3. bölüm 115 - 436. maddeler arasından oluşur, Birlik'in politikaları ve faaliyetleri üzerine odaklaşır, mevcut Antlaşmaların bir çok hükmünü Anayasa'ya dahil eder
.
MADDE III-267 1. Birlik, göç akışlarının her aşamada etkili yönetilmesini, yasal olarak Üye Devletlerde ikamet eden üçüncü ülke vatandaşlarına adil muamelede bulunulmasını ve yasadışı göç ile insan ticaretine karşı savaşılması için alınan tedbirlerin artırılmasını sağlama hedefini güden ortak bir göç politikası geliştirir. 2. Bu amaçla, Avrupa yasaları veya çerçeve yasalar aşağıdaki alanlarda alınacak tedbirleri oluşturur: (a) giriş ve ikamet koşulları ile aile birleşmesi amacıyla olanlar dahil olmak üzere, uzun süreli vizeler ve oturma izinlerinin Üye Devletler tarafından verilmesi konusundaki standartlar; (b) diğer Üye Devletlerde ikamet özgürlüğü ile dolaşım özgürlüğünü yönlendiren koşullar dahil olmak üzere, bir Üye Ülkede yasal olarak ikamet eden üçüncü ülke vatandaşlarının haklarının tanımlanması; (c) izinsiz ikamet eden kişilerin ihraç veya iade edilmesi dahil olmak üzere, yasadışı göç ve izinsiz ikamet; (d) özellikle de kadın ve çocuklar olmak üzere insan ticaretine karşı savaş. 3. Birlik, izinsiz ikamet eden üçüncü ülke vatandaşlarının kendi menşei ülkelerine veya geldikleri yerlere yeniden kabul edilmeleri için üçüncü ülkelerle yeniden kabul anlaşmaları akdedebilir. 4. Avrupa yasaları veya çerçeve yasaları, Üye Devletlerin yasalarının ve tüzüğünün herhangi bir şekilde uyumlulaştırılması dışında, yasal olarak kendi topraklarında ikamet eden üçüncü ülke vatandaşlarının topluma kazandırılmasını teşvik etmek düşüncesiyle, Üye Devletlerin faaliyetleri için teşvikler ve destek sağlayacak tedbirler alabilir. BÖLÜM III / 67 5. Bu Madde, Üye Devletler'in üçüncü ülkelerden maaşlı veya serbest iş aramak üzere ülkelerine kabul edilecek üçüncü ülke vatandaşlarının sayısını belirleme hakkını etkilemez. MADDE III-268 Birlik'in bu Bölüm'de belirtilen politikaları ve bu politikaların uygulanması, Üye Devletler arasındaki mali sonuçları da dahil olmak üzere, sorumluluğun adil paylaşımı ilkesine göre idare edilir. Gerekli olduğu hallerde, bu Bölüm'e göre kabul edilen Birlik faaliyetleri, bu ilkeyi uygulamak için uygun hükümleri içerir. BÖLÜM III / 68 BÖLÜM 3 MEDENİ KONULARDA ADLİ İŞBİRLİĞİ MADDE III-269 1. Birlik, adli olmayan davalarda hüküm ve kararların karşılıklı tanınması ilkesine dayanarak, sınır ötesi sonuçlara sahip olan medeni konularda adli işbirliği geliştirir. Söz konusu işbirliği, Üye Devletlerin yasalarının ve tüzüklerinin yakınlaştırılması yönünde tedbirlerin kabul edilmesini içerebilir. 2. Bu amaçla, yasalar veya çerçeve yasalar diğerlerinin yanı sıra aşağıdakileri sağlama yönündeki tedbirleri belirler: (a) adli olmayan davalarda hüküm ve kararların Üye Devletler tarafından karşılıklı tanınması ve uygulanması; (b) adli ve gayrı adli belgelerin sınır ötesi tebliği; (c) Üye Devletlerde yasa ve yargılama yetkisi uyuşmazlıklarına ilişkin olarak uygulanan kuralların uyumluluğu; (d) kanıt toplanması konusunda işbirliği; (e) yargıya etkili erişim; (f) gerektiğinde Üye Devletlerde uygulanan sivil prosedür hakkındaki kuralların uyumluluğunun teşvik edilmesi yoluyla sivil işlemlerin düzgün şekilde yürümesi; (g) anlaşmazlıkların giderilmesi konusunda farklı yöntemlerin geliştirilmesi; (h) mahkeme personeli ve adli personelin eğitimi için destek. 3. 2. paragrafa rağmen, sınır ötesi sonuçlara sahip aile hukukuna ilişkin tedbirler, Konsey'in bir Avrupa yasası veya çerçeve yasası tarafından belirlenir. Konsey, Avrupa Parlamentosu'na danıştıktan sonra oybirliğiyle hareket eder. Konsey, Komisyon'un bir teklifi üzerine, olağan hukuki usule göre kabul edilen tasarrufların konusu olabilecek, sınır ötesi sonuçlara sahip aile hukuku konularını belirleyen bir Avrupa kararını kabul edebilir. Konsey, Avrupa Parlamentosu'na danıştıktan sonra oybirliğiyle hareket eder. BÖLÜM III / 69 BÖLÜM 4 CEZAİ KONULARDA ADLİ İŞBİRLİĞİ MADDE III-270 1. Birlik içinde cezai konularda adli işbirliği, hüküm ve adli kararların karşılıklı tanınması ilkesine dayanır ve 2. paragraf ile Madde III-271'de anılan alanlardaki Üye Devletlerin yasalarının ve tüzüklerinin yakınlaştırılmasını içerir. Avrupa yasaları veya çerçeve yasaları, aşağıdakiler için gereken tedbirleri belirler: (a) tüm hüküm ve adli karar biçimlerinin Birlik içinde tanınması sağlayan kuralların ve prosedürlerin oluşturulması; (b) Üye Devletler arasındaki yargılama yetkisi uyuşmazlıklarının önlenmesi ve giderilmesi; (c) mahkeme personeli ile adli personelin eğitiminin teşvik edilmesi; (d) adli mercilerle Üye Devletlerin diğer eşdeğer makamları arasında, cezai konulardaki işlemler ve kararların uygulanmasına ilişkin işbirliğinin kolaylaştırılması. 2. Hüküm ve adli kararların karşılıklı tanınmasının ve sınır ötesi bir boyuta sahip cezai konularda polis ve adli işbirliğinin kolaylaştırılması için, Avrupa çerçeve yasaları aşağıdakilere ilişkin asgari kuralları belirler. Bu kurallar, Üye Devletler'in hukuk sistemleri ve hukuk gelenekleri arasındaki farklılıkları dikkate alır. (a) Üye Devletler arasında kanıtların karşılıklı kabul edilebilirliği; (b) bireylerin cezai prosedürdeki hakları; (c) suç kurbanlarının hakları; (d) Bakanlar Konseyi'nin önceden bir Avrupa kararıyla belirlediği diğer tüm özel cezai prosedür konuları. Konsey, Avrupa Parlamentosu'nun rızasını aldıktan sonra oybirliğiyle hareket eder. Söz konusu asgari kuralların kabul edilmesi, Üye Devletlerin cezai prosedürde bireylerin haklarının daha yüksek düzeyde korumayı sürdürmelerini ve böyle bir koruma uygulamalarını engellemez. 3. İkinci paragrafta belirtildiği şekli ile, bir Konsey üyesinin bir Avrupa çerçeve yasası tasarısının ceza hukuku sisteminin temel yönlerini etkilediğini mütalaa etmesi halinde, bu tasarının Avrupa Konseyi'ne havalesini talep edebilir. Bu durumda, Madde III-396'da öngörülen prosedür askıya alınmış olur. Müzakerelerden sonra, askıya alınma tarihinden itibaren dört ay içerisinde, Avrupa Konseyi aşağıdaki kararlardan birini verir: (a) Madde III-396'da geçici olarak öngörülen askıya alam prosedürünü tamamen sona erdirme sonucunu doğuracak olan Konsey'e tasarıyı geri çekmesini işaret eder, BÖLÜM III / 70 (b) Komisyon veya ilk tasarıyı hazırlayan Üye Devletler grubundan yeni bir tasarı hazırlamasını talep eder; ki bu durumda, ilk olarak hazırlanan tasarı kabul edilmemiş addedilir. 4. Üçüncü paragrafta belirtilen sürenin dolmuş olmasına rağmen Avrupa Konseyi tarafından hiçbir karar alınmazsa veya üçüncü paragraf 3(b)'ye göre yeni bir tasarının tesliminden itibaren 12 ay geçmiş olmasına rağmen Avrupa çerçeve yasası kabul edilmezse ya da ilgili taslak çerçeve yasası temelinde Üye Devletlerin en az üçte biri işbirliğinin zenginleştirilmesini isterlerse, gerçekleşen ihtimale göre Konsey ya da Komisyon durumu Avrupa Parlamentosu'na bildirirler. Böylesi bir durumda, Madde I-44(2) ve III-419(1)'de işaret edilen zenginleştirilmiş işbirliğini yürütme konusundaki yetki verilmiş sayılır ve zenginleştirilmiş işbirliği hakkındaki düzenlemeler uygulanır.
Terör korkusu 'ja' demeye yetmedi Hollanda'da da AB anayasasına "hayır" dedi. Birçok AB uzmanına göre artık Fransa'da ikinci referandum ihtimali neredeyse yok. Birlik kördüğüm... EVET Yüzde 38 HAYIR Yüzde 62...devamı
Non-Non-Non (Hayır-Hayır-Hayır) Beklenen oldu... Fransa'da anayasa referandumunu ilk sonuçlara göre "hayır" cephesi kazandı. "Chirac'ın kumarı" denilen oylama sonrası gözler nasıl bir B Planı uygulayacağı bilinmeyen...devamı
Sandıktan 550 milyon kişinin kaderi çıkacak AB'nin 25 üyesi, Türkiye ve diğer iki aday ülke Fransa'daki referanduma kilitlendi. Bugün çıkacak hayır, genişleme sürecini erteler mi? AB yetkililerine göre Fransa ve diğer ülkelerin...devamı
Anayasa 9 ülkede halkoyuna sunulacak 'Avrupa anayasası' olarak adlandırılan metin, Avrupa Birliği'nin hukuki temelini oluşturuyor, kültürel değerleri ve eşitliği garanti altına alıyor. Avrupa anayasası metni hedef olarak da...devamı
Roma'da tarihi imza AB liderleri, AET anlaşmasının imzalandığı salonda toplanıp Avrupa Anayasası'nı imzaladı ve Berlusconi'nin ifadesiyle "Avrupa'yı kuranların ütopyası, harika bir gerçeğe dönüştü." Anlaşmaya...devamı
AB, anayasa için ortak karara varabilecek mi? 15 Ay süren bir maraton sonucu hazırlanan Avrupa anayasası tartışmaları dün Belçika'nın başkenti Brüksel'de başlayan zirveye damgasını vurdu. Anayasa çıkmazının aşılması durumunda,...devamı
Başkan ve Anayasa arayışı AVRUPA Birliği (AB) Aralık Zirvesi'nde sonuç alınamamasına neden olan Avrupa Anayasası, Haziran Zirvesi'nde de hararetli tartışmalara neden oldu. AB Komisyon Başkanlığı ve Anayasa...devamı
Erdoğan: Kıbrıs için ek mektup verdik Başbakan Erdoğan, Avrupa Anayasası Sözleşmesinin Avrupa Birliği için hayırlı olmasını temenni ettiklerini söyledi. Erdoğan, arkadaşımız Yasemin Taşkın'ın nihai senette "Kıbrıs Cumhuriyeti...devamı
Avrupa anayasası yeniden yazılabilir Fransa'da 29 Mayıs'ta yapılacak referanduma sayılı günler kala Avrupa Birliği Anayasası ile ilgili tartışmalar giderek büyüyor. Ancak eski Avrupa Komisyonu Başkanı Jacques Delors anayasaya...devamı