''Bürolardaki bilgisayarlar sadece çalışmaya yaramıyor''
Giriş Saati : 28.10.2008 15:33
Güncelleme : 28.10.2008 22:01
Avrupa ve Kuzey Amerika'da yapılan bir araştırma, iş yerlerindeki bilgisayarların sadece iş amaçlı kullanılmadığını ortaya koydu. Araştırma sonuçlarına göre, maaşlı çalışanların yüzde 74'ü bürolarındaki bilgisayarları kişisel elektronik posta mesajı göndermek, internetten alışveriş yapmak ve müzik dinlemek gibi, işleriyle alakalı olmayan faaliyetler için kullanıyor.
Çalışanların yüzde 15'inin bilgisayarlarını sadece mesleki işleri için kullandığını ortaya koyan araştırmada, yüzde 11'lik bir kesim ise soruyu yanıtlamadı.
Araştırma ayrıca, çalışanların yüzde 85'lik kesiminin bilgisayarı olduğunu ve bunun yüzde 90'ının da bilgisayarını evinde çalışmak için kullandığını gösterdi.
İnternet güvenliği için çözümler üreten Amerikan şirketi FaceTime için bağımsız bir şirket olan NewDiligence tarafından yapılan araştırmanın yanılma payı yayımlanmazken, alınan sonuçlara göre, çalışanların tercih ettiği faaliyetlerin başında kişisel elektronik mesajlar göndermek başta geliyor.
Çalışanların mesaj göndermek dışında iş yerinde tercih ettiği faaliyetler, oranlarıyla, internette sörf yapmak (yüzde 84), banka hesaplarını kontrol etmek (yüzde 68) ve alışveriş (yüzde 57) olarak sıralanıyor. Yüzde 57'lik bir kesimin bilgisayarını müzik dinlemek ya da video seyretmek için kullandığını gösteren araştırma, yüzde 44'lük bir kesimin ise MSN benzeri olanaklarla yakınlarıyla konuştuğunu ortaya koydu.
Araştırma sonuçları ayrıca, çalışanların yüzde 32'sinin düzenli olarak internete girdiğini, yüzde 20'sinin, örneğin fotoğraf ekleyerek kişisel sayfasını güncellediğini, yüzde 8'lik bir kesimin de kişisel blogunu güncellediğini gösterdi.
Sonuçlar sosyal içerikli ağların aynı zamanda mesleki amaçlarla kullanıldığını da ortaya koyuyor.
Yayın tarihi: 28 Ekim 2008, Salı
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/10/28//haber,752E922E09C44D8D9DB1F7F4BC2EF56B.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2008, TURKUVAZ GAZETE DERGİ BASIM A.Ş.