Son yıllar
Kitabın son bölümünde 'Kürtler ve Savaş' teması dolayımıyla Yeşilçam'a bakılmış. Reis Çelik'in Işıklar Sönmesin filmini beyazperdede PKK'lıları da göstermesi açısından ilk olduğunu söyleyen yazar, bu temanın daha sonra Yeşim Ustaoğlu'nun Güneşe Yolculuk'u ile Handan İpekçi'nin Büyük Adam Küçük Aşk'ıyla devam ettiğini vurguluyor. Derviş Zaim'in Filler ve Çimen'inin ise daha çok devlet-mafya ilişkilerine yoğunlaştığını söyleyen Müslüm Yücel, Uğur Yücel'in Yazı Tura'sı ve Kazım Öz'ün Fotoğraf'ını da bu bakış açısıyla irdelemiş. Yazı Tura'da cebinden Rıdvan'ın fotoğrafı çıkan Kürt savaşçısı Elif'in varlığı dolayısıyla verilen mesajı ise şöyle tanımlamış: "Savaşın kadın tarafının olduğu cephe gerisinden bilinen yüzü, cepheye de böylece taşınmış oluyor. Böylece kamuoyuna deklare edilen, altı hep 'terörist' olarak çizilen Elif, geçmişte taşıdığı bir anın hatırası olan fotoğrafı kalbinde taşıdığı ve hâlâ o anın sıcaklığını yaşadığı için savaşın dilinden öte bir dil olan aşkla insana sesleniyor: Buradayım."
Yayın tarihi: 20 Temmuz 2008, Pazar
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/07/20/pz/haber,2A1B7D0EDC42484CBD35E6507C56503D.html
Tüm hakları saklıdır.