3. bölüm 115 - 436. maddeler arasından oluşur, Birlik'in politikaları ve faaliyetleri üzerine odaklaşır, mevcut Antlaşmaların bir çok hükmünü Anayasa'ya dahil eder
.
BÖLÜM III / 24 KISIM II EKONOMİ VE PARA POLİTİKASI MADDE III-177 Madde I-3'te belirtilen amaçlar doğrultusunda, Üye Devletlerin ve Birlik'in gerçekleştirdikleri faaliyetler, Anayasa'da öngörülen koşullara uygun olarak, Üye Devletlerin ekonomi politikalarının yakın bir şekilde koordinasyonuna, iç pazara ve ortak hedeflerin tanımına dayanan ve serbest rekabeti içeren, açık pazar ekonomisi ilkesine göre yürütülen bir ekonomi politikasının kabul edilmesini içerir. Yukarıda belirtilenlerin yanı sıra, Anayasa'da öngörüldüğü şekilde ve Anayasa'da belirtilen prosedürlere uygun olarak, her ikisinin de birincil hedefi fiyat istikrarının sağlanması ve bu hedefe ters düşmeyecek şekilde, Birlik içindeki genel ekonomi politikalarını serbest rekabeti içeren bir açık pazar ekonomisi ilkesine göre desteklenmesi olacak şekilde, söz konusu faaliyetler tek para birimi olan Euro'yu ve tek para politikası ve kur oranı politikası yürütülmesini içerir. Üye Devletlerin ve Birlik'in faaliyetleri, şu kılavuz ilkelere uyulmasını beraberinde getirir: istikrarlı fiyatlar, sağlıklı kamu finansmanı ve para koşulları ile istikrarlı bir ödemeler dengesi. BÖLÜM 1 EKONOMİ POLİTİKASI MADDE III-178 Üye Devletler ekonomi politikalarını, Madde I-3'te tanımlandığı şekilde ve Madde III-179(2)'de öngörülen geniş ana hatlar bağlamında, Birlik'in hedeflerine ulaşmasına katkıda bulunmak amacıyla yürütürler. Üye Devletler ve Birlik, serbest rekabeti içeren bir açık pazar ilkesine göre, kaynakların verimli tahsisini gözeterek ve Madde III-177'de belirlenen ilkelere uygun şekilde hareket eder. MADDE III-179 1. Üye Devletler, ekonomi politikalarını bir ortak çıkar konusu olarak ele alırlar ve bu politikaları Konsey ile birlikte Madde III-178'in hükümlerine göre koordine ederler. 2. Konsey, Komisyon'un tavsiyesi üzerine, Üye Devletlerin ve Birlik'in ekonomi politikalarının geniş ana hatlarının taslağını oluşturur ve bulgularını Avrupa Konseyine sunar. Avrupa Konseyi, Konsey raporuna dayanarak, Üye Devletlerin ve Birlik'in ekonomi politikalarının geniş ana hatları hakkında bir sonuç çıkarmak üzere tartışır. Bu sonuca göre, Konsey, söz konusu geniş ana hatları belirleyen bir tavsiye kabul eder. Konsey, tavsiyesi konusunda Avrupa Parlamentosu'nu bilgilendirir. 3. Konsey, ekonomi politikalarının daha yakın bir şekilde koordine edilmesini ve Üye Devletlerin ekonomik uygulamalarının birbirine yakınlaşmasının sürdürülmesini sağlamak BÖLÜM III / 25 amacıyla, Komisyon tarafından sunulan rapora dayanarak, Üye Devletlerin tümündeki ve Birlik içindeki ekonomik kalkınmayı ve ekonomi politikalarının 2. paragrafta belirtilen geniş ana hatlarla tutarlılığını izler, düzenli olarak genel değerlendirmeler yürütür. Bu çok taraflı izlemenin amaçları açısından, Üye Devletler, ekonomi politikası alanında attıkları önemli adımlar hakkında ve gerekli gördükleri diğer konularda Komisyon'u bilgilendirirler. 4. 3. paragrafta belirtilen prosedür kapsamında, bir Üye Ülkenin ekonomi politikasının 2. paragrafta belirtilen sürülen geniş ana hatlarla tutarlı olmadığı veya ekonomik ve parasal birliğin düzgün şekilde işleyişini tehlikeye atacak şekilde risk oluşturduğu tespit edildiğinde, Komisyon söz konusu Üye Ülkeye uyarıda bulunabilir. Konsey, Komisyon'un tavsiyesi üzerine, söz konusu Üye Ülkeye gerekli tavsiyelerde bulunabilir. Konsey, Komisyon'un teklifi üzerine, tavsiyelerini kamuoyuna açma kararı alabilir. Bu paragraf kapsamında, Konsey, söz konusu Üye Ülkenin oyunu göz önünde bulundurmadan hareket eder. Nitelikli çoğunluk, nüfuslarının en az % 65'inin temsil edecek şekilde, diğer Üye Devletlerin en az % 55'i olarak tanımlanır. Nitelikli çoğunluğun gerçekleşmemiş sayılması için gereken bloke edici azınlık, bir üye ilaveten, diğer Üye devletlerin en az % 35'inden fazlasını içermelidir. 5. Konsey Başkanı ve Komisyon, Avrupa Parlamentosu'na çok taraflı izlemenin sonuçlarına ilişkin rapor verir. Konsey'in tavsiyelerini kamuoyuna açması durumunda, Konsey Başkanı, Avrupa Parlamentosu'nun yetkili komitesine davet edilebilir. 6. Avrupa yasaları, 3. ve 4. paragraflarda belirtilen çok taraflı izlemenin ayrıntılı kurallarını belirleyebilir. MADDE III-180 1. Anayasa tarafından belirtilen herhangi başka bir prosedürü ihlal etmeksizin, Komisyon'un teklifiyle Konsey, özellikle bazı ürünlerin tedarikinde ciddi güçlükler çıkması halinde, ekonomik duruma uygun tedbirleri belirleyen bir Avrupa kararı alabilir. 2. Bir Üye Ülkenin güçlük yaşaması veya doğal felaketler ya da denetimi dışındaki olağanüstü olayların neden olduğu ciddi bir güçlük açısından tehdit altında olması durumunda, Konsey, Komisyon'un teklifi üzerine belirli koşullar altında Birlik'in söz konusu Üye Ülkeye mali yardımda bulunması hakkını tanıyan bir Avrupa kararı kabul edebilir. Konsey Başkanı, alınan karar konusunda Avrupa Parlamentosu'nu bilgilendirir. BÖLÜM III / 26 MADDE III-181 1. Avrupa Merkez Bankasının ya da Üye Devletlerin merkez bankalarının (bundan sonra "ulusal merkez bankaları" olarak anılacaktır), Birlik kurumları, organları veya daireleri, merkezi hükümetler, bölgesel, yerel veya diğer kamu makamları, kamu hukukuyla yönetilen diğer teşkilatlar veya Üye Devletlerin kamu girişimleri lehine, hesapta mevcut olandan daha çok para çekme olanağı veya herhangi başka bir türdeki kredi kolaylığı tanımasının yanı sıra, Avrupa Merkez Bankası veya ulusal merkez bankalarının borç araçlarını doğrudan söz konusu kurumlardan alması da yasaktır. 2. 1. paragraf, merkez bankaları tarafından rezerv sağlanması bağlamında, ulusal merkez bankaları ve Avrupa Merkez Bankası tarafından özel kredi kurumlarıyla aynı muameleyi görecek olan kamu kredi kurumları için geçerli değildir.
Terör korkusu 'ja' demeye yetmedi Hollanda'da da AB anayasasına "hayır" dedi. Birçok AB uzmanına göre artık Fransa'da ikinci referandum ihtimali neredeyse yok. Birlik kördüğüm... EVET Yüzde 38 HAYIR Yüzde 62...devamı
Non-Non-Non (Hayır-Hayır-Hayır) Beklenen oldu... Fransa'da anayasa referandumunu ilk sonuçlara göre "hayır" cephesi kazandı. "Chirac'ın kumarı" denilen oylama sonrası gözler nasıl bir B Planı uygulayacağı bilinmeyen...devamı
Sandıktan 550 milyon kişinin kaderi çıkacak AB'nin 25 üyesi, Türkiye ve diğer iki aday ülke Fransa'daki referanduma kilitlendi. Bugün çıkacak hayır, genişleme sürecini erteler mi? AB yetkililerine göre Fransa ve diğer ülkelerin...devamı
Anayasa 9 ülkede halkoyuna sunulacak 'Avrupa anayasası' olarak adlandırılan metin, Avrupa Birliği'nin hukuki temelini oluşturuyor, kültürel değerleri ve eşitliği garanti altına alıyor. Avrupa anayasası metni hedef olarak da...devamı
Roma'da tarihi imza AB liderleri, AET anlaşmasının imzalandığı salonda toplanıp Avrupa Anayasası'nı imzaladı ve Berlusconi'nin ifadesiyle "Avrupa'yı kuranların ütopyası, harika bir gerçeğe dönüştü." Anlaşmaya...devamı
AB, anayasa için ortak karara varabilecek mi? 15 Ay süren bir maraton sonucu hazırlanan Avrupa anayasası tartışmaları dün Belçika'nın başkenti Brüksel'de başlayan zirveye damgasını vurdu. Anayasa çıkmazının aşılması durumunda,...devamı
Başkan ve Anayasa arayışı AVRUPA Birliği (AB) Aralık Zirvesi'nde sonuç alınamamasına neden olan Avrupa Anayasası, Haziran Zirvesi'nde de hararetli tartışmalara neden oldu. AB Komisyon Başkanlığı ve Anayasa...devamı
Erdoğan: Kıbrıs için ek mektup verdik Başbakan Erdoğan, Avrupa Anayasası Sözleşmesinin Avrupa Birliği için hayırlı olmasını temenni ettiklerini söyledi. Erdoğan, arkadaşımız Yasemin Taşkın'ın nihai senette "Kıbrıs Cumhuriyeti...devamı
Avrupa anayasası yeniden yazılabilir Fransa'da 29 Mayıs'ta yapılacak referanduma sayılı günler kala Avrupa Birliği Anayasası ile ilgili tartışmalar giderek büyüyor. Ancak eski Avrupa Komisyonu Başkanı Jacques Delors anayasaya...devamı