kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
28 Mart 2009, Cumartesi
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

Kriz gurusu Seymour: Şirkette kadın sözcü daha inandırıcı geliyor

27.03.2009
Dünyanın önde gelen bağımsız halkla ilişkiler şirketlerinden Edelman'ın Uluslararası Kriz Direktörü Mike Seymour, araştırmaların kadın şirket sözcülerinin halka daha inandırıcı ve güvenilir geldiğini ortaya koyduğunu söyledi. Seymour, kriz döneminde iletişim alanındaki boşlukları yanlış ve eksik bilgilerin doldurduğunu söyledi.

GÜVEN AZALDI
Edelman Şirketi'nin 'güven barometresi' araştırmalarında toplumda finansal piyasalara karşı güven kaybı oluştuğu ortaya çıktı. ABD'de kriz öncesi şirketlere 'güven' oranı yüzde 58 iken son araştırmada bu oran yüzde 38'e düştü.
Krize karşı şirketler için ' similasyon programları' hazırladıklarını söyleyen Seymour, gerçek senaryolara dayalı krizler yaratarak çalışanları kriz testinden geçirdiklerini belirtti.
Şirket çalışanlarının kontrolleri dışında gelişen kriz karşısında soğuk terler döktüğünü söyleyen Seymour amacın kriz anında hızlı, doğru ve etkili karar ve önlemler almak" olduğunu söyledi.

Medya yönetimine dikkat edilmeli
Seymour, krizde şirketlerin odaklanması gereken stratejileri şöyle sıraladı:
- Durum saptaması.
- Riskin kavranması.
- Başlangıç safhasında bilgilerin tam ve doğru olarak elde edilmesi.
- Krize karşı uzun vadeli planlama ve önlemler alınması.
- İletişim kaynaklarının ve medyanın yönetimi.