İnce ekran televizyon satışları yılın ilk yarısında 390 bin adede yaklaştı. Yüzde 84'ü LCD olan TV'lere tüketici, 561 milyon Euro ödedi..
Türkiye'de ince ekran
televizyon satışlarında tüketiciler ekran boyutu küçük, ucuz ve HD Ready LCD'leri tercih etti. GfK
Türkiye tarafından yapılan araştırmaya göre, yılın ilk 6 ayında satılan 390 bin 125 adet LCD ve Plazma televizyona 561 milyon 272 bin Euro ödedik. Aynı dönemde satılan televizyonların yüzde 84.6'sı HD Ready özelliğine sahipken, 84 ekran ve altı boyutlarda televizyonların tüketici tarafından tercih edildiği belirlendi.
SPORUN DOPİNG ETKİSİ
Araştırma sonuçları, tüketiciyi büyük oranda LCD televizyonların cezbettiğini ortaya koydu. Satılan televizyonların yaklaşık yüzde 80'i 106 ve 84 ekran boyutlarında olduğu dikkat çekiyor. Çift haneli yıllarda
televizyon satışları Dünya Kupası, Avrupa Şampiyonası ve Olimpiyatlarla ilgili etkinliklerden dolayı artış gösteriyor. Üreticiler
Türkiye'deki satışların beklenen büyümeyi yaratmadığını düşünüyor. Satılan televizyonda en önemli unsuru fiyat ve ekran boyutu oluştururken tüketici yayınlar tam hazır olmadığı için HD kalitesinin bedelini ödemiyor. Ancak plazma ve LCD
televizyon konusunda karar artık belli oldu. LCD yüzde 80'in üstünde pazar payı ile tüketici tercihi haline geldi.
Yayın tarihi: 1 Eylül 2008, Pazartesi
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/09/01//haber,56C1C288005840F9B5C8263D2B69497B.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2008, TURKUVAZ GAZETE DERGİ BASIM A.Ş.