Kriz gurusu Seymour: Şirkette kadın sözcü daha inandırıcı geliyor
Dünyanın önde gelen bağımsız halkla ilişkiler şirketlerinden Edelman'ın Uluslararası Kriz Direktörü Mike Seymour, araştırmaların kadın şirket sözcülerinin halka daha inandırıcı ve güvenilir geldiğini ortaya koyduğunu söyledi. Seymour, kriz döneminde iletişim alanındaki boşlukları yanlış ve eksik bilgilerin doldurduğunu söyledi.
GÜVEN AZALDI
Edelman Şirketi'nin 'güven barometresi' araştırmalarında toplumda finansal piyasalara karşı güven kaybı oluştuğu ortaya çıktı. ABD'de kriz öncesi şirketlere 'güven' oranı yüzde 58 iken son araştırmada bu oran yüzde 38'e düştü.
Krize karşı şirketler için ' similasyon programları' hazırladıklarını söyleyen Seymour, gerçek senaryolara dayalı krizler yaratarak çalışanları kriz testinden geçirdiklerini belirtti.
Şirket çalışanlarının kontrolleri dışında gelişen kriz karşısında soğuk terler döktüğünü söyleyen Seymour amacın kriz anında hızlı, doğru ve etkili karar ve önlemler almak" olduğunu söyledi.
Medya yönetimine dikkat edilmeli
Seymour, krizde şirketlerin odaklanması gereken stratejileri şöyle sıraladı:
- Durum saptaması.
- Riskin kavranması.
- Başlangıç safhasında bilgilerin tam ve doğru olarak elde edilmesi.
- Krize karşı uzun vadeli planlama ve önlemler alınması.
- İletişim kaynaklarının ve medyanın yönetimi.
Yayın tarihi: 28 Mart 2009, Cumartesi
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2009/03/28//haber,C831677E876C4BC0AE136D953C956632.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2009, TURKUVAZ GAZETE DERGİ BASIM A.Ş.