kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 9 Ağustos 2008, Cumartesi
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC

Parti kapatma davası bitti ama tüketici kredi kartını çekmedi!

AKPnin kapatılması davası nedeniyle piyasalarda yaşanan durgunluk Anayasa Mahkemesi'nin kararına rağmen henüz dağılmadı. BKM verilerine göre kararın ardından kartlı alışverişte artış değil, düşüş var..
AK Parti'nin kapatma davası nedeniyle yaşanan durgunluk Anayasa Mahkemesi'nin kararının üzerinden 10 gün geçmesine karşın henüz aşılmadı. Piyasalarda her ne kadar 'pozitif' bir hava esse de henüz tüketici 'kartını çekip' alışverişe geçmedi. Bankalarası Kart Merkezi'nin (BKM) Anayasa Mahkemesi'nin kararından önce ve sonraki hafta yapılan harcamalara bakıldığında yüksek mahkemeden kapatma kararı çıkmadığı halde tüketicinin alışveriş yönünde sadece küçük bir kıpırdanma gösterdiği ortaya çıktı. Anayasa Mahkeme'sinin davayı karara bağladı 29 Temmuz Salı günü kartla yapılan harcama toplamı 275 milyon YTL iken, bir gün sonra bu rakam sadece 277.2 miyon YTL olarak gerçekleşti. Cuma 12'den sonra ve cumartesi günkü rakamları da kapsayan hafta sonu toplamı ise 371.4 milyon YTL ile bir önceki hafta 404.5 milyon YTL'lik harcamanın gerisinde kaldı.

EYLÜL UMUDU VAR
Piyasa çevreleri ağustos ayının genelde büyükşehirlerin boşaldığı tatil ve indirim ayı olduğuna işaret ederek, "Asıl hareket eylül ayında olacak. Ramazan ve ardından gelen bayram ile okulların açılacak olması piyasayı hareketlendirecek" dediler.

AVM Partner Yönetim Kurulu Bşk Aydın Yurdum 'Piyasalarda genel bir memnuniyet sözkonusu'

"ELIMDE henüz sağlıklı bir istatistik bir done yok. Ancak kapatılmama yönünde çıkan kararın pozitif yönünü tabii ki hepimiz hissediyoruz. Sadece alışveriş merkezleri için değil genelde bir memnuniyet söz konusu. Yakından cirosunu takip ettiğim alışveriş merkezleri var. Ancak henüz bir artış gözlemlemedik."

Altınyıldız'ın Eski Genel Müdürü Mehmet Hotiç 'Pozitif bir yansıma bekliyoruz'
"MUHAKKA pozitif bir oluşum var. En azından insanların rahatladığı ve bunun perakendeye yansıyacağı gözleniyor. Şu an büyükşehirlerde tatil noktasındayız. Buna rağmen insanların hareketlerinden düşüncelerinden, rahatladıkları ve beklettikleri harcamaları tekrar yapmak üzere olduklarını görüyoruz. Pozitif bir yansıması olacağını biliyoruz."

Media Markt Genel Müdürü Mustafa Altındağ: 'Pahalı üründe artış bekliyoruz'
"DURGUNLUK etkisi bizde çok fazla hissedilmemişti. Beklentimiz bundan sonra hızlıca büyük ürünlerde, yüksek fiyatlı ürünlerde alışverişin daha da hızlanması yönünde. Özellikle Ramazan ayından çok umutluyuz."
Haberin fotoğrafları