kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
10 Aralık 2008, Çarşamba
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat
Her yıl 125 bin kişinin ziyaret ettiği oyuncak tren sergisi 1987'de başladı. Sergideki trenler bugüne kadar krizin merkezi olan Manhattan'da tur attı.

Kriz, Citigroup'un oyuncağını elinden aldı

10.12.2008
Kriz kurbanı Citigroup, sponsorluklardan da vazgeçmek zorunda kaldı. Şirket 21 yıldır desteklediği oyuncak tren sergisini bıraktı..
Çalışanlarını işten çıkarmak zorunda kalan ve hükümetten 45 milyar dolar alan finans devi Citi Group, New York oyuncak tren sergisinin sponsorluğunu da bıraktı. Birçok finans şirketinin maliyetlerini azaltmaya çalıştığı son aylarda bu ve buna benzer faaliyetlerin ileride de bırakılacağı belirtiliyor. Her yıl 125 bin kişinin ziyaret ettiği bu serginin Citi'ye maliyeti 240.000 dolar. New York merkezli Dunham Stüdyoları tarafından düzenle nen sergi 750 metrekarelik bir alan üzerine kurulu.

HER ÇEY REK TE 2 MİL YAR DOLAR
Geçtiğimiz ay bu kararı veren şirket, 1987'den bu yana süregelen bu geleneği de bitirmiş oldu. Citigroup yaptığı bir açıklama ile bu kararı almakta oldukça zorlandığını belirterek maliyet azaltma politikası nedenini öne sürdü. Şirket CEO'su Vikram Pandit, 21 Kasım'da önümüzdeki yıl her üç aylık periyotta 2 milyar dolar maliyet azaltılacağını açıklamıştı. Sergi genelinde 30 ayrı tren Manhattan'da dolaşıyordu. Dunham Stüdyoları'nın kurucusu olan Clarke Dunham Citi'nin aldığı bu kararı oldukça ciddi bir hata olduğunu söyledi. Tony-ödüllü sahibi olan Dunham 1980'den bu yana profesyonel olarak model demir yolları inşa ediyor. Dunham, kullanılacak paranın en ucuz reklam maliyeti olduğunu belirtti. Citigroup resesyondan ve finansal krizden en çok etkilenen firma olmuştu. Şirket 20 milyar dolarlık bir zarara uğramıştı.