Bölüm 1, 1 - 60. maddeler arasından oluşur, Birlik'i, Birlik'in amaçlarını, yetkilerini, karar alma prosedürlerini ve kurumlarını tanımlar.
MADDE I-34 Yasama faaliyetleri 1. Avrupa yasaları ve Avrupa çerçeve yasaları, Komisyon'un önerileri temel alınarak, III-396 Maddede belirtilen olağan yasama usulü kapsamında, Avrupa Parlamentosu ve Konsey tarafından ortaklaşa kabul edilir. İki kurum bir tasarı hakkında anlaşmaya varamazsa, bu tasarı kabul edilemez. 2. Anayasa tarafından belirtilen özel durumlarda, Avrupa yasaları ve Avrupa çerçeve yasaları, Avrupa Parlamentosu tarafından Bakanlar Konseyi'nin katılımıyla ya da Bakanlar Konseyi'nin kendisi tarafından Avrupa Parlamentosu'nun katılımıyla, özel yasal prosedürlere uygun olarak kabul edilir. 3. Anayasa tarafından belirtilen özel durumlarda, Avrupa yasaları ve Avrupa çerçeve yasaları, Avrupa Merkez Bankası'nın tavsiyesi veya Adalet Divanı ya da Avrupa Yatırım Bankası'nın talebi üzerine Avrupa Parlamentosu veya bir grup Üye Devlet'in inisiyatifi ile kabul edilebilir.
MADDE I-35 Yasama dışı faaliyetler 1. Avrupa Konseyi Anayasa tarafından özel olarak belirtilen durumlarda, Avrupa kararlarını kabul eder. 2. Konsey ve Komisyon, Anayasa'da I-36. ve I-37. Maddelerde belirtilen durumlarda ve Avrupa Merkez Bankası, Anayasa tarafından özel olarak belirtilen durumlarda, Avrupa tüzüklerini ve Avrupa kararlarını kabul eder. 3. Konsey tavsiyeleri kabul eder. Konsey, Anayasa tarafından belirtilen konularda, Komisyon'dan gelen teklifler üzerine hukuki tasarrufları kabul eder.
MADDE I-36 Devredilen tüzük 1. Avrupa yasaları ve Avrupa çerçeve yasaları, yasanın ve çerçeve yasasının temel olmayan bazı öğelerinin tamamlanması veya değiştirilmesi için, devredilmiş tüzüğü yasalaştırma yetkisini Komisyona verebilir. Bu yetki vermenin hedefleri, içeriği, kapsamı ve süresi, yasalarda ve çerçeve yasalarında açıkça tanımlanır. Yetki verme işlemi, bir alanın temel öğelerini kapsamaz. Bunlar, yasanın veya çerçeve yasasının tasarrufundadır. 2. Yetki verme işleminin tabi olduğu uygulamanın koşulları, Avrupa yasaları ve çerçeve yasalarında açıkça belirlenir; bunlar aşağıdaki olasılıklardan oluşabilirler: (a) Avrupa Parlamentosu veya Bakanlar Konseyi yetki devri işlemini feshedebilir; (b) devredilen tüzük, yalnızca Avrupa Parlamentosu veya Konsey tarafından yasada veya çerçeve yasasında belirtilen süre zarfında herhangi bir itiraz getirilmemesi durumunda yürürlüğe girer. (a) ve (b) paragraflarının amaçları açısından, Avrupa Parlamentosu, üyelerinin çoğunluğuyla, Konsey ise nitelikli çoğunlukla hareket eder.
MADDE I-37 Uygulama tasarrufları 1. Üye Devletler, yasal olarak bağlayıcı Birlik faaliyetlerini uygulamak için gereken tüm ulusal hukuk önlemlerini kabul eder. 2. Bu faaliyetler, bağlayıcı Birlik faaliyetlerinin uygulamaya konması için aynı koşulların gerekli olduğu hallerde, Komisyon'a ya da özel durumlarda ve I-40. Maddede belirtilen durumlarda, Bakanlar Konseyi'ne uygulama yetkisi verebilir. 3. İkinci paragrafın amaçları açısıdan, Avrupa yasaları, Üye Devletlerin Birlik'in faaliyetleri uygulaması üzerindeki denetim mekanizmalarının kurallarını ve genel ilkelerini önceden belirler. 4. Birlik'in uygulama tasarrufları, Avrupa uygulama tüzüğü veya Avrupa uygulama kararları biçimini alır.
MADDE I-38 Birlik'in yasama faaliyetlerinde ortak olan ilkeler 1. Anayasa'da özellikle belirtilmedikçe, Kurumlar, uygulanabilir prosedürlere uygun olarak, her bir durumda kabul edilecek tasarruf türüne, I-11. Maddede öngörülen oransallık ilkesine göre karar verir. 2. Tüm mevzuat, çıkarılma gerekçelerini içerdiği gibi Anayasa tarafından aranan dayanak teklif, inisiyatif, tavsiye, talep ve görüşlere de atıfta bulunur.
MADDE I-39 Yayımlama ve yürürlüğe girme 1. Olağan mevzuat prosedürü kapsamında kabul edilen Avrupa yasaları ve Avrupa çerçeve yasaları, Avrupa Parlamentosu Başkanı ve Bakanlar Konseyi Başkanı tarafından imzalanır. Olağan olmayan durumlarda, söz konusu mevzuatı kabul eden kurumun başkan'ı tarafından imzalanır. Avrupa yasaları ve çerçeve yasaları, Avrupa Birliği Resmi Gazetesi'nde yayımlanır ve bu yasalarda belirtilen tarihlerde veya bir tarih belirtilmemesi durumunda, yayımlanmalarını takip eden yirminci günde yürürlüğe girerler. 2. Muhatabı özel olarak belirtilemeyen Avrupa tüzüğü ve Avrupa kararları, bunları kabul eden kurumun Başkanı tarafından imzalanır. Muhatabı özel olarak belirtilemeyen Avrupa tüzüğü ve Avrupa kararları, Avrupa Birliği Resmi Gazetesi'nde yayımlanır ve kendi içlerinde belirtilen tarihlerde veya bir tarih belirtilmemesi durumunda, yayımlanmalarını takip eden yirminci günde yürürlüğe girer. 3. İkinci paragrafın kapsamı dışında kalan Avrupa kararları, ilgili oldukları kişilere tebliğ edilirler ve tebliğ tarihinden itibaren yürürlüğe girerler.
KISIM II ÖZEL HÜKÜMLER MADDE I-40 Ortak dış politika ve güvenlik politikasının uygulanması için özel hükümler 1. Avrupa Birliği, Üye Devletler arasında müşterek siyasi dayanışmaya, genel çıkar konusu olan hususların belirlenmesine ve Üye Devletler'in faaliyetlerinin daima artan bir biçimde aynı noktaya doğru yönelmesini sağlamaya dayanan, ortak bir dış politika ve güvenlik politikası yürütür. 2. Avrupa Konseyi, Birlik'in stratejik çıkarlarını saptar ve Birlik'in ortak dış politikası ile güvenlik politikası hedeflerini belirler. Konsey, Avrupa Konseyi tarafından oluşturulmuş ana hatlar çerçevesinde ve III. Bölümde yer alan düzenlemelere uygun olarak, bu politikanın çerçevesini belirler. 3. Avrupa Konseyi ve Konsey, gerekli Avrupa kararlarını kabul ederler. 4. Bu ortak dış politika ve güvenlik politikası, Birlik Dışişleri Bakanı ile Üye Devletler tarafından, ulusal kaynaklar ve Birlik kaynakları kullanılarak uygulanır. 5. Üye Devletler, ortak bir yaklaşım belirlemek amacıyla, genel çıkarları ilgilendiren dış politika ve güvenlik politikası meseleleriyle ilgili olarak, Avrupa Konseyi ve Konsey içinde birbirleri ile görüş alışverişinde bulunurlar. Uluslararası sahnede, Birlik'in çıkarlarını etkileyebilecek olan herhangi bir hareketi veya sorumluluğu üstlenmeden önce, her Üye Ülke, Avrupa Konseyi veya Konsey içinde bulunan diğer ülkelerle görüş alışverişinde bulunur. Üye Devletler, faaliyetlerinin aynı noktaya doğru yönelmesi yoluyla, Birlik'in uluslararası çıkarlarını ve değerlerini uluslararası sahnede ileri sürebilmesini sağlarlar. Üye Devletler, müşterek dayanışma sergilerler. 6. III. Bölümde bahsedilen durumlar haricinde, ortak dış politika ve güvenlik politikasıyla ilgili Avrupa kararları, Avrupa Konseyi ve Konsey tarafından oybirliğiyle kabul edilir. Avrupa Konseyi ve Konsey, bir Üye Devlet'in, Birlik Dışişleri Bakanı'nın ya da Komisyon desteğiyle Bakan'ın önerisi üzerine tasarrufta bulunur. Avrupa yasaları ile çerçeve yasaları bunun dışında tutulur. 7. III. Bölümde belirtilen durumlar haricinde, Avrupa Konseyi, oybirliğiyle Bakanlar Konseyi'nin nitelikli çoğunlukla hareket etmesi gerektiğine dair karar alabilir. 8. Avrupa Parlamentosuna, ortak dış politika ile güvenlik politikasının başlıca özellikleri ve temel tercihleri hakkında düzenli olarak danışılır ve Avrupa Parlamentosu gelişmelerden haberdar edilir.
Terör korkusu 'ja' demeye yetmedi Hollanda'da da AB anayasasına "hayır" dedi. Birçok AB uzmanına göre artık Fransa'da ikinci referandum ihtimali neredeyse yok. Birlik kördüğüm... EVET Yüzde 38 HAYIR Yüzde 62...devamı
Non-Non-Non (Hayır-Hayır-Hayır) Beklenen oldu... Fransa'da anayasa referandumunu ilk sonuçlara göre "hayır" cephesi kazandı. "Chirac'ın kumarı" denilen oylama sonrası gözler nasıl bir B Planı uygulayacağı bilinmeyen...devamı
Sandıktan 550 milyon kişinin kaderi çıkacak AB'nin 25 üyesi, Türkiye ve diğer iki aday ülke Fransa'daki referanduma kilitlendi. Bugün çıkacak hayır, genişleme sürecini erteler mi? AB yetkililerine göre Fransa ve diğer ülkelerin...devamı
Anayasa 9 ülkede halkoyuna sunulacak 'Avrupa anayasası' olarak adlandırılan metin, Avrupa Birliği'nin hukuki temelini oluşturuyor, kültürel değerleri ve eşitliği garanti altına alıyor. Avrupa anayasası metni hedef olarak da...devamı
Roma'da tarihi imza AB liderleri, AET anlaşmasının imzalandığı salonda toplanıp Avrupa Anayasası'nı imzaladı ve Berlusconi'nin ifadesiyle "Avrupa'yı kuranların ütopyası, harika bir gerçeğe dönüştü." Anlaşmaya...devamı
AB, anayasa için ortak karara varabilecek mi? 15 Ay süren bir maraton sonucu hazırlanan Avrupa anayasası tartışmaları dün Belçika'nın başkenti Brüksel'de başlayan zirveye damgasını vurdu. Anayasa çıkmazının aşılması durumunda,...devamı
Başkan ve Anayasa arayışı AVRUPA Birliği (AB) Aralık Zirvesi'nde sonuç alınamamasına neden olan Avrupa Anayasası, Haziran Zirvesi'nde de hararetli tartışmalara neden oldu. AB Komisyon Başkanlığı ve Anayasa...devamı
Erdoğan: Kıbrıs için ek mektup verdik Başbakan Erdoğan, Avrupa Anayasası Sözleşmesinin Avrupa Birliği için hayırlı olmasını temenni ettiklerini söyledi. Erdoğan, arkadaşımız Yasemin Taşkın'ın nihai senette "Kıbrıs Cumhuriyeti...devamı
Avrupa anayasası yeniden yazılabilir Fransa'da 29 Mayıs'ta yapılacak referanduma sayılı günler kala Avrupa Birliği Anayasası ile ilgili tartışmalar giderek büyüyor. Ancak eski Avrupa Komisyonu Başkanı Jacques Delors anayasaya...devamı