Bölüm 1, 1 - 60. maddeler arasından oluşur, Birlik'i, Birlik'in amaçlarını, yetkilerini, karar alma prosedürlerini ve kurumlarını tanımlar.
MADDE I-54 Birlik'in öz kaynakları 1. Birlik, hedeflerine ulaşmak ve politikalarını gerçekleştirmek için gereken araçları kendisine sağlar. 2. Geliri herhangi bir zarara uğratmayacak şekilde, Birlik bütçesi bütünüyle Birlik'in kendi kaynaklarından finanse edilir. 3. Bakanlar Konseyi'nin bir Avrupa yasası, Birlik kaynaklarının sınırını belirtir ve yeni kaynak kategorileri oluşturabilir veya mevcut bir kategoriyi kaldırabilir. Bu yasa, Üye Devletler tarafından kendi anayasal gerekliliklerine uygun olarak onaylanmadan yürürlüğe girmez. 4. Konseyi'n bir Avrupa yasası, Birlik kaynaklarıyla ilgili ayrıntılı düzenlemeleri belirtir. Bakanlar Konseyi, Parlamento'nun iznini aldıktan sonra harekete geçer. MADDE I-55 Çok yıllık mali çerçeve 1. Çok yıllık mali çerçeve, Birlik harcamalarının düzenli bir şekilde ve Birlik'in kendi kaynaklarının sınırları dahilinde ilerlemesini sağlar. III-402. Maddeye uygun olarak, çok yıllık mali çerçeve, harcama kategorisiyle, katılım ödenekleri için yıllık tavan miktarı belirler. 2. Konsey tarafından kabul edilen bir Avrupa yasası, çok yıllık mali çerçeveyi belirler. Konsey, Avrupa Parlamentosu'nun üyelerinin çoğunluğu tarafından verilecek olan onayı aldıktan sonra harekete geçer. 3. Birlik'in yıllık bütçesi, çok yıllık mali çerçeveyle uyumludur. 4. 2.Paragrafta işaret edilen Konsey Avrupa yasasının niteliki çoğunlukla çıkartılması hususunda Avrupa Konseyi oybirliği ile bir Avrupa kararı alabilir.
MADDE I-56 Birlik'in bütçesi III-404. Maddede belirtilen düzenlemelere uygun olarak, Birlik'in yıllık bütçesini bir Avrupa yasası tesis eder.
BÖLÜM I / 48 BAŞLIK VIII BİRLİK VE KOMŞULARI MADDE I-57 Birlik ve komşuları 1. Birlik'in değerleri üzerine kurulmuş ve işbirliğine dayanan yakın ve barışçıl ilişkilerle nitelenen bir refah ve komşuluk bölgesi oluşturma hedefiyle, Birlik, komşusu olan ülkelerle özel bir ilişki geliştirir. 2. 1.paragrafın amaçları açısından Birlik, ilgili ülkelerle birlikte özel antlaşmalar yapabilir. Bu antlaşmalar, karşılıklı hakların ve yükümlülüklerin yanı sıra, birlikte faaliyetler üstlenmeyi de içerebilir. Bu antlaşmaların uygulanması, düzenli istişare konusudur.
BAŞLIK IX BİRLİK ÜYELİĞİ MADDE I-58 Birlik üyeliğine başvuruda bulunmak için gerekli koşullar ve prosedür 1. Birlik, Madde I-2'de anlatılan değerlere saygılı ve bunları birlikte geliştirmeye bağlı olan Avrupa Ülkelerinin tümüne açıktır. 2. Birlik'e üye olmak isteyen herhangi bir Avrupa Ülkesi, başvurusunu Bakanlar Konseyi'ne iletir. Avrupa Parlamentosu ile Üye Devletlerin ulusal parlamentoları, bu başvuru hakkında bilgilendirilirler. Komisyon'u bilgilendirdikten ve Avrupa Parlamentosu'nun onayını aldıktan sonra, Konsey oybirliğiyle hareket eder. Kabul koşulları ve düzenlemeleri, Üye Devletler ile aday Ülke arasında yapılacak olan anlaşmanın konusunu oluşturur. Bu anlaşma, kendi anayasal gerekliliklerine uygun olarak, imzalayan Ülkeler tarafından onaylanmaya tabidir.
BÖLÜM I / 49 MADDE I-59 Birlik üyeliğinden kaynaklanan bazı hakların geçici olarak askıya alınması 1. Üye Devletlerin üçte biri, Avrupa Parlamentosu veya Komisyon tarafından gerekçeli bir öneri getirilmesi halinde, Avrupa Parlamentosu'nun onayını aldıktan sonra üyelerinin beşte dört çoğunluğuna göre hareket eden Konsey, bir Üye Ülkenin Madde I-2'de belirtilen değerleri ihlal etme yönünde ciddi bir risk oluşturduğunu belirleyen bir Avrupa kararı kabul edebilir. Konsey, bu tür bir saptamada bulunmadan önce söz konusu Üye Ülkeyi dinler ve aynı prosedüre uygun şekilde hareket ederek bu Ülkeye öneriler yöneltebilir. Bakanlar Konseyi, bu türde bir saptamanın gerekçelerinin hâlâ geçerli olduğunu düzenli olarak doğrular. 2. Avrupa Parlamentosu'ndan onay aldıktan sonra Üye Devletlerin veya Komisyon'un üçte biri tarafından yapılan bir öneri hakkında oybirliğiyle hareket eden Avrupa Konseyi, bir Üye Ülkeyi gözlemlerini bildirmek üzere davet ettikten sonra, söz konusu Üye Ülkenin Madde I-2'de anlatılan değerleri ihlal etme yönünde ciddi ve sürekli bir risk oluşturduğunu belirleyen bir Avrupa kararı kabul edebilir. 3. 2. paragraf çerçevesinde bir saptama yapıldığında, nitelikli çoğunlukla hareket eden Konsey, söz konusu Üye Ülkeye ait, bu Üye Ülkenin Konsey'de oy kullanma hakları da dahil olmak üzere, bu Anayasa'nın uygulanmasından kaynaklanan belli hakların geçici olarak askıya alınması yönünde bir Avrupa kararı kabul edebilir. Bu yolla Konsey, bu tür bir askıya alma kararının gerçek ve tüzel kişilerin hakları ve yükümlülükleri üzerindeki olası sonuçlarını dikkate alır. Söz konusu Üye Ülkenin Anayasa çerçevesindeki yükümlülükleri, her koşulda bu Ülke için bağlayıcı olmaya devam eder. 4. 3. paragraf çerçevesinde alınan önlemlere yol açan durumda değişiklik olması halinde, nitelikli çoğunlukla hareket eden Konsey, sonradan bu önlemleri değiştiren veya iptal CIG 87/1/04 REV 1 Anayasa BÖLÜM I / 50 eden bir Avrupa kararı kabul edebilir. 5. Bu Maddenin amaçları açısından, Avrupa Konseyi veya Konsey'de, söz konusu Üye Ülkenin oyu dikkate alınmadan hareket edilir, ayrıca, bu ülke 1. ve 2. paragrafda söz konusu edilen 1/3 ve 4/5 oranlarında da hesaba katılmaz. Şahsen bulunan veya temsil edilen üyelerin çekimser olmaları, 2. paragrafta anlatılan kararların kabul edilmesini önlemez. 3. ve 4. paragrafta söz konusu edilen Avrupa kararının çıkarılabilmesi için gerekli olan nitelikli çoğunluk karara katılan Devletlerin nüfuslarının en az % 75 içermesi koşuluyla Konsey üyelerinin en az % 72'sidir. 3. paragraf gereği oy hakkının askıya alınmasını halinde Anayasa tarafından aranan nitelikli çoğunluk, ikinci paragrafta tanımlandığı gibidir, veya, Konsey'in Komisyon veya Birlik Dışişleri Bakanı'nın bir önerisini esas alarak hareket etmesini gerektirdiği durumlarda nitelikli çoğunluk, katılımcı Ülkelerin nüfusunun en azından % 65'ini temsil edecek şekilde, Konsey üyelerinin en az % 55'i olarak tanımlanır. Son durumda, nitelikli çoğunluğun gerçekleşmemiş sayılması için, Konsey üyelerinin bloke edici asgari azınlık sayısı, bir üye ilaveten, katılan Üye Devletlerin Ülke nüfuslarının en az % 35'ini temsil etmelidir. 6. Bu maddenin amaçları doğrultusunda, Avrupa Parlamentosu, kendi Üyelerinin çoğunluğunu temsil edecek şekilde, oy verenlerin üçte iki çoğunluğuna göre hareket eder.
MADDE I-60 Gönüllü olarak Birlik'ten çekilme 1. Herhangi bir Üye Ülke, kendi anayasal gerekliliklerine uygun olarak Avrupa Birliği'nden çekilme kararı alabilir. 2. Çekilme kararı alan bir Üye Ülke, bu niyetiyle ilgili olarak Avrupa Konseyi'ne bildirimde bulunur. Avrupa Konseyi tarafından belirtilen ana hatlar ışığında, Birlik bu CIG 87/1/04 REV 1 Anayasa BÖLÜM I / 51 Ülke ile görüşür ve bu Ülkenin Birlik ile gelecekteki ilişkisinin çerçevesini dikkate alarak, çekilme için gerekli düzenlemeleri belirleyen bir anlaşma yapar. Anlaşma III- 325 (3) Madde hükümlerine göre müzakere edilir. Bu anlaşma, Birlik adına, Avrupa Parlamentosu'nun onayını aldıktan sonra nitelikli çoğunlukla hareket eden Konsey tarafından yapılır. 3. Çekilme anlaşmasının yürürlüğe girdiği tarihten itibaren veya bunun gerçekleşmemesi halinde, Avrupa Konseyi ve Üye Ülke bu sürenin uzatılması konusunda mutabık olmadıkları sürece, 2. paragrafta anlatılan bildirimden iki yıl sonra, Anayasa'nın söz konusu Ülke için geçerliliği sona erer. 4. 2. ve 3. paragrafların amaçları açısından, çekilen Üye Devletin temsilcisi, bu konuyla ilgili Avrupa Konseyi veya Konsey veya Avrupa kararlarına katılmaz. Nitelikli çoğunluk, katılan ülkelerin nüfusunun en az % 75'i temsil etmesi koşuluyla Konsey üyelerinin en az % 72'sidir. 4. Birlik'ten çekilen bir Ülke yeniden katılmak isterse, talebi Madde I-58'de
Terör korkusu 'ja' demeye yetmedi Hollanda'da da AB anayasasına "hayır" dedi. Birçok AB uzmanına göre artık Fransa'da ikinci referandum ihtimali neredeyse yok. Birlik kördüğüm... EVET Yüzde 38 HAYIR Yüzde 62...devamı
Non-Non-Non (Hayır-Hayır-Hayır) Beklenen oldu... Fransa'da anayasa referandumunu ilk sonuçlara göre "hayır" cephesi kazandı. "Chirac'ın kumarı" denilen oylama sonrası gözler nasıl bir B Planı uygulayacağı bilinmeyen...devamı
Sandıktan 550 milyon kişinin kaderi çıkacak AB'nin 25 üyesi, Türkiye ve diğer iki aday ülke Fransa'daki referanduma kilitlendi. Bugün çıkacak hayır, genişleme sürecini erteler mi? AB yetkililerine göre Fransa ve diğer ülkelerin...devamı
Anayasa 9 ülkede halkoyuna sunulacak 'Avrupa anayasası' olarak adlandırılan metin, Avrupa Birliği'nin hukuki temelini oluşturuyor, kültürel değerleri ve eşitliği garanti altına alıyor. Avrupa anayasası metni hedef olarak da...devamı
Roma'da tarihi imza AB liderleri, AET anlaşmasının imzalandığı salonda toplanıp Avrupa Anayasası'nı imzaladı ve Berlusconi'nin ifadesiyle "Avrupa'yı kuranların ütopyası, harika bir gerçeğe dönüştü." Anlaşmaya...devamı
AB, anayasa için ortak karara varabilecek mi? 15 Ay süren bir maraton sonucu hazırlanan Avrupa anayasası tartışmaları dün Belçika'nın başkenti Brüksel'de başlayan zirveye damgasını vurdu. Anayasa çıkmazının aşılması durumunda,...devamı
Başkan ve Anayasa arayışı AVRUPA Birliği (AB) Aralık Zirvesi'nde sonuç alınamamasına neden olan Avrupa Anayasası, Haziran Zirvesi'nde de hararetli tartışmalara neden oldu. AB Komisyon Başkanlığı ve Anayasa...devamı
Erdoğan: Kıbrıs için ek mektup verdik Başbakan Erdoğan, Avrupa Anayasası Sözleşmesinin Avrupa Birliği için hayırlı olmasını temenni ettiklerini söyledi. Erdoğan, arkadaşımız Yasemin Taşkın'ın nihai senette "Kıbrıs Cumhuriyeti...devamı
Avrupa anayasası yeniden yazılabilir Fransa'da 29 Mayıs'ta yapılacak referanduma sayılı günler kala Avrupa Birliği Anayasası ile ilgili tartışmalar giderek büyüyor. Ancak eski Avrupa Komisyonu Başkanı Jacques Delors anayasaya...devamı