kurbanları ile üçüncü ülkelerdeki halklara geçici yardım, kurtarma ve koruma sağlamak niyetini taşır. Birlik'in ve Üye Devletlerin operasyonları, birbirini tamamlar ve güçlendirir. 2. İnsani yardım operasyonları, uluslararası insani hukukun ilkelerine, özellikle tarafsızlık ve ayrım yapmama ilkelerine uygun olarak yürütülür. 3. Avrupa yasaları veya çerçeve yasaları, Birlik'in insani yardım operasyonlarının uygulanacağı çerçeveyi tanımlayan tedbirleri oluşturur. 4. Birlik, üçüncü ülkelerle ve yetkili uluslararası örgütlerle, birinci paragrafta ve Madde III- 292'de belirtilen hedeflere ulaşılmasına yardımcı olacak tüm anlaşmaları akdedebilir. İlk alt paragraf, Üye Devletlerin uluslararası teşkilatlarla görüşme yapma ve uluslararası anlaşmaları akdetme yetkisini ihlal etmez. 5. Genç Avrupalılardan Birlik'in insani faaliyetlerine gelen ortak katkılar için bir çerçeve oluşturulması amacıyla, bir Avrupa Gönüllü İnsani Yardım Kuruluş kurulur. Bu Kuruluş'un kurallarını ve işleyişini Avrupa yasaları belirler. 6. Komisyon, Birlik'in ve ulusal insani yardım tedbirlerinin verimliliğini ve tamamlayıcılığını artırmak için, Birlik ile Üye Devletlerin faaliyetleri arasında koordinasyonun teşvik edilmesi amacıyla her türlü yararlı girişimde bulunur. 7. Birlik, insani yardım operasyonlarının, özellikle Birleşmiş Milletler sisteminin parçasını oluşturanlar dahil olmak üzere, uluslararası örgütler ve teşkilatların insanı yardım operasyonlarıyla koordineli ve tutarlı olmasını sağlar.
Terör korkusu 'ja' demeye yetmedi Hollanda'da da AB anayasasına "hayır" dedi. Birçok AB uzmanına göre artık Fransa'da ikinci referandum ihtimali neredeyse yok. Birlik kördüğüm... EVET Yüzde 38 HAYIR Yüzde 62...devamı
Non-Non-Non (Hayır-Hayır-Hayır) Beklenen oldu... Fransa'da anayasa referandumunu ilk sonuçlara göre "hayır" cephesi kazandı. "Chirac'ın kumarı" denilen oylama sonrası gözler nasıl bir B Planı uygulayacağı bilinmeyen...devamı
Sandıktan 550 milyon kişinin kaderi çıkacak AB'nin 25 üyesi, Türkiye ve diğer iki aday ülke Fransa'daki referanduma kilitlendi. Bugün çıkacak hayır, genişleme sürecini erteler mi? AB yetkililerine göre Fransa ve diğer ülkelerin...devamı
Anayasa 9 ülkede halkoyuna sunulacak 'Avrupa anayasası' olarak adlandırılan metin, Avrupa Birliği'nin hukuki temelini oluşturuyor, kültürel değerleri ve eşitliği garanti altına alıyor. Avrupa anayasası metni hedef olarak da...devamı
Roma'da tarihi imza AB liderleri, AET anlaşmasının imzalandığı salonda toplanıp Avrupa Anayasası'nı imzaladı ve Berlusconi'nin ifadesiyle "Avrupa'yı kuranların ütopyası, harika bir gerçeğe dönüştü." Anlaşmaya...devamı
AB, anayasa için ortak karara varabilecek mi? 15 Ay süren bir maraton sonucu hazırlanan Avrupa anayasası tartışmaları dün Belçika'nın başkenti Brüksel'de başlayan zirveye damgasını vurdu. Anayasa çıkmazının aşılması durumunda,...devamı
Başkan ve Anayasa arayışı AVRUPA Birliği (AB) Aralık Zirvesi'nde sonuç alınamamasına neden olan Avrupa Anayasası, Haziran Zirvesi'nde de hararetli tartışmalara neden oldu. AB Komisyon Başkanlığı ve Anayasa...devamı
Erdoğan: Kıbrıs için ek mektup verdik Başbakan Erdoğan, Avrupa Anayasası Sözleşmesinin Avrupa Birliği için hayırlı olmasını temenni ettiklerini söyledi. Erdoğan, arkadaşımız Yasemin Taşkın'ın nihai senette "Kıbrıs Cumhuriyeti...devamı
Avrupa anayasası yeniden yazılabilir Fransa'da 29 Mayıs'ta yapılacak referanduma sayılı günler kala Avrupa Birliği Anayasası ile ilgili tartışmalar giderek büyüyor. Ancak eski Avrupa Komisyonu Başkanı Jacques Delors anayasaya...devamı