kapat
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
Okur Temsilcisi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
8 Kasım 2008, Cumartesi
Sabah
 
Haberler Spor Günaydın Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Günaydın Cuma Cumartesi Pazar Emlak
 
24 Saat
24 Saat

Resim, kendini ifade etme alanıdır

06.11.2008
Çocuk geli.imindeki en önemli etkenlerden biri de resim yapmak .üphesiz. Uzmanlar çocukların yaptıkları resimlerde iç dünyalarını aktardıklarını, ailelerin ve eğitmenlerin çocukları yönlendirmeden sadece destek vermeleri gerektiğine dikkat çekiyor..
Resim yapmak, çocuk gelişiminde büyük önem taşıyor ve uzmanlar mümkün olan en erken dönemde çocukların kağıtla ve boyayla tanıştırılması gerektiğine dikkat çekiyor. Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi 'nden Yrd. Doç. Dr. Zafer Mintaş: "Resim, bir çocuk için kendini ifade etme alanıdır," diyor ve şöyle devam ediyor: "Çocukların duygularını ifade etmeleri belli bir yaşa kadar zor. Onların da ciddi duygu yoğunluğu yaşadıklarını, bunları dışa vurmadaki isteklerini de düşünürsek, duygularını ifade etmelerinde en temel araç resim."
Deha Bilim Sanat Eğitim Kurumları'nda okulöncesi çocuklara yönelik atölye çalışmaları yapan Zafer Mintaş, resmin, çocuğun çevresine bakmayı öğrenmesi, nesneleri, renkleri daha çabuk kavraması ve tanımlaması açısından çok önemli olduğu görüşünde.
Güzel resim yapabilmek doğuştan gelen bir yetenek. Ancak pek başarılı olamayan çocukların da, çalışarak geliştirebileceğini söylüyor Mintaş: "Her alanda olduğu gibi yetenekler öğretilip geliştirilebilir. Özellikle 10-12 yaş ve üzeri çocuklarda yetenek geliştirme bilgileri verilebilir. Şunu da belirtmek gerekir ki çocuğun resim yapma yeteneği, o çocuğun iyi bir sanatçı olacağı anlamına gelmeyebilir, sadece bir şeyi daha rahat çizebilmesi, bir müzik aletini iyi çalabilmesi ya da müzik kulağının iyi olması yalnızca bir avantajdır."
Genelde bütün çocukların resim yapmayı sevdiğini söyleyen Mintaş, resim konusunda ailelere düşen görevin çok basit olduğunu söylüyor: "Önemli olan, çocuğun kalemle ve kâğıtla olan ilişkisini kırmamak. Aileler çocuğa rengi ya da nesneleri nasıl yapacaklarını öğretmeden ya da yönlendirmeden yalnızca çocuklarının yaptıklarını desteklemeliler. Farklı resim malzemeleri, farklı boyalar alarak, bazen de çocuğunun bir resmini duvara asarak çocuklarını ödüllendirebilirler."