kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 2 Ağustos 2008, Cumartesi
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC
Kampanyadaki afişler denizlerdeki kirlenmeyi çarpıcı bir şekilde gösteriyor.

Akdeniz ağlıyor sesini duyan yok

Ece KOÇAL
26.07.2008
İstanbul Bilgi Üniversitesi İletişim Fakültesi akademisyenleri ve öğrencileri tarafından hazırlanan 'Akdeniz Ağlıyor' kampanyasının ikinci bölümü hazırlandı. Amaç, reklam filmleriyle Akdeniz'deki yok oluşa dikkat çekmek..
Mercan yok, deterjan var; kefal yok, naylon var; sinarit yok, tarım ilacı var; barbun yok, cıva var; çipura yok nükleer atık var; Akdeniz yok oluyor... Orfoz, orkinos, akya, yunus, Akdeniz foku bitti; Akdeniz bitti... İstanbul Bilgi Üniversitesi İletişim Fakültesi akademisyenleri ve öğrencileri tarafından hazırlanan 'Akdeniz Bitti' kampanyasının ikinci bölümü 'Akdeniz Ağlıyor' bu başlıklarla dikkat çekmek istiyor. İlk bölümü 2006'da gerçekleştirilen bu kampanya, Akdeniz'deki yok oluşu geniş kitlelere anlatma amacında. Bunun için de 'kontra' adını verdikleri bir metot kullanıyorlar. 30 saniyelik reklam filmleri ve afişler, izleyenin kısa sürede ilgisini çekip, dertlerini anlatmak istiyor. Kampanyanın başında yer alan İletişim Fakültesi üyesi Ethem Özgüven, kontrayı şöyle anlatıyor: "15 yıldır ekolojik, kültürel, insani problemlerle ilgili çalışıyoruz. Bunu yaparken tıpkı reklamlar gibi, derdimizi çok kısa filmlerle anlatıyoruz. Bu tarz konular normalde 10-15 dakikalık filmlerle anlatılır. O yüzden de gece geç saatlerde yayınlanır ve kimse izlemez. Amacımız, ekolojik konularla ilgili filmleri, reklamlar kadar çekici bir görsellik içerisinde ve kısa sunarak, televizyon kanallarına beğendirmek. Hiçbir maddi beklentimiz yok. Finansmanın büyük kısmını okul sağlıyor. Çalışan kişilerin de çok yardımı var." Akdeniz üzgün, Akdeniz küstü, Akdeniz hüzünlü gibi isimlerdeki bu kısa reklam filmlerinde balıkçılar rol almış. Renkler ve sesler de oldukça çarpıcı. Afişlerde kullanılan balıklar ise bu küçük canlıların nelerle mücadele etmek zorunda kaldığını gösteriyor. Kimisinin derisi pas tutmuş, kimisinin ciğeri plastikleşmiş, kimisinin de üzerine basılmış gibi... Kampanyanın ilk bölümünde de benzer şekilde değişime uğramış balıklar vardı. Ethem Özgüven yola çıkış amaçlarını anlatırken, "İnsanın tüm amacı hayatta kalmaksa, ekolojik çevresini korumak zorunda. Bizim ekolojik çevremizin en önemli parçalarından biri, Akdeniz," diyor ve ekliyor: "Hava gibi onu korumaya çalışmalıyız. Biz o denizin içinde yüzüyoruz, balık tutuyoruz... Bu bir sosyal sorumluluk değil, sorumluluk mecburiyeti çağrıştırıyor. Ama bizim bunları yapma sebebimiz, bu işten zevk almamız." Filmlerin ve görsellerin yayın hakları STK'lara, eğitim kurumlarına, medya kuruluşlarına, ilgili bakanlıklara ve isteyen bireylere ücretsiz olarak dağıtılacak. Daha önceki kampanyalarda olduğu gibi isteyenler filmleri sos@bilgi.edu.tr veya eozguven@bilgi.edu.tr adreslerinden temin edebilir.
Haberin fotoğrafları