Rezidanslar göğe yükseldikçe faturası yüzde 50 arttı
Dilek TAŞ/ EKONOMİ
12.11.2008
Son yıllarda trend haline gelen rezidanslar hızlı şehir hayatının bir parçası oldu. Konumları kadar hizmet kalitesiyle birbiriyle yarışan rezidanslarda m2 fiyatları geçen seneye oranla yüzde 50'nin üzerinde arttı...
İLİŞKİLİ HABERLER
Rezidanslar göğe yükseldikçe faturası yüzde 50 arttı
Çok değil bundan 5-6 yıl öncesine kadar rezidans yaşam tarzına ABD ya da Avrupa'da tanık olurduk. Sonra rezidanslar ilk olarak otel yatırımları içinde ardından da istediğiniz hizmetleri alabildiğiniz lüks apartman daireleri şeklinde karşımıza çıktı. Son iki yılda ise dünyanın pek çok yerinde çoktan hayata geçen yüksek rezidans tarzı hayatımıza girdi. "Servis anlayışına sahip lüks apartman daireleri" anlamına gelen rezidanslar servis olarak birbirinden farklılaşmaya başladı. Rezidanslar farklılaşırken bu değişim fiyatlara da yansıdı. Pek çoğu tamamlanan ya da tamamlanma aşamasında olan projelerde m2 fiyatları geçen seneyle karşılaştırıldığında yüzde 50'yi aşan bir artış dikkat çekiyor. Ancak geçen sene bir yıl içinde iki ya da üç kere fiyat artışına rastlanırken 2008'de ciddi oranda değişmedi. Geçen sene m2 fiyatı 2bin dolardan başlayan rezidanslarda bu sene m2si 3 bin doların altında proje bulmak zor. Geçen sene maliyetlerini euro bazında yapan projeler 2007 sonundan itibaren satış fiyatlarını euroya çevirmişlerdi. Bu sene ise euro bazındaki fiyatları korudular. İlk projelerde sağlanan başarı ve müşteriler açısından oluşan güven ikinci fazı başlayan projelerdeki fiyatları da nispeten artırdı. Örneğin Levent Loft projesinin ilk bölümündeki geçen seneki m2 fiyatları 3-4 bin dolardan başlarken Loft 2 projesindeki m2 fiyatları 5 bin 500 ile 7 bin dolar arasında değişiyor. Yeni yapılan rezidans projeleri hem konumları hem verdikleri hizmet hem de mimari tarzları ve sosyal olanakları ile birbirinden ayrılmaya başladı. Rezidans satın alırken ya da kiralarken dikkat edilen en önemli unsurların başında lokasyon geliyor. Levent, Maslak, Etiler, Zincirlikuyu hattı rezidans yatırımlarının en çok yöneldiği hat üzerinde bulunuyor. Bundaki en önemli sebeplerin başında hedef kitlenin yoğunluklu olarak iş çevresi olması geliyor. Yoğun bir iş temposuyla çalışan bu nedenle de yolda vakit kaybetmek istemeyen iş çevresi rezidansları tercih ediyor. Ancak bu seçimin tek sebebi lokasyon da değil. Bir oteldeki gibi istenilen tüm hizmetleri alabilme imkanı yoğun tempoda çalışanların evlerinde yemek, teknik bakım gibi hizmetlerle vakit kaybetmemeleri için tercih ediliyor. Rezidansların bir başka hedef kitlesi ise sosyal hayatın içinde olmak isteyen bekarlar ve yalnız yaşayanlar. Küçük metrekareli projeler daha çok yalnız yaşayanlar için tercih edilirken büyük metrekareli rezidanslar şehir dışında villalarda yaşayanları şehir içine çekmek amacıyla yapılıyor. Bunun yanında proje içindeki sosyal imkanlar da rezidansları birbirinden ayırıyor. Örneğin bazı rezidanslarda sadece güvenlik, kuru temizleme gibi temel hizmetler alınırken bazı rezidanslarda çocuğunu okula bıraktırmaktan, köpeğini gezdirmeye hatta alışverişini yaptırmaya kadar pek çok hizmetleri alabiliyorsunuz.
İLİŞKİLİ HABERLER
Rezidanslar göğe yükseldikçe faturası yüzde 50 arttı
Yayın tarihi: 13 Kasım 2008, Perşembe
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/11/13/em/haber,09A1AA8022B04637B54C656EAD851FA1.html
Tüm hakları saklıdır.