"Dünyanın en çok bilinen markası eskiden Coca-Cola iken, bugün 'küresel ısınma' halini aldı. Bu, dünyanın üzerine kâbus gibi geliyor. Eskiden olsa, bu konu sadece çevre mühendislerini ilgilendirebilirdi. Ama bugün bu konu işletmeciyi, sanayiciyi, turizmciyi de ilgilendiriyor. Her şeyin öğrenilmesi, bilhassa da çevrenin bilinmesi gerekiyor. Türkiye'nin AB sürecinde en çok takılacağı konu, çevre konusu. Peki kirlilik nereye gidiyor? Yeraltı sularına. Bu nasıl iyileştirilecek? Yapılan bazı hesaplara bakılırsa, dilekolay 60 milyon avro gerekli. Bu paranın yüzde 20'si AB'den gelecek, geri kalanı üçe bölünecek. Özel sektör, kamu ve yerel yönetimler olarak... Bu sadece çevre ile ilgili kalemlerden bir tanesi. Turist eğer ağacınız yoksa, sahilleriniz leş gibi ise size niçin gelsin ki? Bu gençlerin bir kısmı, geleceğin yöneticileri olacak. GençTURMEPA ile aldıkları eğitim ise, bu yüzden son derece önemli bize kalırsa..."
Yayın tarihi: 13 Eylül 2008, Cumartesi Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/09/13/ct/haber,36D329D2DEEF4FB8BDC067BB4252B437.html Tüm hakları saklıdır.