3. bölüm 115 - 436. maddeler arasından oluşur, Birlik'in politikaları ve faaliyetleri üzerine odaklaşır, mevcut Antlaşmaların bir çok hükmünü Anayasa'ya dahil eder
.
BÖLÜM III / 4 MADDE III-127 Üye Devletler, Madde I-10(2)(c)'ye göre Birlik vatandaşlarının üçüncü ülkelerdeki diplomatik ve konsolosluk korunmasını sağlayacak gerekli hükümleri kabul eder. Üye Devletler, bu korumayı güvence altına alamk için gerekli uluslararası müzakerelere başlarlar. Bir Konsey Avrupa yasası, söz konusu korumanın kolaylaştırılması için gereken tedbirleri belirleyebilir. Konsey, Avrupa Parlamentosu'na danıştıktan sonra hareket eder. MADDE III-128 Her Birlik vatandaşının Madde I-10(2)(d) kapsamındaki kurumlara veya organlara başvuruda bulunma ve aynı şekilde yanıt alma hakkına sahip olduğu diller, Madde IV-448(1)'de sıralanan dillerdir. Madde I-10(2)(d)'de belirtilen kurumlar ve organlar, Madde I-19(1), ikinci paragraf, I-30, I-31 ve I-32'de sıralananlar ve aynı zamanda Avrupa Ombudsman'ıdır. MADDE III-129 Komisyon, her üç yılda bir, Madde I-10 ile bu başlık hükümlerinin uygulanması hakkında, Avrupa Parlamentosu'na, Konsey'e ve Ekonomik ve Sosyal Komite'ye rapor verir. Söz konusu rapor, Birlik'in gelişmelerini dikkate alır. Bu esasa göre ve Anayasa'nın diğer hükümlerini ihlal etmeyecek şekilde, Bakanlar Konseyi'nin Avrupa yasası veya çerçeve yasası, Madde I-10'da belirlenen hakları tamamlayabilir. Konsey, Avrupa Parlamentosu'nun rızasını aldıktan sonra oybirliğiyle hareket eder. Söz konusu yasa ya da çerçeve yasa, Üye Devletler tarafından kendi anayasa gerekliliklerine göre onaylanıncaya kadar yürürlüğe girmez. BÖLÜM III / 5 BAŞLIK III İÇ POLİTİKALAR VE FAALİYETLER KISIM I İÇ PAZAR BÖLÜM 1 İÇ PAZARIN OLUŞTURULMASI VE İŞLEYİŞİ MADDE III-130 1. Birlik, iç pazar oluşturmak veya iç pazarın işleyişini sağlamak amacıyla, Anayasa'nın ilgili hükümleri gereğince tedbirleri kabul eder. 2. İç pazar, malların, kişilerin, hizmetlerin ve sermayenin serbest dolaşımının Anayasa'ya göre sağlandığı, iç sınırları olmayan bir alanı kapsar. 3. Konsey, Komisyon'un önerisi üzerine, ilgili tüm sektörlerde dengeli bir ilerleme sağlanması için gereken ana hatları ve koşulları belirleyen Avrupa tüzükleri ve kararlarını kabul eder. 4. Birinci ve ikinci paragrafta öngörülen hedeflere ulaşmaya yönelik tekliflerini oluşturduğunda Komisyon, gelişme açısından farklılıklar gösteren bazı ekonomilerin iç pazarın tesisi açısından kuvvetlenmek zorunda olduğu hususunu azami gayretle dikkate alır ve bu konuda uygun tedbirleri önerir. Eğer bu tedbirler istisnaolarak alınırlarsa, geçici içerikli olmalı ve iç pazarın işleyişinı minimum düzeyde etkilemelidir. MADDE III-131 Üye Devletler, bir Üye Ülkenin, kamu düzenini etkileyen iç sorunların varlığında, savaş durumunda, savaş tehdidi oluşturan ciddi iç gerilim durumlarında veya barış ve uluslararası güvenliği sürdürmek amacıyla üstlendiği yükümlülükleri yürütmek için alması gereken önlemler nedeniyle, iç pazarın işleyişinin etkilenmesini engelleyecek gerekli adımları birlikte atmak amacıyla, birbirleriyle istişarede bulunurlar. MADDE III-132 Madde III-131 ve III-436'da belirtilen hallerde alınan önlemler iç pazardaki rekabet koşullarını bozma yönünde etki gösterirse, Komisyon, söz konusu Ülkeyle birlikte, bu önlemlerin Anayasa'da belirlenen kurallara nasıl uygun hale getirileceğini araştırır. Komisyon veya herhangi bir Üye Ülke, başka bir Üye Ülkenin Madde III-131 ve III-436'da BÖLÜM III / 6 belirtilen yetkileri kötüye kullandığı görüşünü taşırsa, Madde III-360 ve III-361'de belirtilen prosedüre istisna olarak, konuyu doğrudan Adalet Divanı'na götürebilir. Adalet Divanı kararını kapalı oturumla verir. BÖLÜM 2 KİŞİLERİN VE HİZMETLERİN SERBEST DOLAŞIMI Alt Bölüm 1 Çalışanlar MADDE III-133 1. Çalışanlar, Birlik içerisinde serbestçe dolaşma hakkına sahiptirler. 2. Üye Devletlerin çalışanları arasında, istihdam, ücret ve diğer iş ve istihdam koşulları açısından, milliyete dayanan herhangi bir ayrım yapılması yasaktır. 3. Çalışanlar, kamu politikası, kamu güvenliği veya kamu sağlığı gerekçeleriyle oluşan kısıtlamalara tabi olarak, aşağıdaki haklara sahiptirler: (a) fiili olarak yapılan iş tekliflerini kabul etme hakkı; (b) bu amaçla Üye Devletlerin topraklarında serbestçe dolaşabilme hakkı; (c) istihdam amacıyla, bir Üye Ülkede, o Ülkenin vatandaşlarının istihdamını düzenleyen yasa, tüzük veya idari tedbir hükümleriyle uygun olarak ikamet etme hakkı; (d) Komisyon tarafından kabul edilen Avrupa tüzüklerinde belirtilen koşullar dahilinde, bir Üye Ülkede işe alındıktan sonra, o Ülkenin topraklarında kalma hakkı. 4. Bu Madde, kamu hizmetindeki istihdam için geçerli değildir. MADDE III-134 Avrupa yasaları veya çerçeve yasalar, Madde III-133'de tanımlandığı gibi, çalışanlara serbest dolaşım özgürlüğü getirmek için ihtiyaç duyulan tedbirleri belirler. Bunlar, Ekonomik ve Sosyal Komite'ye danıştıktan sonra kabul edilir. Bu tür Avrupa yasasları veya çerçeve yasalar, özellikle aşağıdakileri amaçlar: (a) ulusal istihdam hizmetleri arasında yakın işbirliğinin sağlanması; (b) ulusal yasalardan ya da Üye Devletler arasında önceden yapılmış anlaşmalardan kaynaklanan ve sürdürülmesi çalışanların dolaşımının özgürleşmesine karşı bir engel oluşturan idari prosedür ve uygulamalar ile mevcut istihdamın uygunluğuyla ilgili kısıtlayıcı sürelerin kaldırılması;
Terör korkusu 'ja' demeye yetmedi Hollanda'da da AB anayasasına "hayır" dedi. Birçok AB uzmanına göre artık Fransa'da ikinci referandum ihtimali neredeyse yok. Birlik kördüğüm... EVET Yüzde 38 HAYIR Yüzde 62...devamı
Non-Non-Non (Hayır-Hayır-Hayır) Beklenen oldu... Fransa'da anayasa referandumunu ilk sonuçlara göre "hayır" cephesi kazandı. "Chirac'ın kumarı" denilen oylama sonrası gözler nasıl bir B Planı uygulayacağı bilinmeyen...devamı
Sandıktan 550 milyon kişinin kaderi çıkacak AB'nin 25 üyesi, Türkiye ve diğer iki aday ülke Fransa'daki referanduma kilitlendi. Bugün çıkacak hayır, genişleme sürecini erteler mi? AB yetkililerine göre Fransa ve diğer ülkelerin...devamı
Anayasa 9 ülkede halkoyuna sunulacak 'Avrupa anayasası' olarak adlandırılan metin, Avrupa Birliği'nin hukuki temelini oluşturuyor, kültürel değerleri ve eşitliği garanti altına alıyor. Avrupa anayasası metni hedef olarak da...devamı
Roma'da tarihi imza AB liderleri, AET anlaşmasının imzalandığı salonda toplanıp Avrupa Anayasası'nı imzaladı ve Berlusconi'nin ifadesiyle "Avrupa'yı kuranların ütopyası, harika bir gerçeğe dönüştü." Anlaşmaya...devamı
AB, anayasa için ortak karara varabilecek mi? 15 Ay süren bir maraton sonucu hazırlanan Avrupa anayasası tartışmaları dün Belçika'nın başkenti Brüksel'de başlayan zirveye damgasını vurdu. Anayasa çıkmazının aşılması durumunda,...devamı
Başkan ve Anayasa arayışı AVRUPA Birliği (AB) Aralık Zirvesi'nde sonuç alınamamasına neden olan Avrupa Anayasası, Haziran Zirvesi'nde de hararetli tartışmalara neden oldu. AB Komisyon Başkanlığı ve Anayasa...devamı
Erdoğan: Kıbrıs için ek mektup verdik Başbakan Erdoğan, Avrupa Anayasası Sözleşmesinin Avrupa Birliği için hayırlı olmasını temenni ettiklerini söyledi. Erdoğan, arkadaşımız Yasemin Taşkın'ın nihai senette "Kıbrıs Cumhuriyeti...devamı
Avrupa anayasası yeniden yazılabilir Fransa'da 29 Mayıs'ta yapılacak referanduma sayılı günler kala Avrupa Birliği Anayasası ile ilgili tartışmalar giderek büyüyor. Ancak eski Avrupa Komisyonu Başkanı Jacques Delors anayasaya...devamı