Başbakan Erdoğan'ın başlattığı "Şeker değil Ramazan Bayramı" tartışmasına din otoriteleri noktayı koydu: "Doğrusu Fıtır Bayramı"..
Başbakan Tayyip Erdoğan önceki gün Şanlıurfa'da "Bayramın adını değiştirdiler, ne oldu bayramın adı; tatil. Bu bayram tatil değil, ayrı bir şey. Adını bir başka türlü değiştirmişler şimdi Şeker Bayramı! Bu dört dörtlük Ramazan Bayramı. Bu bir kültür erozyonudur aslında" diyerek yeni bir polemik başlatmıştı. İlahiyatçılar görüşlerini şöyle açıkladı:
Prof. Dr. Mehmet Keskin (Diyanet Din İşleri Yüksek Kurulu Üyesi): Tüm dini kaynaklara göre bu bayramın adı Fıtır bayramıdır. Zengin ile fakirin dayanışma içinde olmasıdır. Ramazan Bayramı da denebilir. Şeker Bayramı sonradan dilimize oturmuş. Kimsesizlerin, muhtaçların gönlünü almak içindir. Tatil olarak görmemek lazım.
Prof. Dr. Saim Yeprem (Eski Din İşleri Yüksek Kurulu Üyesi): Din literatüründeki adı Fıtır Bayramı'dır. Yani fitre bayramı. Zenginin fakire destek olması. Dayanışma ruhu anlamına gelir. Ama Ramazan ayının sonunda olduğu için Ramazan Bayramı da kullanılabilir. Şeker Bayramı sonradan dilimize oturmuş. İnsanlar bayram tatilini bir dinlenme aracı olarak görüyor. Aslında ziyaretlerin, gönül almaların yapıldığı günlerdir. Anlamını unutmamak lazım.
Prof. Dr. Beyza Bilgin (Türkiye'nin İlk Kadın Vaizi): Bayramın adı Fıtırdır. Yani Arapça "yemeğe dönmek" demektir. Ramazan ayının sonuna geldiği için Ramazan Bayramı demekte de bir sakınca yoktur.
Prof. Dr. Hüseyin Hatemi (İ.Ü.Öğretim Üyesi) : 19 yüzyıl başı, hatta 18. yüzyıl ortalarından beri öyle zannediyorum ki halk arasında Şeker Bayramı deniyor. Dini bakımdan dikkatsizlik, dine önem vermeme değil, halkın kullanmasıdır. Ama Ramazan Bayramı demek daha doğrudur.