İLİŞKİLİ HABERLER
10 ayrı deklanşörden Almanya portreleri
10 ayrı deklanşörden Almanya portreleri
Alman güncel fotoğraf ekolünün 10 ayrı temsilcisine ait 87 fotoğraf, Milli Reasürans Sanat Galerisi'nde. Biçim ve içerik yönünden ayrışan eserler, özgün hikâyelerle birbirleriyle bir tür 'diyalog' kuruyor..
Güncel Alman fotoğraf dünyasından 10 temsilciye ait 87 farklı kare, Nişantaşı'ndaki Milli Reasürans Sanat Galerisi'nde (MR) izlenmeye başladı. 'Temsil etme/Temsil edilme' sergisi, İstanbul Goethe Enstitüsü, IFA (Alman Dış Kültür İlişkileri Enstitüsü) ve MR'nin katkılarıyla düzenleniyor. Koordinatörlüğü Amelie Edgü'ye ait olan etkinlik, galeride daha önce açılmış bulunan 'Alman Moda Fotoğrafçılığı 1945-1995' ve Düsseldorf Sanat Akademisi'nden Hilla ve Bernd Becher'in öğrencileriyle düzenlenmiş 'Mesafe ve Yakınlık' sergilerinin yarattığı kültürel esintinin de yeni bir dalgası niteliğinde.
Sergide, Thomas Weski'nin seçtiği ve Laurenz Berges, Albrecht Fuchs, Claus Goedicke, Uschi Huber, Matthias Koch, Wiebke Loeper, Nicola Meitzner, Peter Piller ile sergi açılışı için İstanbul'a gelen Heidi Specker ve Karin Geiger'in fotoğrafları yer alıyor.
Serginin çıkış noktasını, Thomas Weski'nin 'fotoğrafın belgesel anı' olarak nitelendirdiği analogdan dijital görüntü üretme teknolojilerine geçişle beraber, fotoğrafın dönüşüm süreci üzerine yeni fikirler oluşturuyor.
Bu yönüyle, seçilen fotoğraflar, çekimi sırasında yapılan düzenlemelerin ya da bilgisayarda gerçekleştirilen dijital görüntü işlemlerinin de birer sonucu. Sergide yer bulan 10 fotoğrafçının işleri, bir 'diyalog' içinde birbiriyle buluşuyor. Her ne kadar, uygulanan üretim yöntemleri ve sanatsal stratejiler farklılaşsa da, ortak olan biçimsel belgesel dil, bireysel görme ve gerçekliğin yorumlanma biçiminin arkasında kendini gösteriyor.
Sonuç olarak fotoğraf, fotoğrafçının dünyayla kurduğu ilişkiyi belgeliyor.
Serginin sunuş yazısında, eleştirmen Ursula Zeller şunları söylüyor: "Fotoğrafların analog ya da dijital bir yöntemle geliştirilip geliştirilmemesi, üzerlerindeki motiflere, arzu edilen ifadeye ve sanatçının kişisel tercihlerine bağlıdır. Her durumda, izleyiciler, fotoğraflara bakarken yaratılan sanatsal gerçeklikler karşısında kendilerinde oluşan ek çağrışımlar üzerine düşünmeye davet edilirler.
Bireysel imge yapılarına bakan izleyiciler, serginin odak noktasını oluştururlar. İzleyiciler yapıyı çözmeye çalışır, savları tanımak ve elemek arasında gidip gelirken, aynı anda hem şaşırır hem büyülenir, hem inanır, hem de kuşku duyarlar." Tel: (0212) 230 1976
İLİŞKİLİ HABERLER
10 ayrı deklanşörden Almanya portreleri
Yayın tarihi: 28 Kasım 2008, Cuma
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/11/28/cm/haber,40ACF605E81441778F29228D57BBCE59.html
Tüm hakları saklıdır.