kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 29 Ağustos 2008, Cuma
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC
Oyak Renault CEO'su Tunalıoğlu, Symbol'ün Rusya'da gösterilmesini, "Fethin büyük olacağı yer seçildi" diye özetledi. Renault MAİS Genel Müdürü İbrahim Aybar ise Yeni Symbol ile Türkiye pazarında yine 1'inciliği hedefliyor.

Doğu'nun ucuz oto istilasına Bursa'yı kalkan yapacağız

ÖZHAN TEZEL - MOSKOVA
Otomotivciler için tehlikenin Doğu'dan gelen ucuz otolar olduğunu söyleyen Esteve, "Lojistik ve kalite açısından maliyetlerin avantajlı olduğu Bursa fabrikamız kalkanımız olacak" dedi..
Renault'nun 'Kontrat 2009' planının ilk sedan modeli Yeni Symbol, Moskova Otomobil Fuarı'nda görücüye çıktı. Symbol'ün yeni neslinin ilk gösteriminde konuşan Renault Başkan Yardımcısı ve Euromed Başkanı Christian Esteve, Çin ve Hindistan'dan gelen tehlikeye dikkat çekti. "Avrupa'da yaşanan daralma bizim için tehdit değil. Tehlike, Doğu'dan geliyor, yani ucuz oto üreten Çin ve Hindistan'dan... Kalite ve lojistik açısından aramızda büyük farklar var. Kaliteyi ileride tuttursalar bile lojistik maliyetleri önlerinde engel olacak. Bu tehdide karşı üretim maliyetlerinin avantajlı olduğu Türkiye, Romanya ve Fas fabrikalarımızı savunma silahı olarak kullanacağız. Özellikle Bursa fabrikamız kalite maliyet oranının yarattığı kârlılıkla en önemli kalkanımız olacak" dedi. Amerika, Avrupa ve Japonya'da endişe verici gerilemeler olduğunu belirten Esteve, Rusya gibi aşırı gelişen pazarların varlığına işaret etti. "Rusya bu yıl 3.5 milyon adetlik rakam ile Avrupa'nın en büyük otomotiv pazarı oluyor. Bir de ilk kez otomobil sahibi olan ülkeler var. Bunlar için ise ucuz ekonomik modeller üretilmeye başladı" şeklinde konuşan Esteve, pazarda dengeyi sağlayabilmenin tek çaresinin üretim maliyetinin Batı Avrupa'ya göre daha uygun olduğu yerlerde üretim yapmak olduğunu söyledi. Esteve, şöyle devam etti:

'SAVAŞ MAKİNELERİ ÇALIŞIYOR'
"Uluslararası fuarlarda Çin ve Hintli markaların sayısının nasıl arttığını görüyorsunuz. Savaş makineleri artık harekete geçti. Kalite, lojistik maliyeti açısından aramızda uçurumlar var fakat günün birinde bu dezavantajlar yok edilebilir. Doğu'dan gelen bu tehlikeye karşı Türkiye, Romanya ve Fas'a yerleştirdiğimiz mekanizmaları kullanacağız. Batı Avrupa'daki ürettiğimiz aynı araçları Bursa'da daha uygun fiyatlara ve yüksek kalitede üretebiliyoruz. Üstelik, Türkiye gelişmekte olan pazarlara da çok yakın."
Haberin fotoğrafları