Bölüm 1, 1 - 60. maddeler arasından oluşur, Birlik'i, Birlik'in amaçlarını, yetkilerini, karar alma prosedürlerini ve kurumlarını tanımlar.
MADDE I-28 Birlik Dışişleri Bakanı 1. Avrupa Konseyi, nitelikli çoğunlukla karara vararak, Komisyon Başkanı'yla anlaşma içinde, Birlik Dışişleri Bakanını atar. Avrupa Konseyi, Bakan'ın görevini aynı prosedürle sona erdirebilir. 2. Birlik Dışişleri Bakanı, Birlik'in ortak dış politikasını ve güvenlik politikasını yürütür. Birlik Dışişleri Bakanı, teklifleriyle, Bakanlar Konseyi tarafından belirlendiği şekilde yürüteceği ortak dış politikanın geliştirilmesine katkıda bulunur. Aynı durum, ortak güvenlik ve savunma politikası için de geçerlidir. 3. Birlik Dışişleri Bakanı, Dışilişkiler Konseyi'ne başkanlık eder. 4. Birlik Dışişleri Bakanı, komisyon'un Başkan Yardımcılarından biridir. Birlik Dışişleri Bakanı, Birlik'in dışilişkilerindeki uyumu sağlar. Bu konumuyla, dış ilişkilerin yürütülmesinden ve Birlik'in dış faaliyetlerinin diğer yönlerinin koordinasyon içinde yürütülmesinden sorumludur. Komisyon içindeki bu sorumluluklarını yerine getirirken ve yalnızca bu sorumluluklar için, Birlik Dışişleri Bakanı, Komisyon'un işleyişini düzenleyen prosedürlere bağlı kalır.
MADDE I-29 Avrupa Birliği Adalet Divanı 1. Adalet Divanı, Avrupa Adalet Divanı, Genel Mahkeme ve özel mahkemeleri içerir. Adalet Divanı, Anayasa'nın yorumlanması ve uygulanmasında hukuka uygun hareket edilmesini sağlar. Üye Devletler, Birlik hukuku alanında etkili hukukkorumanın sağlanması için yeterli yasal çarelerin teminini sağlarlar. 2. Adalet Divan, Üye Ülke başına bir hakimden oluşur. Divana Genel Savcılık yardımcı olur. Genel Mahkeme, Üye Ülke başına bir hakimden oluşur. Avrupa Adalet Divanı, Üye Ülke başına en az bir hakim içerir: bu sayı Adalet Divanı Tüzüğü tarafından belirlenir. Adalet Divanı'nın ve Genel Mahkeme'nin bağımsızlıkları şüphe götürmeyen kişiler arasından seçilmiş ve III-355 ve III-356. Maddelerde belirtilen koşullara uygun hakimleri ile Adalet Divanı Genel Savcıları, altı yıllık dönemler için Üye Devletlerin hükümetlerinin ortak mutabakatıyla atanırlar. Hakimler ve Genel Savcılar yeniden atanabilirler. 3. Avrupa Birliği Adalet Divanı III. Bölümün hükümlerine uygun olarak: (a) Üye Devletlerden biri, bir Birlik Kurumu veya gerçek ya da tüzel bir kişi tarafından açılan davalar hakkında karar verir; (b) Üye Devletlerin mahkemelerinin talebi üzerine, Birlik hukukunun yorumlanması veya Kurumlar tarafından kabul edilen tasarrufların geçerliliği hakkında ön karar verir; (c) Anayasa'da öngörülen diğer durumlar hakkında karar verir.
KISIM II DİĞER BİRLİK KURUMLARI VE ORGANLARI MADDE I-30 Avrupa Merkez Bankası 1. Avrupa Merkez Bankası ve ulusal merkez bankaları Avrupa Merkez Bankaları Sistemini oluşturur. Avrupa Merkez Bankası, Birlik'in Euro adlı para birimini benimseyen Üye Devletler'in ulusal merkez bankaları ile birlikte Birlik'in parasal politikasını yönetir. 2. Avrupa Merkez Bankaları Sistemi, Avrupa Merkez Bankası'nın karar organları tarafından yönetilir. Avrupa Merkez Bankaları Sistemi'nin temel amacı, fiyat istikrarı sağlamaktır. Fiyat istikrarı hedefi için engel oluşturmadan, Birlik'in hedeflerine ulaşılmasına katkıda bulunma düşüncesiyle, Birlik içindeki genel ekonomik politikaları desteklerler. III. Bölümün hükümlerine ve Avrupa Merkez Bankaları Sistemi ve Birlik Merkez Bankası tüzüklerine uygun olarak diğer Merkez Bankası görevlerini yürütürler. 3. Avrupa Merkez Bankası, tüzel kişiliğe sahip bir kurumdur. Euro'nun piyasa sürülmesi konusunda tek yetkilidir. Yetkilerinin kullanımı ve mali durumu konularında bağımsızdır. Birlik kurumları ve organları ile Üye Devletlerin hükümetleri, bu ilkeye saygı göstermeyi taahhüt ederler. 4. Avrupa Merkez Bankası, Anayasa'nın III-185 - III-191 Maddeleri arasında bulunan maddelerin ve III-196 Maddesi hükümlerine ve Avrupa Merkez Bankaları Sistemi ve Avrupa Merkez Bankası'nın Tüzüğünde belirtilen koşullara göre görevlerini yürütmesi için gerekli olan önlemleri alır. Aynı hükümlere göre, Euro para birimini benimsememiş Üye Devletlerle bu ülkelerin merkez bankaları, parasal konularda kendi yetkilerini ellerinde bulundururlar. 5. Avrupa Merkez Bankası'nın sorumluluk alanı içinde, önerilen tüm Birlik kanunları ile ulusal düzeydeki düzenlemelere ilişkin tüm teklifler konusunda Avrupa Merkez Bankası'na danışılabilir ve Avrupa Merkez Bankası görüş bildirebilir. 6. Avrupa Merkez Bankası'nın karar organları, bu organların oluşumu ve çalışma yöntemleri, Avrupa Merkez Bankaları Sistemi ve Avrupa Merkez Bankası Tüzüklerinin yanı sıra, III-382 ve III-383 maddelerinde belirtilmiştir.
MADDE I-31 Sayıştay 1. Sayıştay, mali denetim işlerini yürüten Kurumdur. 2. Birlik'in tüm gelir ve gider hesaplarını inceler ve mali yönetimin iyi şekilde yerine getirilmesini sağlar. 3. Her Üye Ülkenin bir vatandaşından oluşur. Üyeleri, görevlerini yerine getirirken, Birlik'in genel çıkarları içerisinde tamamen bağımsızdırlar.
MADDE I-32 Birlik'in Danışma Organları 1. Avrupa Parlamentosu, Konsey ve Komisyon, danışma işlevini yerine getiren bir Bölgeler Komitesi ve bir Ekonomik ve Sosyal Komitenin yardımını alır. 2. Bölgeler Komitesi, bölgesel veya yerel bir makamın seçimle emrinde olan ya da seçilen meclise karşı siyasi olarak sorumlu olan bölgesel ve yerel organların temsilcilerinden oluşur. 3. Ekonomik ve Sosyal Komite, işveren ve çalışan örgütlerinin temsilcileriyle, sivil toplumdaki diğer örgütlerin, özellikle sosyoekonomik, yurttaşlıkla ilgili, mesleki ve kültürel alanlardaki temsilcilerinden oluşur. 4. Bölgeler Komitesi ile Ekonomik ve Sosyal Komite'nin üyeleri, herhangi bir zorunlu talimatla bağlı değillerdir. Bu üyeler, Birlik'in genel çıkarları içerisinde görevlerini yerine getirirken tamamen bağımsızdırlar. 5. Bu Komitelerin oluşumlarını, üyelerinin belirlenmesini, yetkilerini ve çalışmalarını yöneten kurallar, III-386 ilâ III-392. Maddelerinde tanımlanmıştır. Paragraf 2 ve 3'de belirtilen Komitelerin oluşumlarını düzenleyen kurallar, bir Komisyon teklifi üzerine, Birlik içindeki ekonomik, sosyal ve demografik gelişmeler ışığında, Konsey tarafından düzenli aralıklarla gözden geçirilir. Konsey, Komisyon'un teklifi üzerine, bu amaca yönelik Avrupa kararları alır.
BAŞLIK V BİRLİK YETKİLERİNİN KULLANILMASI KISIM I ORTAK HÜKÜMLER MADDE I-33 Birlik'in yasama faaliyetleri 1. Kurumlar, Birlik'e ait yetkilerin kullanımında, III. Bölümün hükümlerine uygun olarak, Avrupa yasalarını, Avrupa çerçeve yasalarını, Avrupa tüzüklerini, Avrupa kararlarını, tavsiye ve görüşleri yasal araçlar olarak kullanır. Avrupa yasası, genel uygulaması olan bir yasama tasarrufudur; bütün unsurlarıyla bağlayıcıdır ve tüm Üye Devletlerde doğrudan uygulanır. Avrupa çerçeve yasası, ulaşılacak sonuçlar açısından Üye Ülkeler üzerinde bağlayıcı olan, ancak ulusal makamları söz konusu sonuçlara ulaşma biçimi ve araçlarını seçme konusunda tamamen özgür bırakan bir yasama faaliyetidir. Avrupa tüzükleri, yasama faaliyetlerinin ve Anayasa'nın bazı özel hükümlerinin gerçekleştirilmesi için yasama dışı genel uygulama faaliyetlerdir. Kendi bütünlüğü içinde bağlayıcı ve Üye Devletlerin tümünde doğrudan uygulanır olabilir ya da ulaşılacak sonuçlar açısından, ilgili olduğu Üye Devletlerin tümünde, ancak söz konusu sonuca ulaşma biçimiyle ve araçlarının seçiminde uluslararası makamları tamamen özgür bırakarak bağlayıcı olabilir. Avrupa kararı, kendi unsurları içinde bağlayıcı olan, yasama dışı faaliyetlerdir. Muhatabı belirtilen bir karar, yalnızca muhatabı için bağlayıcı olacaktır. Kurumlar tarafından kabul edilen tavsiyeler ve görüşlerin hiçbir bağlayıcı gücü yoktur. 2. Avrupa Parlamentosu ve Bakanlar Konseyi, yasama faaliyetleri için önerileri göz önüne alırken, söz konusu alanda bu Madde tarafından öngörülmeyen tasarrufların kabul edilmesinden sakınır.
Terör korkusu 'ja' demeye yetmedi Hollanda'da da AB anayasasına "hayır" dedi. Birçok AB uzmanına göre artık Fransa'da ikinci referandum ihtimali neredeyse yok. Birlik kördüğüm... EVET Yüzde 38 HAYIR Yüzde 62...devamı
Non-Non-Non (Hayır-Hayır-Hayır) Beklenen oldu... Fransa'da anayasa referandumunu ilk sonuçlara göre "hayır" cephesi kazandı. "Chirac'ın kumarı" denilen oylama sonrası gözler nasıl bir B Planı uygulayacağı bilinmeyen...devamı
Sandıktan 550 milyon kişinin kaderi çıkacak AB'nin 25 üyesi, Türkiye ve diğer iki aday ülke Fransa'daki referanduma kilitlendi. Bugün çıkacak hayır, genişleme sürecini erteler mi? AB yetkililerine göre Fransa ve diğer ülkelerin...devamı
Anayasa 9 ülkede halkoyuna sunulacak 'Avrupa anayasası' olarak adlandırılan metin, Avrupa Birliği'nin hukuki temelini oluşturuyor, kültürel değerleri ve eşitliği garanti altına alıyor. Avrupa anayasası metni hedef olarak da...devamı
Roma'da tarihi imza AB liderleri, AET anlaşmasının imzalandığı salonda toplanıp Avrupa Anayasası'nı imzaladı ve Berlusconi'nin ifadesiyle "Avrupa'yı kuranların ütopyası, harika bir gerçeğe dönüştü." Anlaşmaya...devamı
AB, anayasa için ortak karara varabilecek mi? 15 Ay süren bir maraton sonucu hazırlanan Avrupa anayasası tartışmaları dün Belçika'nın başkenti Brüksel'de başlayan zirveye damgasını vurdu. Anayasa çıkmazının aşılması durumunda,...devamı
Başkan ve Anayasa arayışı AVRUPA Birliği (AB) Aralık Zirvesi'nde sonuç alınamamasına neden olan Avrupa Anayasası, Haziran Zirvesi'nde de hararetli tartışmalara neden oldu. AB Komisyon Başkanlığı ve Anayasa...devamı
Erdoğan: Kıbrıs için ek mektup verdik Başbakan Erdoğan, Avrupa Anayasası Sözleşmesinin Avrupa Birliği için hayırlı olmasını temenni ettiklerini söyledi. Erdoğan, arkadaşımız Yasemin Taşkın'ın nihai senette "Kıbrıs Cumhuriyeti...devamı
Avrupa anayasası yeniden yazılabilir Fransa'da 29 Mayıs'ta yapılacak referanduma sayılı günler kala Avrupa Birliği Anayasası ile ilgili tartışmalar giderek büyüyor. Ancak eski Avrupa Komisyonu Başkanı Jacques Delors anayasaya...devamı