İLİŞKİLİ HABERLER
Moda, bir yaşına daha girdi!
Moda, bir yaşına daha girdi!
YAPRAK ARAS ŞAHİNBAŞ
19.12.2008
Birçok ünlü markanın yıldönümüydü bu sene. Bu özel durumu kimi podyumda, kimi sergilerle, kimi ise bitmek bitmeyen partilerle kutladı. Ünlü tasarımcılar arkadaşları için kıyafetler bile tasarladı..
2008, moda dünyası için önemli bir yıl oldu. Birçok köklü markanın sektöre girişlerinin yıldönümüne denk gelen aylar boyunca partiler düzenlendi, sergiler açıldı, özel davetler yapıldı. Lacoste, 75. yılına özel bir koleksiyon hazırladı mesela. 30'unu dolduran Diesel'in 'Dirty Thirty' partilerini sadece moda değil, müzik dünyası da çok konuştu. Martin Margiela, 20. yaşını büyük bir sergiyle memleketi Belçika'da kutladı. Henüz bebek sayılabilecek yaştaki, 10'luk Matthew Williamson ise sergisini İngiltere'de açtı. Genci, yaşlısı, orta yaşlısı; hiçbir markanın yıldönümü sönük geçmedi.
Podyumda kumaştan pasta
'Moda tasarımcılarının tasarımcısı' olarak bilinen Belçikalı Margiela, kariyerinin başlangıcında Jean-Paul Gaultier için çalıştı. Bir süre Hermes'in kadın koleksiyonundan da sorumlu olan Margiela, 20 yıl önce düzenlediği defileyle, kendi adı altında tasarımlarına başladı. Sıradışı ve avangard kıyafetleriyle bilinen Margiela, 20. yaşını hem ilkbahar-yaz sezonu defilesinde podyuma çıkardığı beyaz kumaş pastayla, hem de Belçika'nın Antwerp şehrinde düzenlediği sergiyle kutladı.
New York'a saygı D
KNY, yani Donna Karan New York, 20. yaşını podyumda kutlamayı tercih etti. Yıl dönümü için defilesini alışılagelen mekânından çıkarıp Bryant Park'a taşıyan Karan'ın şovu öncesinde gösterilen video, 20 yıllık moda geçmişi yerine New York şehrini ön plana çıkarıyordu. Şehrin sokaklarını, sokağın modası olarak podyumuna da taşıyan Karan, markasının doğum yılları olan 1980'lerden de hayli esinlenmişti. DKNY'nin yaş günü kutlamaları, sınırlı sayıda üretilen ürünlerle devam edecek.
Yeni yaşa 60 özel çanta
Jean Cassegrain, ünlü deri ve lüks ürünler markasını 1948 yılında kurdu. Başlarda pipolar için deri kılıf ve sigara içicilerine yönelik deri aksesuarlar tasarlayan marka, 1955'ten itibaren ürün gamını genişletmeye başladı. 1970'lere gelindiğinde Fransa dışında da hayli tanınan, lüks bir seyahat ve deri ürünler markasıydı. Tasarımcı ve sanatçılarla da işbirliği yapan Longchamp 60. yaşını, hem New York'ta, hem de Paris'te kutladı. Belçikalı sanatçı Jean Luc-Moerman da yıldönümünün şerefine ünlü LM modelinden 60 adet tasarladı.
Kırkını, partiyle çıkardı
Minimalizmin neferlerinden sayılan Calvin Klein da bu yıl kırkını çıkaranlardan. Moda sektörüne 1960'ların başında giren Klein'ın markasını kurması 1968'i buldu. Başlarda palto ve takım elbise tasarımına ağırlık veren Klein, 1970'lerden itibaren spor giyime de yöneldi. Jean modelleri en çok kopyalanan tasarımcılar arasında olan Klein, Christy Turlington'ı supermodel mertebesine eriştiren isim. Klein'ın moda dünyasına bir diğer armağanı ise, iç çamaşırı ilanlarında kullandığı Kate Moss. Kırkını New York'ta büyük bir partiyle kutlayan Klein'ın yaşgünü özel ürünü ise bir mum.
Çadırda sirk temalı parti
Gimmo Etro'nun kurduğu ünlü İtalyan modaevi, halen bir aile şirketi formatını koruyor. Şal deseninin müdavimi marka, canlı renkli kaleydoskopik desenleriyle biliniyor. 40. yılını, desenleri ve renkleri gibi çok renkli bir ortamda kutlamak isteyen markanın tercihi, sirk temalı bir parti oldu. Tokyo'daki bir parkın ortasına siyah-beyaz bir çadır kuran Etro'nun çadırında hokkabazlardan palyaçolara kadar yok yoktu. Etro ailesi karaoke yaptı, ardından da Tokyo Senfoni Orkestrası sahneye çıktı.
Üzerinde güneş batmayan kutlama
1978'de kurulan Diesel, 1980'lerde hızla büyüdü. Renzo Rosso'nun önderliğindeki marka, kendine özgü stili ve sokak modasındaki belirleyiciliğiyle ünlü. Bu yıl 30'unu dolduran Diesel'in kutlamaları da, en az markanın kendisi kadar yaratıcıydı. 11 Ekim günü Tokyo'dan start alan 'Dirty Thirty' parti serisi, aynı gün sırayla dünyanın büyük metropollerinde gerçekleşti. Parti üzerine parti yapan Diesel, 30. yaşının şerefine özel, 'Dirty Thirty' jean'lerini de satışa sundu. 30 bin adet üretilen, 50 dolar fiyat etiketli jean'ler, 10 Ekim tarihinde, sadece tek bir gün için satışa çıktı. Jean'leri almak isteyenler uzun kuyruklar oluşturdu. Diesel'lere ilk giden 10 kişi, ertesi gece düzenlenen ve birbirinden ünlü isimlerin sahneye çıktığı partilere girmeye de hak kazandı.
Şehir rehberleri
Mel ve Patricia Ziegler tarafından kurulan Banana Republic, ilk yıllarda daha çok safari tarzı kıyafetler ve ordu ihtiyaç fazlası ürünleriyle tanınıyordu. 1983'te GAP tarafından satın alındı ve bugünkü çizgisine kavuştu. Kuruluşunun 30. yaşını kutlayan marka, müşterileri için özel şehir rehberleri hazırladı. Ayrıca özel inidirimler ve kampanyalar da düzenlendi.
Tasarımcılar jest yaptı
Hamileliği esnasında rahat yünlüler ve trikolar bulamadığı için kendi başının çaresine bakmaya karar veren Sonia Rykiel, ilk butiğini 1968'de, Paris'te açtı. 'Triko kraliçesi' olarak da bilinen ünlü Fransız tasarımcı, markasının 40. yaşını bir 'ilk retrospektifi'yle kutluyor. Rykiel'in ilkbahar-yaz defilesi esnasında da küçük bir kutlama yaşandı. Aralarında Jean Paul Gaultier, Martin Margiela, Yohji Yamamoto, Karl Lagerfeld, Vivienne Westwood ve Stella McCartney'nin de bulunduğu 30 tasarımcı, Rykiel'in doğum günü için hazırladıkları kıyafetleri, defilenin bitiminde podyuma gönderdiler. Hem Rykiel'in kendisi, hem de izleyiciler için büyük bir sürpriz olan bu şovun moda tarihi boyunca hatırlanacağına şüphe yok.
Kırmızı halı prensinden sergi
Vogue dergisi editörlerinin tasarımlarını beğenmesi sayesinde ismini duyuran Matthew Williamson, bu yıl onuncu yaşını kutluyor. Henüz yeni bir marka sayılsa da her yıl üst üste kazandığı ödüller ve ünlülerin 'kırmızı halı kurtarıcısı' sıfatı, ona sürekli yeni kapılar açıyor. Sırada, H&M için hazırlayacağı koleksiyon ve erkek kıyafetleri var. Williamson da doğumgünü için sergi açmayı tercih edenlerden.
Çok özel tişörtler
Lacoste, bir iddia yüzünden timsah' lakabını alan ünlü Fransız tenisçi Rene Lacoste tarafından, 1933 yılında kuruldu. Tişörtleriyle ünlü Lacoste, bu yıl yıldönümünü kutlayan, en köklü marka. 75. yılı şerefine klasik tişörtlerini tasarımcılara yeniden yorumlattı. Sınırlı sayıda üretilen ve limitli sayıda satışa çıkan dergiler, Visionaire dergisi aracılığıyla dağıtıldı. Lacoste, 75. yılı şerefine özel bir ayakkabı serisi de çıkardı.
İLİŞKİLİ HABERLER
Moda, bir yaşına daha girdi!
Yayın tarihi: 10 Ocak 2009, Cumartesi
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2009/01/10/ct/haber,FF59A25BED43435686CEACAF35775C4A.html
Tüm hakları saklıdır.