Tüketici, kredi kartlarından şikayetçi
Giriş Saati : 02.12.2008 10:37
Güncelleme : 02.12.2008 16:30
Diyarbakır'da önceki yıllarda tüketici hakem heyetine yapılan başvuruların büyük çoğunluğunu ayıplı mal şikayetleri oluştururken, son 2 yılda tüketiciler daha çok kredi kartı yıllık kullanım bedelinden şikayetçi oldu.
Diyarbakır Ticaret ve Sanayi Müdürlüğü bünyesindeki Tüketici Hakem Heyetine 2006 yılında 1115, 2007 yılında 4 bin 589, bu yılın ekim ayı sonuna kadar ise 2 bin 680 başvuru oldu.
2006 yılında yapılan başvuruları tüketicilerin satıcılarla yaşadığı cep telefonları sorunları ile ayıplı mal konusundaki şikayetler oluştururken, 2007 yılındaki 4 bin 589 adet başvurunun 2 bin 540'ını kredi kartı yıllık bedeli başvurusu, 950'sini cep telefonu ve geri kalanı ayıplı mal başvuruları, 2008 yılındaki 2 bin 680 başvurunun ise 1100'ünü kredi kartı aidat bedeli, bine yakınını cep telefonu ve 500'den fazlasını ise ayıplı mal oluşturdu.
Tüketici hakem heyetine yapılan başvurulardaki değişimi değerlendiren Diyarbakır Ticaret ve Sanayi Müdürü Eşref Çelik, tüketicilerden yoğunluklu olarak kredi kartı yıllık aidat bedeli konusunda şikayetler aldıklarını söyledi.
2008 yılında kredi kartı aidat bedeli şikayet sayısında önceki yıla göre azalma meydana geldiğini ifade eden Çelik, ''Başvuruların sonuçlanmasıyla şikayetler de azalmaya başladı. Tüketiciler ödedikleri aidat bedelini geri aldılar. Ayrıca kredi kartı aidat bedeli konusunda BDDK bir çalışma yapıyor. Yapılmakta olan düzenlemeye göre, ya kredi kartı verilirken bir kereye mahsus ya da 3 yılda bir aidat bedeli alınacak'' dedi.
İLÇELERDE TÜKETİCİ HAKEM HEYETİ OLUŞTURULACAK
Çelik, Diyarbakır'da yeni kurulan 4 merkez ilçedeki kaymakamlıklarda tüketici hakem heyeti kurulacağını da belirterek yeni düzenlemeyle ilçelerin 2 bin YTL'ye kadar olan şikayetlere, merkez ilçenin 2-3 bin YTL arasındaki şikayetlere bakacağını ifade etti. Çelik, 3 bin YTL'den fazla olan şikayetlere ise mahkemelerin bakacağını kaydetti.
Tüketici hakem heyetlerinin 6 kurumun görevlendirdiği birer üyeden oluştuğunu anlatan Eşref Çelik, şöyle konuştu:
''Her hakem heyeti, tüketici hakları derneği, baro, esnaf ve sanatkarlar odası, ticaret ve sanayi odası, belediye ve kaymakamlıktan gelen 6 kişiden oluşuyor. Diyarbakır'daki ilçelerden Kayapınar ve Yenişehir'de tüketici hakem heyetleri kuruldu. Bağlar ve Sur ilçelerinde ise henüz kurulmadı. Ancak diğer kurumlardan personel temini istendi. Bunlar açıldığında yükümüz azalacak. Biz sadece 2-3 bin YTL arasındaki şikayetlere bakacağız. 3 bin YTL'den fazla olan şikayetlere ise Ticaret Mahkemesi ya da Asliye Hukuk Mahkemeleri bakacak.''
AA
Yayın tarihi: 2 Aralık 2008, Salı
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/12/02//haber,7A4A6DC3DF7D457D85DAD1FAAAA8E116.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2008, TURKUVAZ GAZETE DERGİ BASIM A.Ş.